Ronde Bleek 2 okt WORDT 23 oktober!!!

Started by HappyFisherman, September 01, 2011, 08:40:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Linked Events

A{b}r{a}xa{s}

Bram, de eerste vissen al gevangen ? :)

HappyFisherman

Brammetje doet nog ff een bakkie bij de kachel van de blokhut, want het is echt KOUD! Volgens mij zullen de eersten al wel ronddobberen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

fanatiekelingen zijn er altijd :)
hoop dat jullie een gezellige dag hebben en dat er in ieder geval vis gevangen wordt.

dartmayor

Veel plezier vandaag en vang er maar veel.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Herman

Have fun vandaag! Denk dat de eerste forellen al geland moeten zijn tegen deze tijd!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69


HappyFisherman

Net thuis, ff bijkomen :)

Vissen was prima te doen vandaag, maar vangen een stuk moeilijker. Er zijn een paar mensen op de hatelijke 0 blijven hangen, maar de meesten hebben toch wel wat kunnen vangen. Jan had alles weer prima voor elkaar, goeie soep tussen de middag en stelde aan het eind nog een tegoedbon voor 5 uur vissen ter beschikking.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

mooi toch mannen en jan de eigenaar is top vent maar ja de afstand om effe te vissen is net te gek helaas volgende keer gaan ik zekers mee mits dat mag ;)

Wilco

Brammetje Horlepiep,

Komt er ook nog een kort verslagje met een serie foto's die de juiste sfeer weergeven ?????????

Wilco

Oh ja ondanks het feit zijn je verwensingen niet uitgekomen   ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;). We hebben ons heerlijk kunnen uitleven op de schelepos, baars, snoekbaars, winde blei en roofblei. De baarsjes waren vooral veel maar niet groot. :D :D En dit hebben we mogen doen in Kampen aan de Burgwal

Rossie69

 8)
oleeee

Mooi Wilco er zit weer leven in de wal

heb je daar ook pics van vooral onderwater foto,s ;)

weerwolf

En er is veel meer in kampen wat je kan vangen en wat me vandaag ook nog gelukt is. oa antenne van auto, 2 keer een balkon, 1 boom en een lantaarnpaal. Wilco wist zelfs mijn hengel te vangen die even lag uit te rusten. ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Was een lekkere dag Bram en anderen... Moest jammer genoeg erg snel weg omdat schoonzoon het nodig vond om met de motor van de dijk af te rijden... Na een aantal uren onderzoek op de traumaafdeling bleek hij gelukkig alleen maar beurs en gekneusd.....

Had graag ff normaal afscheid willen nemen...( een visje had ik trouwens ook graag gevangen.... Maar heb de 0 kunnen houden.... Mmmmm)


Sieger

Wilco

Van de vangsten in Kampen heb ik helaas geen foto's. Het was zulk mooi weer dat zelfs Caveman uit zijn hol kwam om te vissen ;D ;D ;D

Arno

om te vissen????????????of om te kijken?

Gr Arno

Gert

Ja mannen, was een lekker daggie op de Ronde Bleek, hoewel broer Harry en ik 2 van de drie waren die helemaal nix hadden gevangen  :'(
Harry had eenmaal een aanbeet op een droge vlieg, maar zat met een veel te dunne tippet en was dus gelijk "snep".
Maar ik zat met een dikkere tippet en misschien was dat wel de reden dat ik helemaal geen aanbeet heb gehad :o

Heb het o.a. ook met een booby geprobeerd, dezelfde als waar Goldfish ze volgens mij alle 14 had gevangen, maar ook daarop geen stootje...

Was goed moe in ieder geval, ben na het eten op de bank in slaap gevallen en pas om 23:30 weer wakker.

O ja, en die beetverklikkertjes (zie hierboven ergens) doen hun werk goed - in ieder geval wat betreft het makkelijk door de ogen glijden. Beet heb ik er helaas niet op kunnen waarnemen ;D

Bram, bedankt voor de organisatie, alle sponsors voor de leuke prijzen - ging niemand met lege handen naar huis, super! - en alle deelnemers uiteraard ook bedankt voor de leuke dag.

Groet,
Gert

PS
Heb nog wel een paar foto's gemaakt - zal ik er morgen of zo wel ff bij zetten.

BV

#191
Ja Bram,

Dat heb je goed geregeld, Was fijn, maar voor mij te kort owv familiale verplichtingen.
Volgend jaar weer !   

Voor wie er nog eens heen wil , het loont om net bij het eerste licht aan het water te staan, waar Willy Wam en mezelf  dan ook de vruchten van plukten.   En toen viel het voor mij volledig stil.

PS. Jan (Daman)  heb jij het nog goed gehad?

gr

Bart

HappyFisherman

Jan zei ook al dat 's morgens vroeg en tegen het donker met de droge vlieg nog het beste was, maar die van mij ving ik tegen half 4 :)

Ik heb verder geen foto's gemaakt, maar gert geloof ik wel...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

En wie had de grootste?
Hebben jullie het laat gemaakt?
Viel het BB-en mee?

HappyFisherman

3 vragen in 1 :)
Ik zal vandaag wel even een stukkie tikken over het verloop van de dag, maar dat BBen is wel echt leuk!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

drefter

#197
Ik heb alleen een foto van een uur of kwart voor een toen lagen alle bootjes te wachten om aan te meren voor de kom erwtensoep lekker hoor.En een van Gert en broer was een goede dag en lekker gevangen voor het middag eten  6 gevangen en na het eten nog eens 3 bij gevangen dus mijn dag kon niet meer kapot.
Gr Martin







HappyFisherman

Gezien het nogal een eindje karren is naar Sterksel ben ik vrijdagmiddag rond een uur of 11 vertrokken, zodat ik rond een uur of 2 in mijn trekkershut+ kon. Onderweg vond iemand het nodig om z'n auto in de fik te laten vliegen (file nr1) en een vrachtwagenchauffeur de vangrail een makeover had gegeven (file nr2) was ik tegen half 3 op de camping. De trekkershut+ bleek een practisch ingericht tuinhuis, waarin een keukentje, koffietafel en 5 bedden zit. De camping zit op 2 minuten van DRB,  ideaal dus voor een weekendje vissen!

Vrijdagmiddag, na de boodschapjes, heb ik een uurtje staan vissen vanaf een steiger, maar geen aanbeet gehad op een booby op zinklijn. Zaterdagmorgen eerst even gekeken bij het NKF in de buurt waar Joost en Aalbrecht ook waren. Joost introduceerde het begrip vliegpalen (naast vliegbomen een zeer kostbare hobby) en na 4 of 5 visronden kriebelde het me te veel en ben ik snel naar DRB teruggereden. Zaterdagmiddag heb ik 3 uurtjes staan vissen, waarbij ik 1 vis gelost heb en nog een paar aanbeetjes heb gemist. Wel mooi dat ik een enorme knal kreeg op een nog niet gezonken EP streamer (belachelijk groot eigenlijk HAHA!)

Zondagmorgen eerst uitgeslapen tot half 9, want ik was toch niet voor niets gaan camperen in de buurt! Na het afrekenen bij de receptie had ik de eerste ongeduldige al aan de telefoon, want Martin zat te wachten op z'n waadpak (Cabela's)! "Jaja, ik kom er an!"
Twee minuten later kom ik, stom toevallig tegelijkertijd met GuusGeluk en ErikW, al op de parkeerplaats waar ik enkele bekende en ook enkele nog onbekende gezichten tegenkom. Mooi clubje bij elkaar zo met 15 man. Er waren er al een stel op de plas aan het vissen en even later kwam BV glunderend van z'n vlot. Die had er al 2 op een droge vlieg!

Tegen half 11 was iedereen aan het vissen, waarbij gebruik gemaakt werd van 4 vlotten (waar je ook heerlijk op kunt slapen heb ik vernomen), 1 aluminium bootje en de rest dobberde in een BuikBootje op de plas. Willywam had mij een BB geleend, zodat ik dit ook eens uit kon proberen. Het instappen had ik even afgekeken bij een paar anderen en na uitgelachen te zijn door een stel Belgen die mijn schepnet veeeeel te klein vonden, ben ik er ook maar in geklommen. Het flipperen leek in het begin meer op flapperen en vooral het draaien tegen de wind in vond ik moeilijk. "Gewoon een beetje roeren" was de gouden tip van Mr Golddigger himself. Gekgenoeg werkte dat ook nog en na een half uurtje kreeg ik er al wat handigheid in.
Er werd af en toe een vis gevangen, maar omdat ik zelf druk was met het vissen heb ik het lang niet allemaal meegekregen. Zelf kreeg ik mijn eerste aanbeet vlak voor de lunch, maar deze miste ik (2x!) en dus zelf nog op de grooote 0!
De lunch was prima voor elkaar, waarbij we een bak erwtensoep (medelijden soep voor Perry!) en een broodje worst kregen. Echt veel tijd voor eten namen we niet, omdat er uiteraard weer gevist moest worden.
Die middag heb ik m'n kop mooi verbrand door het prachtige weer, maar geen enkele aanbeet gehad op de zinklijn. En nee, ik had echt geen vis tegen 2 uur, maar ik zat met mijn flippers en de lijn in de knoop HAHA! Na een stuk naar achteren te zijn gepeddeld kwam ik naast het vlot van Erik en broertje Jan Willem te liggen, waar JW heel verbaast zijn eerste vis wist te vangen. Heerlijk hoe twee volwassen broers dan als jochies tegen elkaar kunnen zeuren: "niet te vroeg met dat net!, Pas op met dat net, schep nou dan!..." Iets verderop waren Martin, en Goldfish lekker bezig en zagen we regelmatig kromme hengels.
Het laatste uur heb ik met een drijvende lijn gevist en diezelfde EP streamer van zaterdagmiddag er weer aangeknupt. Dik insmeren met CDC-olie, zodat het echt hoog op het water blijft drijven. Erik maakt een opmerking over m'n werptechniek en vond me nogal klatsen met die lijn. Ik zeg nog dat er ook wel een vis op mag klatsen en nog geen 2 seconden later klatst er ook 1 op! Echt lachen hoor op zo'n XL droge vlieg. Het lijkt wel een muisje volgens JW en daar leek het idd ook wel op. Uiteindelijk vang ik er ook nog een mooie vis op die toehapt alsof er nooit weer iets te vreten valt :)
Het hele weekend vissen en in het laatste half uur vis vangen, het zou ook eens anders gaan. Rob geeft ondertussen Perry geen tijd om zelf te vissen door 3 vissen in een half uur te pakken (die had dus ook beter om 3 uur pas kunnen gaan vissen ;)) en is hij ook 'van de 0 af'. Gezien ik al moe begin te worden peddel ik rustig aan naar de stijger waar Sieger aangeeft dat hij voortijdig naar huis moet (gelukkig valt het mee!) en vis daar nog zo'n 10 minuutjes.

Om half 5 komt iedereen van de plas af en kan ik in de kantine de dag afsluiten. Gezien ik een aantal prijsjes had kon ik er iig voor zorgen dat iedereen met iets (vis of prijsje) naar huis kon en kwam ik er achter dat er meer was gevangen dan ik gedacht had. Je krijgt dus niet zo veel mee in zo'n bootje HAHA! Goldfish, Martin en Bert hadden prijzen 1, 2 en 3 voor de meest gevangen vissen en Erik had een prijsje, omdat hij die nodig had.
Ook leuk van Jan was de verloting van een tegoedbon voor 25,- om te besteden op DRB die gewonnen werd door Willy (Sh*t, niet eens nr 6 deze keer!).

Op de terugweg perongeluk nog een klein stukkie touristische route in Eindhoven gedaan, maar omdat het zo rustig was op de weg kon ik mooi doorkachelen. Moe maar voldaan om half 8 FCTwente kijken op studio sport en om 9 uur naar bed HAHA!

Kort samengevat:
Heerlijk weer, leuk cluppie fanatieke vissers, mooi viswater (maar wel moeilijk!) en alles liep gesmeerd!
Heren, het was mij een genoegen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Mooi verhaal Bram, leuk dat jullie zo genoten hebben. De meesten hadden vis dus het lijkt een geslaagde dag.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.