Marktplaats

Started by HappyFisherman, June 05, 2014, 15:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Afgelopen week m'n geluk weer eens geprobeerd op MP. Geboden op een reeltje en na 3 dagen het hoogste bod te hebben gehad werd het geaccepteerd. Kreeg de vraag of het opgestuurd of opgehaald moest worden en aangegeven dat ophalen geen optie is. Hoor ik vervolgens een dag niets, wordt er in tussentijd nog een bod van 5 euro hoger uitgebracht en krijg ik maar geen reactie. Krijg ik bij navraag te horen dat meneer besloten heeft 'het reeltje toch maar niet te verkopen'... Jaja, nog slecht liegen ook.
Na een overeenkomst net zo makkelijk terugtrekken is de reden waarom ik zo de schurft heb aan MP!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

iamveenstra

wat verschrikkelijk irritant is dat zeg. Ik vind bieden op marktplaats niet echt wat maar soms kom je iets tegen dat je niet kunt laten liggen.
Zelf verkoop ik ook wel het een en ander op marktplaats, maar ik probeer altijd een termijn te geven aan mensen als ze iets kopen. Zodra ze echt laten weten dat ze het willen kunnen ze geld overmaken en als ik het binnen heb stuur ik het echt gelijk op. Heb 1 x een item per ongeluk twee keer verkocht en dat wil ik echt niet weer. Vond het erg vervelend.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Mike

Idd vervelend.
Zaken doen op mp leverd ongetwijfeld bij menigeen flink wat irritaties op, bij mij ook.

Het meest stoor ik mij nog wel aan al die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en je bv €75-, bieden voor een mooie Sage hengel.

Daarintegen vragen ook sommige gasten bedragen voor spullen dat ik me soms echt afvraag of ze wel helemaal snotje zijn.
Zo staan er gewoon echt hardcore gebruikte 2 delige Sage hengels op waar gewoon €300-, voor wordt gevraagd.
Echt volkomen idioot is het!

Of het glashard liegen is ook zoiets, bv bij een product zetten dat het nieuw is en vervolgens blijkt het wel degelijk gebruikssporen te hebben.

Desondanks doe ik zelf veel spullen kopen en verkopen op mp want het is op zich wel een briljante uitvinding.
Je moet allen af en toe ff door de idioten heen... :o
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

iamveenstra

Ik zal eerlijk zijn en ga ook niet alles weggeven op marktplaats. Daarom kun je er ook handelen.
Alleen meestal reken ik voor gebruikte spullen een 40 % korting op de nieuwprijs afhankelijk van hoe oud en hoe goed het er uit ziet.
Ik ben echter wel zuinig op mijn spulletjes dus het meeste ziet er gewoon erg goed uit. En mensen mogen altijd bieden. Ik reageer alleen niet op onzin biedingen. Inderdaad gewoon even door de mensen heen slaan die echt onzin bieden en dan lekker handelen. Ik houd er wel van, hoef ook nooit echt grove winsten te halen ofzo als ik iets nieuws aanbied.
greetzz
Eer was was was, was was is...

toppiedus

QuoteHet meest stoor ik mij nog wel aan al die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en je bv €75-, bieden voor een mooie Sage hengel.

Re: Marktplaats

Ik begrijp niet waarom je je daaraan stoor, je kunt toch een advertentie plaatsen met de optie bieden vanaf, of vaste prijs enz.
doe je dit niet dan is het een goed recht van een ieder om wat voor een bod uit te brengen.
Aan de andere kant ben je ook niet verplicht om op een bod in te gaan.

Soms wil iemand ergens snel van af, en soms is het maar net wat de gek ervoor geeft, daarom heet het ook marktplaats en geen winkelplaats.


TK88

Ik begrijp dat personen zich storen aan biedingen die ver onder de waarde van het product ligt. Ik stoor mij hier ook aan. Ondanks dat ik de optie "Bieden" uit heb staan krijg ik regelmatig een mail of telefoontje met een belachelijk bod. Gewoon ophangen of niet reageren. Sommige personen gaan er van uit dat zodra iets op marktplaats wordt gezet de waarde van dat product vrijwel nihil is. Persoonlijk vind ik dit jammer want veel mensen bieden producten aan waarvan de kwaliteit z.g.n is of helemaal nieuw. Aanbieders kunnen een zeer laag bod dus als een belediging opvatten.

Daarnaast zijn er inderdaad mensen die de waarde van een product zwaar overschatten. Ik ben nu een aantal jaar actief op mp en heb geleerd dat je dit beter kan leren negeren hoe vervelend dit ook kan zijn.

Ik focus mij op de klanten die wel de waarde van de producten waarderen en gelukkig zijn dat er veel meer  :)

Mike

Quote from: toppiedus on June 05, 2014, 21:41:28
Ik begrijp niet waarom je je daaraan stoor, je kunt toch een advertentie plaatsen met de optie bieden vanaf, of vaste prijs enz.
doe je dit niet dan is het een goed recht van een ieder om wat voor een bod uit te brengen.
Aan de andere kant ben je ook niet verplicht om op een bod in te gaan.

Soms wil iemand ergens snel van af, en soms is het maar net wat de gek ervoor geeft, daarom heet het ook marktplaats en geen winkelplaats.

Ergens kan ik nog wel inkomen in wat je zegd maar als ik een nette 4 delige Sage hengel aanbied die een jaar geleden nog €760-, kostte, met amper gebruikssporen en ik zet er alsnog bij " geen onzinbiedingen aub " zijn er altijd alsnog van die lapswanzen die een bod doen van €75-, als er dan eenmaal 1tje zo is begonnen gaan er ook anderen telkens met een knaakje overheen bieden.
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat je idd precies van te voren het gewenste bedrag moet instellen omdat mensen dat soort biedingen uitbrengen.
Als ik iets op mp zie staan wat ik graag zou willen hebben doe ik ook altijd gewoon een mooi en eerlijk bod.
Ik vind het een beetje respectloos om van die pruts bedragen te bieden op mooie spullen die goed zijn onderhouden.

Maar idd, nooit geschoten altijd mis....
Hoewel ik niet denk dat mensen voor zulke bedragen ooit zulke mooie spullen weg doen...
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Mike, zoals al eerder opgemerkt: je kunt ook "bieden vanaf...." instellen. Als jij bijvoorbeeld 75 Euro een belachelijk laag bod vindt, zet je "bieden van 76 Euro"  ;D

Groet,
Gert

bij

Klinkt bekend, heb ik inmiddels al tweemaal meegemaakt 3 luchtbuksen en 10 platy's. Overeenstemming en uiteindelijk aan een ander verkocht

FlueFisker

Same here, tig keer gehad dat ik iets verkocht dacht te hebben en er een avond voor thuis gebleven om vervolgens niemand aan de deur te krijgen.
Op mailtjes en telefoontjes reageren ze dan ook niet meer.
Ook een keer iemand die reageerde op m'n Orvis #3 set advertentie, meneer had gezien dat ie er in Amerika veel minder voor zou betalen dus bood hij bijna de helft minder dan wat ik er voor vroeg. Hij deed het op me over komen alsof ik gelogen had over wat ik er voor betaald had hier in nl. Vreselijk irritant en respectloos zulk volk...
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Plantje

Tja, Markplaats kan een bron van ergernis geven!

Inderdaad even "Bieden vanaf" instellen. De tekst "geen onzinbiedingen aub!" daar doe ik niets mee. Heb ik gewoonweg geen boodschap aan, want inderdaad "niet geschoten is altijd mis".
Als je niet mag bieden stuur ik ook wel eens een mail.

Ook irritant: je biedt de vraagprijs, omdat je iets gewoon wil hebben en stuurt nog een mail om afspraken te maken. Wat blijkt: geen ENKELE reactie!

En zeer irritant: mails als:"mag ik adres mvg", "telefoonnummer, dan bel ik", "hallo, ik wil graag kopen. kunt u zeg wat kost? kunt u langs kommen om te brengen?" en nog de meest irritante:"hallo ik wil je telefoon wel graag kopen wat voor toestel is het prec hoe out is hij ik wil eigenlijk wel graag even bellen om de details door te nemen ik wil niet zomaar iets kopen ik woon in de buurt van zwolle dus ik kan hem wel komen halen wanneer komt het uid wat is de uiterste prijs ik wil graag zo snel mogelijk langskomen want ik moed hem vandaag hebben mvg" Voor de oplettende lezer: geen interpunctie, barsten van taalfouten, geen hoofdletters gebruiken, geen aanhef, geen afsluiter enz. Ik lees "mvg" dan ook niet als "met vriendelijke groeten"

En het duidelijk maken van afspraken en vervolgens niet op komen dagen staat ook hoog op mijn lijstje!

Maar gelukkig gaat het ook vaak goed.

Mike

nu we het toch over mp irritaties hebben vraag ik mij ook af of iemand hier bekend is met phishing in de vorm van mails die van mp lijken te komen.
Ik heb er echt 10 tallen van gekregen.

Het zijn mails met enorm veel gelijkenissen als mails die je van mp kunt krijgen.
Echter staan er heel veel stommen spel en taalfouten in.
Er wordt gevraagd om je gegevens omdat het geferifieerd moet worden...bla bla bla...erg irritant!

Ik wis ze altijd meteen en ik heb mp er ook al over gemaild.


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Goed dat je ze wist en tevens een goede waarschuwing hier. Dank daarvoor!

Zelf heb ik ze nog nooit ontvangen.

Ciniq

Je kan marktplaats hier wel voor mailen, maar die staan er natuurlijk helemaal los van.
Net zoals de diverse phishing mails van banken etc.

Gewoon tenzij je PRECIES weet wat het is ...  nooit op een link klikken in een mail.
Ook bekenden kunnen ongemerkt phishing versturen
Tevens geen internet explorer gebruiken want dat ding is zo lek als een mandje

Plantje

Het laatste ben ik het pertinent NIET mee eens! Gebruik al jaren naar volledige tevredenheid Internet Explorer. Veiligheid op internet heeft veel meer te maken met de gebruiker dan met de gebruikte browser!

Beertje

Ik verkoop mijn spullen tegenwoordig op "marktplaza" deze is misschien ook niet helemaal safe (ik weet het niet) maar hij is in ieder geval wel volledig gratis (marktplaats niet.) en men knikkert je advertentie er ook niet na een maand af. 
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ciniq

Quote from: Plantje on June 10, 2014, 15:44:58
Het laatste ben ik het pertinent NIET mee eens! Gebruik al jaren naar volledige tevredenheid Internet Explorer. Veiligheid op internet heeft veel meer te maken met de gebruiker dan met de gebruikte browser!

Dat het voor een groot gedeelte aan de gebruiker ligt ben ik volkomen met je eens..
Maar IE is nu eenmaal een van de meest getargette browsers omdat deze een belangrij onderdeel is van je complete windows systeem en hij veelal gebruikt wordt door mensen die niet beter weten (ouderen bijv. )
en die een gemakkelijke prooi zijn. Je mag van mij doen wat je wil, maar ik raad het af.

Plantje

Dankzij het geneuzel van de EU is IE al een hele tijd geen vast onderdeel van het OS meer. Iets wat ik ook nooit begrepen heb, want dat Apple enkel Safari bijlevert en Google enkel Chrome schijnt geen issue te zijn...

Doordat Windows het meest getargette OS is zal dat ook wel voor IE gelden. Dat ben ik wel met je eens.

Ik reageer er misschien iets feller op dan nodig, omdat ik meen te zien dat mensen op aanraden van "een expert" Chrome of Firefox installeren en denken dat ze dan niets kan gebeuren. En dat is natuurlijk niet zo!

Ciniq

ja, dat snap ik, daarom onderbouw ik het ook.
Ik ben al heel wat jaartjes  programmeur van beroep .. dus heb wel een idee waar ik het over heb :)

Tevens...  IE blijft een integraal onderdeel van Windows..   je kan het simpelweg niet de-instaleren...  en het is verwoven met je systeem.
Zonder explorer... geen windows..

Wat de EU heeft gedaan is gezegd dat ze hem niet meer mogen instellen als standaard browser, maar mensen de optie moeten geven er een te kiezen

Plantje

Same here.... Ik heb ook echt wel een idee. En ik ben dan ook altijd redelijk fel als het gaat om blindelings Microsoft-bashen. (Goed onderbouwd is een ander verhaal!)

Explorer is inderdaad integraal onderdeel van Windows. Internet Explorer niet. Als mensen een andere browser kiezen zien ze IE niet meer en gebruiken ze enkel die andere die ze gekozen hebben.

Ciniq

Tuurlijk.. maar dat is niet wat ik bedoel.
Het gaat erom dat het een grote reden is waarom deze browser zoveel getarget wordt
en waarom ik het gebruik ervan afraad.  Dus gewoon chrom/ff/opera of whatever instaleren,
dan vang je al een hoop potentieel gevaar af.

Daarnaast moet je gewoon je koppie gebruiken en niet snel iets vertrouwen van wat je op het net vind.

Plantje

Nou, vooral over dat laatste zijn we het denk ik roerend eens!

RiverHunter

He Happy, mensen zijn niet allemaal het zelfde hoor, ik weet er zijn toch wel altijd de zelfde, bijv. een zekere Moses zo noemt ie zich te minste die moeten ze gelijk ergens wegstoppen waar die nooit meer gevonden wordt.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

HappyFisherman

Ik weet het Ron, heb ook geen hekel aan de mensen op MP alleen aan het systeem... Als je iets wil verkopen en dit via mail toezegt moet je niet een dag later dit net zo makkelijk weer in kunnen trekken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

#24
Grappig,  vandaag kreeg ik m weer.
Eerlijk gezegd ben je ook niet al te nozel als je hier in trapt.... :o

Ik heb vor de zekerheid de actieve link onderaan even veranderd...
Kijk even naar alle spel en taalfouten... ;D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Uw marktplaats account is geblokkeerd omdat een andere persoon heeft ingelogd met een ander IP-adres. Om je account te deblokkeren moet u uw identiteit te bevestigen.

Klik hier om uw account te bevestigen.

Als u deze e-mail negeren uw marktplalats account verwijderd en u zult niet in staat zijn om een nieuwe account te registreren.
Met vriendelijke groet,

Helpdesk medewerker
http://www.marktplaats.nl
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER