Welkom Dubbeles

Started by Vliegvissers.nl Team, September 12, 2013, 22:00:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Dubbeles welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Dubbeles

Beste vliegvissers,

Mijn naam is Hans Janssen, ik woon in Loosdrecht en vis een goed aantal jaartjes. Voornamelijk met spinhengel en af-en-toe verticalen. Daarnaast vind ik het heerlijk om met m'n 2 kindjes met vaste hengeltjes op klein spul te vissen. Enthousiasme van kinderen is altijd leuk!

Heb een aantal weken geleden een 5-6# setje aangeschaft: was op een feestje alwaar in het mooie Friese dorpje Franeker een stadstocht werd gehouden. Kwam langs de plaatselijke winkel met allemaal heel erg mooi vismateriaal .. incl. het nodige op vliegvis gebied. Datgene waar ik al jaren Nasr kijk. Het zal de feeststemming zijn geweest .. in ieder geval liep ik na goed advies en een uurtje later, een mooie set de deur uit.

Na veel oefenen gaat het gooien mij best goed af. Ik kan in de meeste gevallen de lijn wegzetten waar ik wil. Natuurlijk gat het ook nog goed fout (..!), maar dat is niet erg .. daar leer je van. Hen inmiddels voorn en baars gevangen op Loosdrecht. Het lekkerste vind ik vliegen vanaf de punt van m'n bootje: lekker staan, goed kijken naar de aanwezigheid van vis en je truukje doen.
In ieder geval ben ik zo enthousiast geworden dat ik afgelopen week bij een mede forum lid (zo blijkt nu) een wel heel erg mooi #3 hengeltje heb gekocht: een Imago #3.
Verder heb ik bij http://www.amfishingtackle.nl een hele gave molen gekocht. Was in eerste instantie wat sceptisch (ik had niet veel budget meer). Maar met m'n technische achtergrond en als fijn mechanica hobbyist beoordeel ik de molen als technisch erg goed. Mooie afwerking (cnc bewerkt aluminium) en een fantastisch slip systeem en naaldlagers.

Nou, hier hou ik het even bij ..

Hans

HappyFisherman

Welkom en veel plezier hier Hans.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Groet, Arie

Jan Damman

Hans welkom hier en veel vliegvis plezier. ::welkom::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit72



Welkom en zo te lezen ben je al mooi op weg in je vliegvis carrière

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Dubbeles

Dank voor de reacties.
Hopelijk komende weekjes nog qat windstille dagen zonder al teveel regen.

Inderk

Ha Hans!
Welkom hier als soortgenoot.
Ooit eens opgeleid tot instrumentenmaker........... vandaar  8)

Ik wil je nog één waarschuwing meegeven.
Vliegvissen kan bijzonder verslavend zijn !
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit