Welkom Ronald99

Started by Vliegvissers.nl Team, July 05, 2012, 10:09:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Ronald99 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


forel

 Ronald99  ::welkom::.

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Ronald99

#3
Hallo allemaal

Ik zelf even in het kort
Ben net terug van vakantie Canarische eilanden
Ik heb daar niet gevist en heb daar 1 keer iemand zien zee vissen
Nu ik weer in Nederland ben en de zon lekker schijnt met weinig wind
Is het nog even uitpakken en dan gaan vissen
Soms drijvend en nu toch maar even de vlieghengel van zolder halen
Ik heb daar namelijk nooit mee op karper gevist het lijkt me in eerste instantie even wennen ik heb geen slip op mijn molen of heb je daar andere molens voor nodig
Dat zijn wat vragen die nu gelijk bij mij opkomen en hoop dit hier te vinden en ervaringen hierover uit te wissellen

Zelf werk ik aan een websitenover karper http://www.karperplek.nl en heb daar al wat met wat visvrienden op verwerkt

Ik hoop wat leuke interaktie met elkaar te hebben
Gr.
Ronald

Gerrit72

#4
Quote: Ik hoop wat leuke interaktie met elkaar te hebben

Dat moet helemaal goedkomen Ronald. Jezelf voorstellen is al een goed begin ;D. Als je een post plaatst met vragen/bevindingen, wordt daar vanzelf op gereageerd, waardoor een leuke/leerzame wisseling van reacties volgt.

Karper is een onderwerp wat regelmatig voorbij komt. Toets maar eens in bij 'search'. Er zijn forummers die ze regelmatig vangen. Bij mij (als ex-pen- en afstandvisser / door vliegvissen staan vanaf maart de karperstokken te verstoffen) staat de karper ook hoog op mn lijstje. Vliegvissen alleen op karper zou ik niet aan willen raden, er is zoveel meer...

Toch spot je regelmatig (dikke) karpers tijdens het vliegvissen. Inmiddels heb ik een hengel waarmee ik een dikke karper denk te kunnen drillen (nu nog e e n haken :)).

Op youtube staan verschillende karper-vliegvis filmpjes. Meestal visserij op knolletjes met broodkorst of blob vliegen. Op het forum is daar eerder over geschreven, ga je voor natuurgetrouwe insecten vliegen of bv voor een zalmei, groene hatseflats of andere bijzondere creatie? Er is veel mogelijk (simpelst is een pluk schapewol op een haak binden, is een goede 'broodkorst' en drijft als een tierelier ;))..

Een degelijke reel met goede slip is de beste optie. Bij niet te grote karper, zou je de reel ook kunnen afremmen met de hand, zoals met centerpin vissen (zou ik eens gaan oefenen, lijn vastzetten, achteruitlopen, subtiel afremmen, je zal zelf zien dat dat best precies komt). Van filmpjes op youtube kun je het een en ander leren. Verder is het een zaak van proberen, vragen en bevindingen posten dan kom je vanzelf verder.

In topic; 'wie vangt de mooiste karper' staan enkele karpers die met de vlieglat gevangen zijn, ook staat daar info bij. Veel succes! ;D   
The only difference between men and boys is the price of their toys.