Welkom kees

Started by Vliegvissers.nl Team, August 23, 2011, 16:30:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo kees welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


A{b}r{a}xa{s}


kees

Hallo mede vliegvissers,

Ik, Kees Letterman geboren 12-8-1960, ben al geruime tijd een volger van dit forum, een zogenaamde  8) 8) "LURKER" 8) 8) maar vond het toch wel tijd om zelf misschien ook eens ergens op te reageren en/of iets te melden.

Eerst zal ik iets over mij zelf vertellen.

Vissen is zolang als ik mij herinner voor mij al een boeiende bezigheid geweest en ik heb daar menig vrij uurtje ingestoken. Vroeger ging ik met mijn vader mee met een bamboestok met dobber en we viste op alles wat maar wilde bijten. De bamboestok werd vervangen door een echte carbon hengel en zodoende kon ik verder en dieper vissen en dus betere resultaten boeken. Er werd een werphengel bij gekocht om ook de karper en de snoek te belagen. De vaste hengel werd aangevuld met een winkelpicker en later feederhengel wat ook weer leuk was en de werphengel werd uitgebreid met meerdere hengels met alle toeters en bellen en karpervissen werd een passie. Mijn vrouw is ook liefhebber van vissen met de vaste hengel en soms wordt ook de winkelpicker ingezet zodat wij samen menig uurtje doorbrengen aan de waterkant en de vakanties ook meestal worden gecombineerd met goede vis mogelijkheden.De wintermanden, als de temperatuur niet meer geschikt was om een aantal uren stil te zitten, werden gevuld met "snoeken" met een plug of blinker. Tot het moment dat ik een keer naar het OVM ben gegaan met de werphengel en daaraan een lepel, dat was november 2005, en ik een aantal mensen zag vissen met een "waslijn". Ik wist meer vissen te vangen als die "zwiepers" maar mijn interesse in het vliegvissen was gewekt. Zo werd een hengel aangeschaft en na wat oefenen op het OVM (dat was best moeilijk dat zwiepen!), kwam ik terecht in forellenplas "de Bernisse" en heb daar veel geleerd, en leer nog steeds. Inmiddels heb ik verschillende hengels en belaag de forel, snoek, karper, voorn  .........enz, en vindt ik vliegvissen, een van de moelijkste maar zeker leuke manier, om een vis te vangen. Ook het binden van allerlei streamers, nymphen, droge - en natte vliegen, vond ik eerst zonde van de vistijd, is inmiddels een hobby binnen een hobby geworden en via de vliegvisvereniging "Tight Lines" wordt de vis - en bindtechniek elke keer weer verbeterd en worden ervaringen uitgewisseld die resulteren in mooiere vliegendozen en aan de waterkant steeds betere vangsten.


Groet Kees,
en zoals bij Tight Lines gebruikelijk een ferme Oléééééé..........

HappyFisherman

Veel plezier hier Kees!
Vliegvissen is bevlogen vissen...