De Sterke arm der wet!!...

Started by christianvt, July 07, 2011, 23:47:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Vanavond ben ik nog even naar de Merwede gegaan... Kom ik daar aan zie ik 2 vissers. Dus ik loop er even naar toe voor een praatje.. Ze waren ook net aangekomen vertelde ze. Toen ze begonnen zag ik dat ze met levend aas aan de gang gingen  >:( Dat vind ik dus NIET leuk! Toen ben ik maar weg gegaan.. Dus ik richting de krib. Vanaf daar kon ik ze mooi in de gaten houden. 2 mannen met 3 hengels... Toen kwam de eerste aanbeet voor hun. De vis kwam aan de kant en BAM daar had de snoekbaars de wandelstok van die ouwe tegen z'n kop aan.

Dat vond ik dus helemaaaaal niet leuk  >:( >:( Ik denk, weetjewat.. ik bel de politie. Het was om 20:10. Ik keurig de ''misdaden'' doorgegeven, 2 mannen aan het vissen met levend aas. Dus ik denk dan komt er zo wel iemand controleren.

Niet dus, en de tijd strijkt voorbij... Het was inmiddels 20:45 en ik dacht ik bel ze nog een keer. Ik gevraagd, komt er nog iemand?? De agente zei: Ooh ik zie nog niet dat er iets mee gedaan is, ik zal het nog een keer doorgeven. Even later belde de agente terug: Maar ze mogen daar gewoon vissen hoor! :)   Dus ik zeg: Ja maar niet met levend aas. Agente: Levend aas?? Ooh dan zet ik dat er nog even bij.

Dan zal er zo wel echt iemand komen...

En toen was het al weer 21:35, nog maar een keer bellen dan. Agente: We hebben het doorgegeven aan de dienst voor milieuwetgeving (ofzoiets ::) ) Ik vroeg: Komt er NU dan mischien iemand??
Agente: Zij zullen waarschijnlijk actie ondernemen.

En maar weer wachten dan.. De 2e snoekbaars kwam binnen op het levend aas en ook hij kreeg de volle laag van de wandelstok. En uiteindelijk was er om 22:30 nog niemand geweest, de vissers waren er vandoor met 2 snoekbaarzen.

Toen ben ik ook maar vertrokken..

Tja.. Van de overheid moet je het hebben zullen we maar zeggen.  >:(

hendri

tja die 2 die als dienst hadden(hond + begeleider) waren vast te druk met "echte" boeven te vangen.
wel mooi kl.te, want als je ze niet kan gebruiken staan ze je in de weg, als je ze nodig heb zijn ze niet te vinden. ;)

christianvt

Voel me wel een beetje nsb'er nu ::blozen:: Maar ik vond dat ze niet echt met respect omgingen met de dieren.

En er moest trouwens een milieu-ambtenaartje komen... Geen agent.

sebastiaan

Helaas heeft het (te) vaak geen zin om de politie te bellen.

Gelukkig is er een meldpunt visstroperij.
Ik heb de ervaring dat daar wel actie ondernomen wordt.
de AID heeft overal in Nederland mannetjes zitten die hun taken serieus nemen.

Meld verdachte activiteiten op of bij het water bij het Meldpunt Visstroperij. Dit kan 24 uur per dagen, zeven dagen per week via telefoonnummer 045 - 54 66 230

Meer info via de volgende link: http://www.aid.nl/visstroperij.htm

TIP:  Zet het nummer van het Meldpunt Visstroperij in je GSM !!!!!!!!!!!!!!

Bas

christianvt

Bedankt Bas ;D Heb die man daar al vaker gezien.. Dus de volgende keer is ie de mijne! :p

Hilco

Onrechtvaardigheid en machteloosheid zijn gevoelens die je niet goed kwijt kan .

Jammer dat de politie niet kwam. :(

Wel slim om geen eigen rechter te gaan spelen,dat loopt vaak slecht af.

brian

Quote from: sebastiaan on July 08, 2011, 00:09:49
Helaas heeft het (te) vaak geen zin om de politie te bellen.

Gelukkig is er een meldpunt visstroperij.
Ik heb de ervaring dat daar wel actie ondernomen wordt.
de AID heeft overal in Nederland mannetjes zitten die hun taken serieus nemen.

Meld verdachte activiteiten op of bij het water bij het Meldpunt Visstroperij. Dit kan 24 uur per dagen, zeven dagen per week via telefoonnummer 045 - 54 66 230

Meer info via de volgende link: http://www.aid.nl/visstroperij.htm

TIP:  Zet het nummer van het Meldpunt Visstroperij in je GSM !!!!!!!!!!!!!!

Bas

Nou dit kun je ook wel mooi vergeten!

Ik had die tip ook van iemand gekregen, dus in de gsm gezet.

Zien we laatst bij de vecht, allemaal dooie snoekbaarzen liggen waar van de eetbare vis ervan af is geschraaft (de filets :P)  zouden er een stuk of 5-6 zijn geweest als het niet meer was. van 40+ tot wel 70+.

Dus wij het aid bellen, krijgen we te horen via een antwoord apparaat(in de zin van): Heeft u iets te melden dan kunt u dit via de website indienen.
WTF!?    Daar word je toch ook wel strond ziek van..

en het was ook nog toevallig dat we die dag ervoor, met mijn broer daar heb gevist en dat daar 2 mannen opdezelfde plek waar we het aantroffen ''stiekem'' iets aan het doen waren, ze zaten ons ook de heletijd aan te kijken (ik hun dus ook).
Het waren 2 mannen met een grote aluminium boot(leek wel zeewaardig) met oude yamaha motor ik dacht 35pk, veel hengels in de boot.
Een compleet uitgerustte boot.

Ik vind dit echt waardeloos, en dan zeggen ze als je het ziet meld het dan. JA waar naar toe? politie NEE doet niets, AID NEE krijg je een antwoord apparaat!

pffffff

Plantje

Jammer is dit! Ik heb normaal gezien wel vertrouwen in de politie, maar dit is toch teleurstellend!

En behoorlijk asociale manier van vissen is dat zo met levend aas. Het is gewoon geen gezicht vind ik persoonlijk! Goed dat je niet voor eigen rechter hebt gespeeld. Maar je krijgt die neiging wel als de politie er niets aan doet.

Quote from: brian on July 08, 2011, 09:27:23
Zien we laatst bij de vecht, allemaal dooie snoekbaarzen liggen waar van de eetbare vis ervan af is geschraaft (de filets :P)  zouden er een stuk of 5-6 zijn geweest als het niet meer was. van 40+ tot wel 70+.
Netjes is dat inderdaad niet. Maar wat is er precies illegaal aan?

Ik weet bijvoorbeeld dat je in Duitsland aan het water mag camperen. Bovendien mag je (als je een vergunning hebt) er vissen. Maar camperen én vissen is niet toegestaan. Ze doen dit om te voorkomen, dat je het maximum van (ik meen) 5 vissen uit het water haalt...bij de lunch de visjes verorbert om vervolgens een paar uur later weer 5 vissen uit het water te plukken en op de BBQ te laten belanden!

A{b}r{a}xa{s}

ik denk dat in ieder geval slachtafval dumpen illegaal is ;)

brian

slachtafval dumpen is volgens mij al illegaal, dan de hoeveelheid vis wat er lag.. dat mag je never nooit met 2 personen meenemen.. vandaar dat ze het waarschijnlijk hebben gedumpt. Je mag dacht ik (weet niet precies) max 2stuks per persoon meenemen.

catchem

@Christianvt

Ik zie dat je uit Woerkum komt. In de vergunning van HSV 't Baarsje staat het 06-nr. van de plaatselijke Boa. Kan je die bellen in zo'n geval.

christianvt

Quote from: catchem on July 08, 2011, 14:34:16
@Christianvt

Ik zie dat je uit Woerkum komt. In de vergunning van HSV 't Baarsje staat het 06-nr. van de plaatselijke Boa. Kan je die bellen in zo'n geval.

Ooh nog beter! Maar kan je die ook 's avonds bellen?

Ik heb echt een bloedhekel aan die manier van vissen >:(

catchem

Quote from: christianvt on July 08, 2011, 15:15:59
Ooh nog beter! Maar kan je die ook 's avonds bellen?

Ik heb echt een bloedhekel aan die manier van vissen >:(

Ik weet niet of je hem s'avonds kan bellen, gewoon een keer proberen, ik weet wel dat hij s'avonds ook werkt. Ik ben nml. al een paar keer s'avonds gecontroleerd.

Henry

Een aantal jaar geleden was het nog heel normaal om een vis een haak door ze rug te prikken. Ook zelf hieraan meegedaan, achteraf denk je ja dat is niet fraai geweest. Het was bijna gebruikelijk of met flink kunstaas.
nu moe ik het ook niet meer zien en zou ook bellen, jou denkwijze dat je een n**'er zou zijn ben ik dus niet met je eens.

christianvt

Quote from: catchem on July 08, 2011, 16:22:35
Ik weet niet of je hem s'avonds kan bellen, gewoon een keer proberen, ik weet wel dat hij s'avonds ook werkt. Ik ben nml. al een paar keer s'avonds gecontroleerd.

Ooh oke, kom je hier uit de buurt dan??

Quote from: Henry on July 08, 2011, 16:57:50
Een aantal jaar geleden was het nog heel normaal om een vis een haak door ze rug te prikken. Ook zelf hieraan meegedaan, achteraf denk je ja dat is niet fraai geweest. Het was bijna gebruikelijk of met flink kunstaas.
nu moe ik het ook niet meer zien en zou ook bellen, jou denkwijze dat je een n**'er zou zijn ben ik dus niet met je eens.


Nog sorry voor mijn taalgebruik! ::blozen::

Ik kan die gasten wel schieten, vooral hoe ze de dieren behandelen.. De snoekbaars wordt op het strand gebopleurt en krijgt een paar tikken met de wandelstok.. :( :(

Henry

Niet verontschuldigen voor het taalgebruik.
Ik begrijp je wel maar deze snoekbaarsen kregen tenminste nog klappen. Zag heel wat anders bij de Huif verleden week :s. Ga ik maar niet vertellen.

christianvt

Ja da's waar! Maar hoe ze hem op de grond gooiden enzo..

weerwolf

Iedereen weet dat je beter vangt met levend aas en stiekum heeft iedereen (bijna dan!) dit ook wel eens gedaan, vooral de oudgedienden onder ons. Het beroerde is dat juist deze mensen die nog met levend aas vissen ook al die vissen meenemen voor de pot of de handel. Er is nix mis mee om eens een visje mee te nemen, maar de eerder genoemde groep "stropers" doet het meestal voor commerciele doeleinden en dat gaat ten koste van de visstand. Maar om alles weer te relativeren de beroeps visserij maakt meer kapot en dan vooral met de export van (gedroogde) vis.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Henry

Kort maar krachtig. kerel had geen tang bij zich om de haak te ontzetten uit de bek van de forel, bied hem aan, arterie klem rood van het bloed. Beest lag te spartelen , ik zeg dus geef hem eerst eens een flinke knal op ze kop zegt die heb ik gedaan, vervolgens flikkert die hem in een plastic tas. Levend.

Dus er lopen meer beesten rond dan er rond zwemmen.

Sietzezietzevliege

Quote from: Henry on July 08, 2011, 20:22:21
Kort maar krachtig. kerel had geen tang bij zich om de haak te ontzetten uit de bek van de forel, bied hem aan, arterie klem rood van het bloed. Beest lag te spartelen , ik zeg dus geef hem eerst eens een flinke knal op ze kop zegt die heb ik gedaan, vervolgens flikkert die hem in een plastic tas. Levend.

Dus er lopen meer beesten rond dan er rond zwemmen.
Maar dat zal altijd gebeuren op forelputten en gebeurt ook bijna dagelijks. Ik vind het ook belachelijk dat het gebeurt. En vind de gedachtengang dat het een vis gekweekt voor consumptie geen rechten(om het zo maar even te noemen) heeft onbegrijpelijk. Ik zet nagenoeg al mijn vis terug op, forellenvijvers en een eventuele snoekbaars na. Maar altijd netjes in het ruime netje eerst klap erop dan pas de haak eruit. Hier in lent(bij nijmegen) ook regelmatig dode vissen gevonden waarvaan duidelijk was dat de "C.O.D" niet geheel natuurlijk was. Onze plaatselijke boa tevens fervent vliegvisser komt er om 11 uur nag aanzetten als hij nog wat kan betekenen.

Mvg
Sietze

Henry

op forellen putten zou de crew juist op dit soort wantoestanden alert moeten zijn. De desbtreffende visser een waarschuwing geven, en bij een herhaling van de vijver verwijderen. Boa's  zijn vaak toch een ander slag mensen, de een is er heel scherp op en de ander vind het wel best.
Als je wantoestanden ziet, blijven melden is mijn idee dan maar

christianvt

Maar ik denk dat je beter BOA's van natuurinstanties kan hebben dan politie.. Die BOA's zijn vaak meer begaan met, en hebben meer verstand van de natuur dan politie.

Hilco

Ik troost mezelf altijd maar met de gedachte dat als ik wel goed ben voor anderen (dier of mens) mijn misschien ellende bespaard wordt die anderen wel zal overkomen ...........

ooit was er een spreekwoord;  "wie goed doet, goed ontmoet"

Henry

mijn ervaring met meneer agent is dat die er alleen opuit zijn om een bon uit te schrijven bij de BOA''s heb ik inderdaad hele andere gedachtes. Sta regelmatig met een van de heren te kletsen, en die zeggen vaak ook dat het erg onduidelijk voor een vissert hoe het nu exact zit met de visrechten, zeker hier in de buurt. Je mag wel aan de rechter kant van het bruggetje vissen maar niet aan het linkerkantje, maar in hemelsnaam welk bruggetje dan :s midden in de polder wel honderd bruggetjes :S

christianvt

Tjaa.. Breek me de bek niet open! In die landelijke lijst met viswateren.. daar snap ik ook geen drol van. Hoe moet je daar ooit iets in vinden?!