Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Nog ff in de haven gevist vanmorgen. Vangst was wat wiselvallig maar heb nog wel weer de nodige vissen gevangen. Opvallend was dat het meer baars als voorn was. Had ook nog een kolblei, die heb ik alleen aan het begin van het haven seizoen gevangen.tijdens de koudste periode niet meer. Wellicht een goed teken??



Tight lines!!

Joost S.

Heb sinds kerst niet meer gevist. Loop een beetje te sukkelen met mijn fitheid, gewoon geen energie.

Maar deze week ga ik sowieso, al zak ik tijdens het zwiepen door mijn benen. Mis het zo, dat vissen. Kom ik misschien ook eens uit mijn dipje.

En waar blijft die zon???????

merijn1982

Zou fijn zijn joost!! Hopelijk doet het je goed
Tight lines!!

Gert

Vandaag op de valreep van De Gouden Streamer competitie (de hele maand maart mag er ook nog met de streamer gevist worden - jaarlijks terugkerende discussie  ::blabla::) er nog lekker op uit geweest met de snoekstok.

Op de bekende stekken toch weer een andere vis gevangen dan voorheen dit seizoen, en ook maar even een foto naar Herman gestuurd:



Later nog een wat kleinere, die me wel bekend voorkomt:



En op de laatste stek nog eentje gelost.
Helaas ook m'n bestvangende streamer kwijtgeraakt; door de harde wind knalde die bij de achterwaartse worp tegen een verkeersbord waardoor de wartel open was gesprongen, bleek achteraf. En bij de voorwaartse worp ging de streamer z'n eigen weg.
Maar goed, voorlopig tijd genoeg om er weer een paar nieuwe bij te maken.

Groet,
Gert


GJ

Mooie vissen weer allemaal!

Gisteren heb ik 2 uurtje kunnen vissen. Het waaide ook hier hard dus het was best lastig om een mooie lijn op het water te krijgen. Maar op de kortere afstanden ging het uiteindelijk best goed.
Op mijn eerste stekje kon ik wat uit de wind staan. Er kwam al snel een oudere meneer vragen of ik al wat gevangen had. Volgens hem was alle vis weg op de stek. Opgevreten door de aalscholvers. Er werd al ruim een maand niets meer gevangen op het slootje.
Na een uur proberen op het slootje ben ik vertrokken. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat aalscholvers alles wegvreten. Maar het lijkt er wel op. Geen aanbeet, helemaal niets.
Inmiddels was het nog harder haan waaien. Op de tweede stek had de wind vrij spel. Het water golfde hard dus ben ik zonder iets te vangen naar huis gereden. Jammer, nu weer op zoek naar nieuwe stekken...

Gert

GJ, probeer dat slootje over een paar weken nog maar eens, grote kans dat je ze dan wel weer vangt.
Ik vang op dit moment ook geen witvis en baars op de "normale" stekken.

FSCHAMP

#306
De laatste dag van het winter snoekseizoen 2014-2015

Yep, het is vandaag 28 februari 2015, dit betekend dus dan het de laatste dag is van het winter snoekseizoen 2014-2015. Om 6h20 vertrok ik richting Kontich bij Antwerpen waar ik opgepikt werd door Jo. Vandaaruit gingen we richting waar we de veer namen naar Bergambacht. Rond een uur of 8 kwamen we aan op de plaats waar we het voor de laatste keer wilden proberen.  Ter plaatse aangekomen hadden we al verschillende kunstaasvissers gezien, die het zelfde idee hadden als wij nl. het seizoen in schoonheid afsluiten.
Snel onze hengels opgetuigd net als twee kunstaasvissers, die naast ons geparkeerd stonden. Zij waren als iets sneller klaar daar hun hengels opgetuigd hadden.  Toen we aan de eerste brug kwamen stond één van de kunstaasvissers al een snoek te drillen. Wij gingen het dan maar wat verder proberen.  We waren zo'n 20-tal meter verder gewandeld om aan te vangen, toen dezelfde kunstaasvisser aan dezelfde brug weer een snoek stond te drillen.
De snoeken waren precies los en dit beloofde.
Op een zijarm van één van de polders waar ik vorig keer een snoekje van zo'n 50 cm meter wist te landen, wist ik na een 10-tal minuten een mooie snoek te haken op onderstaande streamer.
Echter mijn vreugde was van korte duur na enkele meters drillen onthaakte de snoek zichzelf.  :'( :'( Er volgde toen een aantal woorden, die ik hier niet wil herhalen.  :-[ Maar niet getreurd dag was nog jong.  Na enkele meter me verplaatst te hebben, kreeg ik opnieuw een aanbeet echter ik zet de haak niet goed. Zou het weer zo'n dag worden als enkele weken geleden waar ik 6 aanbeten zou krijgen waarvan ik er maar eentje kon verzilveren. Toch maar eens opnieuw proberen aangezien ik het gevoel had dat de snoek geen haak had gevoeld.  Ik mikte de streamer op ongeveer dezelfde plaats en na twee strips was het hangen. Na een mooie dril kon ik de snoek op het droge krijgen. Een mooie vette dame en de meter gaf 75 cm aan op deze blauw witte streamer.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

BV

Snif snif,
Bye bye gouden streamer.
Weer niks op de kant deze morgen.
Laatste snoek is van 11 november 2015 en was 30cm..

FSCHAMP

Nadat Jo een foto had genomen werd ze zorgvuldig terug gezet. We zetten ieder van ons onze weg verder. Ik begon dus zorgvuldig met de arm nog verder af te vissen en zo'n 10-tal meter verder wist ik een nieuwe snoek te haken en te landen.  Deze meette 78 cm. Mijn dag kon dus al niet meer stuk.  :D  :D


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ondertussen gingen we een nieuw stuk uitproberen en na enkele uren was de tellen nog steeds op 0 en 2 blijven staan tot Jo in de buurt van een bruggetje een mooie 80-tiger wist te verschalken.  Ik stond niet veraf en kon deze  mooie plaatjes schieten.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ondertussen was de wind komen opzetten en was het toch wel koud aan onze handen, dus we besloten een stuk verder te stappen.  Plots kwamen we aan een mooie viersprong van een poldersloot.  We begonnen beiden te vissen en Jo gaf het na een aantal worpen op.  Ik zei tegen hem, dit kan niet dat er hier geen snoek zat en ik zei dat ik nog effe bleef werpen. Jo ging ondertussen een boterhammetje eten.  Enkele worpen later wist ik mijn 3de  snoek te landen, dit keer was het een kleintje in vergelijking met de andere 3 snoeken.



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ik had ondertussen mijn camera gemonteerd, maar omdat het een tijdje geleden was dat ik hem nog gebruikt had, vergat ik hem te gebruiken.  :(  :(

Maar niet getreurd, deze twee snoeken gaven ons terug vertrouwen en we besloten nog een stuk verder te stappen. We kwamen aan een weggetje dat langs een aantal dwarse polders liep. Dit was een schitterende plaats na er een aantal afgevist te hebben zonder succes, kwamen we aan een grote brug over een bredere rivier.  Toch maar even proberen aan de brug. Na een aantal worpen wist ik opnieuw een aanbeet te verzilveren.  Gelukkig was Jo niet ver af, zonder hem had ik deze snoek waarschijnlijk niet kunnen landen aan gezien het een hoge berm was.  Ditmaal was een mooie 70-tiger.

Verder kwamen we niet aan deze brug, dan maar proberen op de grote rivier, echter dit was een brug te ver. Immers na heel wat meters afgevist te hebben onder ons beiden  bleef de tellen op 1 en 4 staan.
Dit was dus geen succes en we gingen dan maar terug richting het weggetje en de polderslootjes. Aan de polderslootjes gekomen zag ik plots een snoek flagrant naast mijn streamer pakken.  Toch nog enkel worpen gedaan en de snoek liet zich opnieuw even zien, maar hij nam de streamer niet.  Snel van steamer gewisseld en opnieuw enkele worpen echter zonder resultaat.  Ook de 3 andere streamers, die ik er aan zette leverde geen resultaat op.
Even later dook vlak in de kant opnieuw een snoek op mijn streamer , ik wachtte een fractie een seconde en zette de haak. De snoek kwam uit het water en weg was hij. Ik had de haak dus niet goed gezet.
Jo was ondertussen terug richting wagen gewandeld en hij had terug bij het bruggetje waar hij zijn 80-tiger had gevangen terug een kleinere snoek weten te verschalken. Verder zijn we niet gekomen, maar het was toch een mooie afsluiter van het snoekseizoen 2014-2015.



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Dat was een aanbeetrijke dag gino en jo! Mooie afsluiting van het seizoen!
Tight lines!!

jo flyfishing

Inderdaad.
Mooie neerslag van een prettige dag Gino.
Mooi wat uurtjes in de polder gelopen, en goed uitgewaaid...

j.

Quote from: FSCHAMP on March 01, 2015, 10:53:21maar het was toch een mooie afsluiter van het snoekseizoen 2014-2015.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Ha Gino en Jo,

Een mooi verslag en dito vangsten!
Heb de afgelopen weken door familieomstandigheden niet meer kunnen vissen. Helaas, het is niet anders...

Gerrit

Scaramouche

Mooie vissen en mooie platen. Ik ben in Bergambacht opgegroeid dus ik ken die polders heel goed. Moet er hoognodig weer eens naartoe  :)

Overigens mag je in maart ook nog met kunstaas vissen, dus mocht je toch nog een sessie willen doen heb je nog een maand.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

#316
Dus snoeken zoals we deden mag nog wel in maart? Geen beperking van de lengte van de streamers?
Wat veranderd er dan?
Op  de site van sportvisserij nederland lees ik dat je ze niet mag meenemen, maar dat mag voor 1 maart toch ook niet?
Begrijp er niks van.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Is ook heel veel verwarring over. Om het simpel te zeggen: tot 1 april mag je met kunstaas vissen. Er is geen beperking op de lengte/grootte van het kunstaas. Elke snoek die je vangt moet vanaf nu wel worden teruggezet. (in heel veel gebieden moet dat het hele jaar rond al, maar ook in de verenigingen die het in hun vergunning wel toestaan om snoek mee te nemen is dat nu verboden.) Voor baars en snoekbaars geldt dat het vanaf 1 april verboden is om maatse vissen mee te nemen.

Vroeger waren er ook nog twee verschillende openingsdata maar dat hebben ze nu landelijk gelijkgetrokken.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Om even scherprechter te spelen, ook ondermaatse baars en snoekbaars mag je na 1 april niet meenemen. Maar dart deden we toch al niet. ;D

looland

Vandaag ook even in de haven gestaan. Het weer zag er vanmorgen toch onverwachts mooi uit . Beetje zon , beetje wind. hmmmm eigenlijks toch best wel beetje veel wind.
Dus in het toch wel golvende water waren de aanbeten erg moeilijk te zien op het dansende wakertje.  Toch hier een klein baarsje gehaakt.
Met de toch aantrekkende wind in de rug werd het ook achterwaarts lastig inschatten. Op een gegeven moment stond ik echt te streetvissen. Voorwaartse worp richting de straat en dan achterwaarts rustig op het water laten landen.  Ging prima !  Iets meer actie gegeven op de nymph zodat aanbeet iets makkelijker aan te voelen was , en zo nog paar leuke voorns gehaakt.





merijn1982

Hey piet. Zag je nog staan gister. Dacht eigenlijk dat je bij die groep hoorde dus was eerst doorgereden naar achter. Toen ik terug reed stond je er niet meer... stond idd wind he?! Zaterdag ook al. Gelukkig was het hoekje helemaal voorin naast de botters goed te doen ( waar gister die vaste srok visser zat )
Tight lines!!

looland

was idd gewoon tussen wedstrijdmannen gaan staan, was plek zat . Maar het hoekje was ook het lekkerste plekje, en het beste vangen....sta daar bijna altijd ( stokman was al rap weg) .

Joost S.

Net weer een paar uurtjes gesnoekt, niks uiteraard. Maar het was wel weer heerlijk, mooi weer en de zon begint te komen. Wel best veel wind, en dat is af en toe toch link en goed op letten met die grote streamers.

Begint eerlijk gezegd nu wel een beetje sneu te worden, nog helemaal niks geen snoek gevangen, haha. Zit er aan te denken toch eens een dagje mee te pakken een keer, met wat ervaren mannen.

Maar.... De aanhouder wint!   Toch???

;-)

Marco B

Is hollen of stilstaan met het snoeken Joost. Vorige week in twee en een half uur 6 stuks en gisteren met 3 man slechts 1 aanbeet die ik nog verspeelde ook  :)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!