Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Leuk roel!! En dat snoeken komt ook echt wel goed! Voor de ruisvoorns maar ook windes komt de betere tijd er weer aan dus dat is fijn:-) idd een 2e hands 3tje of misschien wel een 2tje is wel een stuk leuker met dat soort visjes. Komt vast goed!
Tight lines!!

Timvanp

Ik heb de laatste 4 sessies ook geblankt. Waar ik normaliter altijd wel een snoekje weet te strikken, geven ze nu geen thuis. Best frustrerend  :-\. Dit jaar slechts vier snoeken te pakken gekregen..
::new::

Koen

ohm dan ben jij die gene die nog minder gevangen heb dan ik :P ik heb der 5, bij elkaar geteld wel 1 meter 25 dat wel :P

Gerrit59

5 snoekjes van 25 cm Koen?
Da's toch knap!

Gerrit

Koen

ja, allemaal klein spul :) was wel leuk. erg fanatiek die kleine rakkers :)

Nootjez

#355
Filmpje:

http://nl.tinypic.com/r/33u7blx/8

En een foto:



De beroemdste vijverbewoner laat zich dit jaar wel al heel vroeg in het voorjaar foppen :)

vliegvisserdorian

Mooi hoor, leuk zo'n vijvertje en van dat soort vissen! Ik kan niet wachten tot hier ook de karpers weer aan de vlieg te pakken zijn, tot die tijd moet ik me nog maar even vermaken met binden en voorntjes.

sjoerd

Nog effe 2 uurtjes een streamer "uitgelaten". Eerste water niks, water was erg gekleurd, Toen nog even vlakbij huis in een sierwater toch nog twee groene rakkers kunnen haken en landen.



bartkoper85

ben vanmiddag ook nog even achter de snoeken aangeweest. met in het achterhoofd dat ze wel naar ondiepere sloten zouden komen mijn oude thuiswater even opgezocht. na 2,5 uur niks gezien te hebben was ik het zat en draaide de boel weer in. Tijdens dit opwinden van de vliegenlijn lag mijn streamer op het water en toen.... Dook er ( gokje ) een dikke 80er finaal langs mijn streamer. WOW adrenaline!! 100 worpen verder en geen stinkende handen helaas  :-[. morgen nog maar even proberen!

jo flyfishing

Bij mij waren het iets meer dan 2 uurtjes dat de streamers nog eens mochten buitenspelen.
Vangsten niet in verhouding, maar ik mag niet klagen. 3 snoeken hapten naar de streamer en misten niet.
Eéntje miste wel, maar dat was er nog eentje zonder ervaring, die naar de streamer hapte toen die al uit het water was.
Was wel verschieten.

Dit was degene die van belang was, mijn grootste tot nu toe, 90cm rond. De anderen waren 70 en 55

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

Vandaag nog ff een haventje aan gedaan. Leuk aantal gevangen maar wel klein. De groten zijn aan de toekomst aan het werken denk ik.

wouter veuger


jo flyfishing

#362
Vandaag toch nog een paar uurtjes gaan vissen op millenium lake, en eindelijk terug wat actie na een paar maanden niet veel (niets) gezien te hebben.
De vissen die 2 weken geleden uitgezet zijn hebben de oude garde ook getriggerd, en zoeken nu ook actief naar voedsel aande oppervlakte.
De diable noir heeft zijn reputatie weer waargemaakt. 5 geland, 4 gelost tijdens de dril, en nogeen stuk of 5 aanbeten gemist.
Het was zaak de streamer snel op ong 0,5 m diepte snel binnen te strippen(rolly polly)

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Anthony


Gisteren voor het eerst vanuit de boot wezen vliegvissen ving er eentje maar was een heerlijke knal.
Gok zo rond de 85/86 cm.

Gr Anthony

merijn1982

Mooie vangsten allemaal!!

Zelf ben ik gister nog even op pad geweest. Het doel was winde . Al zou het lastig worden nu het toch wel koud is de laatste dagen. Uiteindelijk de windes ook niet weten te vangen. Wel een zware brasem van 58 cm en een forse kolblei. Dus niet  voor niks geweest. Nu hopen dat het warme weer doorzet en we echt van het voorjaar kunnen genieten!


dit formaat brasem uit de stroming op je #2 geven zeker sport!


een flinke kolblei uit de stroming
Tight lines!!

sjoerd

Merijn, ::goodjob::

Morgen nog even met de BB achter de snoek aan, denk ik.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Ja was richting de 40 cm ( schatting )
Tight lines!!

jo flyfishing

zoals in een ander topic gezegd, in my dreams.
6 uurtjes staan gooien op OVM, geen tik gehad
Wel een volger gezien, toen ik mijn lijn terug inhaalde na wat geknoei waarbij mijn lijn in de binnenbak terecht kwam.
Vanaf toen ben ik ook (tevergeefs) de binnenbak beginnen afvissen.
Toch wel wat vissers gezien, ook in bb. Wie was er nog?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Ik niet Jo, misschien volgend weekend een dag, maar ving niemand iets?? Vreemd  :-X

jo flyfishing

Er was 2 man + 2 bb-ers aan de stormvogel, daar ben ik even gestopt om te kijken toen ik toekwam, maar ben dan naar slag baardmannetje gereden.
Daar zag ik aan de westelijke dammetjes 2 man vissen, maar te ver om te kunnen zien of ze iets hadden.
Dan is er toen ik op de 2e dam stond nog iemand op de 1 dam gekomen, maar die heb ik niets zien vangen, de momenten dat ik keek.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

het was vandaag heerlijk weer om met de BB het grote water op te gaan.
Veel uren gemaakt, en uiteindelijk toch twee snoeken gehaakt. Ook nog enkele keiharde aanbeten gehad. Wellicht waren dat snoekbaarzen die in de lange staart hapten. Veel watervogels, 5 X de ijsvogel die langs kwam scheren, overvliegende wulpen en kraanvogels!!


lekker in het zonnetje dobberen...




Gerrit59

Je staat er weer mooi op Sjoerd!
En die snoeken trouwens ook..... mooie vangsten!

Gerrit

Roel

Mooi Sjoerd!


Na een paar blanksessies, werd het doorzetten vandaag eindelijk beloond! De theorie was toch dat ik te ondiep viste. Toen ik erover na ging denken realiseerde ik dat ik ook met veel lichtere onderlijnen vis dan voorheen. Logisch dus dat de streamers minder diep lopen.
Een goede reden dus om nog wat te binden. Om zeker te zijn dat ze dieper zouden lopen heb ik wat looddraad om de haak gewikkeld voor het binden. Ook gelijk maar eens mijn eerste streamer zonder natuurlijk materiaal (op paar veertjes na) gemaakt. Een simpele flashabou streamer in goud/rood. Aangezien ik de eerste versie wel erg pierig vond toen ik hem in een bakje water testte m.b.t. het zinken, heb ik een vollere gebonden.
Vandaag bij de eerste worp werd pijnlijk duidelijk dat de volle echt "too much" was.....
Snel de pierige er maar aan ;-) Die bleek dus perfect (less is more).
Na een kwartiertje had ik al een volger. De tweede worp over dezelfde plek bleek onweerstaanbaar voor hem!
Eindelijk weer een snoek op de vliegenlat!

Geen bak, maar daarom niet minder!


wouter veuger

mooi dagje gehad sjoerd zo te zien!

en roel: de aanhouder wint,dat blijkt maar weer :)