Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

@p.forel Tsja.. mee eens.. poor me.. haha..
Het spreekwoord komt bij schippers vandaan en gaat over de Dordtse Kil. Het stroomt daar nogal en bij een beetje zuidwestenwind op het Hollands Diep wordt het een grote klotsbak. Als je er zelf weleens gevaren hebt met wat wind weet je wat ik bedoel.. Het is in ieder geval geen echt vliegviswater.

Ik woon nog niet heel lang in die buurt en ik ben nog steeds op zoek naar mooie plekken om te vliegvissen.
De grootte van de voorns in de Alblasserwaard valt me tot nu toe een beetje tegen maar misschien moet ik gewoon een betere plek vinden.. Winde in de Oude Maas en in de Lek lijkt me ook leuk alleen ik vind vissen met een droge vlieg veel leuker.



p.forel

#801
Winde is perfecte vis voor droge vlieg zeker met zonnige avonden.

Als je van zwijndrecht komt dan ga een vissen op kijfhoek  of  develweg   https://goo.gl/maps/saZhw

wh82

Thanks! Ga ik zeker proberen! (En kom uit Ambacht ;) )

Joost S.

#803
Wat een gaaf visavondje!

Ik zag overal scholen vis, dacht blankvoorn, maar het bleek echt van alles te zijn. Ook de allereerste vliegvis sessie van mezelf, dat ik niet goed meer weet hoeveel ik er gevangen heb. Veel dus....... ;-)

Hier enkele foto's, niet allemaal even scherp helaas.

Volgens mij is dit een winde

[/URL]


Dan een hele mooie ruisvoorn

[/URL]



Toen kwam er een leuk maatje Roofblei langs(toch?).  Een schitterende vis. En wat een venijn zit er in die blik he? ;-)
[/URL]


En als afsluiter een baksteen ruisvoorn, man... Wat een prachtige vis ook weer. Je kan het niet zo goed zien op de foto, maar dit was echt een plaatje.

[/URL]



Echt heerlijk staan vissen.  Wat hebben we toch een hobby mannen!

MarcelN

Leuke vissen, maar natte handjes werkt fijner voor beide ;)

Joost S.

#805
Dat haal je niet Marcel, haha. Kade net te hoog. (Eigenlijk stond het water te laag)

Hoe doen jullie dat eigenlijk dan? Flesje water bij of zo? EDIT moet er wel even eerlijk bij zeggen dat ik er dit keer ook niet aan gedacht heb, totdat ik jouw opmerking las Marcel. Kon er wel niet bij, maar toch... Thanks for the reminder)


Ps

Het water stond zelfs zo laag, dat ik de bodem kon zien, in heel donkerbruin water. Normaal zie je niks.

Buiten dat ik met mijn handen net niet bij het water kon, had ik ineens super zicht op de vis die er zat. En sloeg bijna achterover met hoeveel je dan ziet. Duizenden grote voorns en zulk spul.

Soms als je niets ziet, dan vraag je je wel eens af, zou er wel wat zitten, haha. Nou... Dat zou je kunnen zeggen in dit geval. Wat een topstek zeg. Midden in de stad. 100 meter lopen vanaf mijn flatje.

En nu weet ik niet alleen dat ze er zitten, maar ook waar..... Zij zijn gewaarschuwd.... Haha ;-).


wouter veuger

Mooi Joost!,lekker is dat je als je de tel kwijt raakt :)

Bovenste lijkt me een kolblei of een brasempje.

Joost S.

Thanks, ;-).

Tsja, die bovenste twijfel ik ook over hoor.

p.forel

Hendrik-Ido-Oostendam-Schildmanskinderen-Groot-en-Klein-Sandelingen-Ambacht.

Dan vissen Oosterpark  daar waar je rijksweg over komt van ridderkerk naar támbacht

Mooie karpers 

De waal naast alblasserdamse brug  kleine haventje  mooie winde stek

Of het waaltje bij rijsoord  voorn stek

Timvanp

Grote winde is zeker goed te vangen op de Oude Maas. In de zomer ga ik weleens in mn zwembroek en oude sandalen tussen de kribben staan. Stiekem wat voorvoeren met broodkorsten.
Binnen 5 a 10 minuten zie je genoeg van deze rakkers azen ;).
::new::

MarcelN

Vanmorgen vroeg even een poging gedaan op de zeebaars en geslaagd, vrijwel bij de start had ik er al 2 te pakken en daar bleef het bij :(
Pieter-Bas Broeckx schoof ook nog even aan, was gezellig 8)




Ik heb het vandaag heel goedkoop gedaan dmv Kanekalon vlechthaar van de dreadlockshop.nl, puur omdat ik wat dieper wilde vissen en niet het kostbare EP met de SC15 haken wilde opofferen, nu was het gebonden op F314 zónder weerhaak ;)
En ze vonden hem lekker :P

Hidde

nice,kop is er af wbt de baars! nu grote bakken

MarcelN

Inderdaad, nu die grote bakken nog......
Toen het water mij té hoog werd ben ik om de tijd te doden naar het OVM gaan kijken hoe het daar was, droevig uiteraard :'( een duiker had alleen 1 bot gezien met z'n onderwater scooter en ik zag twee bellyboten verderop.
En toen moest het water weer gaan zakken in de haven....ik kreeg bij de eerste worp een keiharde dreun op de hengel en daarna helemaal niets meer gezien of gevoeld. Het kan er raar aan toe gaan daar.
Volgende keer ga ik maar in de havens rondrijden om te observeren ipv naar dat verrotte OVM te staren.

Dat deze visjes groter mogen is wel duidelijk, als ze de 40cm halen is het groot :-X

Nootjez

Mooie vangsten!

Vandaag naar DRB geweest ( de 3e keer op een maand tijd  ::) ) en tijdens 11 uren vissen 33 forellen kunnen vangen.
Bijna allemaal diep gevangen met grote streamers...

Wel helemaal uitgeput nu en toe aan een welverdiende nachtrust  ;D

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

iMarco

Vanavond aan de rijn geweest. Resultaat : een alver... [emoji123]

Maar.... Toen kwamen de roofbleien die actief werden. Daar heb ik nooit actief op gevist dus effe geprobeerd. Met zo'n ding dat over het water scheert. Gurgler heet dat? Kerel wat spectaculair. Geen gevangen maar wel paar mooie klappers er bovenop gehad. Eentje echt twee meter uit de kant die vol uit het water komt. Schrok me rot[emoji106]
Ze waren duidelijk achter mijn aasje aan.

Nog maar eens een keer proberen.

Mooi man!


merijn1982

Ja op die manier is zelfs niks vangen leuk! Forel wilt ook nog wel eens boeggolvend achter je gurgler oid aankomen. En meestal happen ze mis maar het is zo mooi om te zien!!
Tight lines!!

iMarco

Zo is het Merijn...
Ik heb het idee dat die beestjes alleen 's avonds laat aan de slag gaan of zijn ze overdag ook te vangen op de rivier? Ik heb het idee dat ze dan niet zo actief zijn. Dan zal ik de vrouw laten weten dat ze de rest van de zomer in d'r eentje op de bank zit 's avonds. [emoji3]

j.klopper

gisteravond een flinke ruiser die mijn beetverklikker aanviel ,leuk om te zien inderdaad.
Vangen ho maar trouwens.

Ciniq

Ik post normaal niet snel wat, maar deze wilde ik wel even delen..
Niet speciaal omdat het een vlagzalm is.... maar omdat het een vlagzalm is van Nederlandse bodem!
Even uit de Geul gehaald voor een foto  :)

[attachment deleted by admin]

Scaramouche

Nice!! Zijn die daar uitgezet of is deze zelf de grens overgezwommen?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Plantje

Mooi! En ook nog geen lelijkerd! Die vis dan  :-X ;)

Ciniq

Er zijn er uitgezet als broed in de Eijzerbeek...
En de ouderdieren die gebruikt werden vor het afstrijken zijn laatst ook uitgezet.
Van beide heb ik er al een mogen vangen, maar die viel net voor het scheppen van de haak... dus geen foto.

Het is nu afwachten hoe het zich ontwikkeld..  hij was iig goed volgevreten, dus van de pellets is hij 'af' zeg maar.

gijsie20