Albertkanaal

Started by FSCHAMP, March 06, 2023, 21:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Gisteren voor de eerste keer op het Albertkanaal in België gaan vissen op snoekbaars met de vlieg. In België is dit toegelaten op bepaalde wateren en het Albertkanaal is er daar eentje. De weersomstandigheden waren niet al te best (Noord Westenwind en 4°C), maar ik wou het toch eens proberen. Twee weken terug had een maat van mij (Jan Mertens – Prostaffer van Vision) bij ons in de club enkele vliegen komen voorbinden voor het vissen op snoekbaars.
Na ongeveer een half uurtje vissen met de eerste zelfgemaakte vlieg van de bindles kreeg ik een tik, maar niet genoeg om de haak te zetten. Bij de volgende worp werd na een aantal strips kreeg ik enkele rukjes en ik zette de haak. Na een dril van enkele minuten wist ik de onderstaande snoekbaars te landen. Het was een nieuw PR voor mij betreffende snoekbaars. De snoekbaars had een lengte van 93 cm zoals je kan zien op de foto.
De vis werd snel gefotografeerd en onmiddellijk teruggezet. De snoekbaars was dik en zat dus waarschijnlijk vol eitjes, die waarschijnlijk in de volgende weken gaan afgelegd worden.
Vervolgens niets meer gezien. Na ongeveer twee en half uur vliegvissen begon het plotseling hard te regenen, zodat ik deze vissessie moest stoppen. Zo zie je maar, dat zelfs bij slechte omstandigheden het mogelijk is om een mooie vis te vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Prachtige vis Gino, gefeliciteerd!

Ook in NL mag je nu nog op snoekbaars vissen, tot en met 31 maart. Maar België kent helemaal geen gesloten tijd?

(Mijn PR is 82 cm, uit een ondiepe poldersloot tijdens een snoeksessie. En op diezelfde stek ook eentje van 61 cm).

Menno_siemensma

Mooie vis, die vangt niet iedereen zo boven de 90cm. Maar de snoekbaars duurt nog wel even voordat die gaan paaien, moet het wel ietsje warmer worden nog :) Meestal eind april mei dat ze paaien afhankelijk van temperatuur.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

Prachtige vis, Gino.

@Gert : de meeste bevaarbare waterlopen hebben geen gesloten tijd. uitzonderingen en al de andere regeltjes op op https://www.natuurenbos.be/sites/default/files/inserted-files/reglement_openbare_visserij_2022.pdf
Daar zie je ook dat er voor vliegvissers geen gesloten tijd is (hoewel ik dacht dat er een beperking van de grootte van de vlieg (2,5cm) was, maar dat vind ik niet meer terug. )

Quote from: Gert on March 06, 2023, 23:08:09Prachtige vis Gino, gefeliciteerd!

Ook in NL mag je nu nog op snoekbaars vissen, tot en met 31 maart. Maar België kent helemaal geen gesloten tijd?

(Mijn PR is 82 cm, uit een ondiepe poldersloot tijdens een snoeksessie. En op diezelfde stek ook eentje van 61 cm).



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Quote from: jo flyfishing on March 07, 2023, 10:01:54Prachtige vis, Gino.

@Gert : de meeste bevaarbare waterlopen hebben geen gesloten tijd. uitzonderingen en al de andere regeltjes op op https://www.natuurenbos.be/sites/default/files/inserted-files/reglement_openbare_visserij_2022.pdf
Daar zie je ook dat er voor vliegvissers geen gesloten tijd is (hoewel ik dacht dat er een beperking van de grootte van de vlieg (2,5cm) was, maar dat vind ik niet meer terug. )



Ja, zo is het in NL in feite ook Jo. Gesloten tijd geldt voor snoek vanaf 1 maart, en gesloten tijd voor kunstaas m.u.v. een vlieg van max. 2,5 cm vanaf 1 april.

Bert J.

Wow! Dikke vis! Gefeliciteerd!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Heren,

bedankt voor de felicitaties   :D
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>