Ik ben er vorig jaar augustus geweest. Motor- en kampeervakantie, maar ik ga ook altijd vissen als de gelegenheid zich voordoet. Heb dan echter niet alles bij me dus maak het mezelf niet te moeilijk met de stekken.
Heb ook maar weinig gevangen, maar wel een paar mooie stekken gezien. En ik had het "geluk" dat er in Lochawe 33.000 regenboogforellen waren ontsnapt uit een kwekerij en die wil men zo snel mogelijk weggevangen hebben, dus gratis vissen in een zalmrivier. Heb er helaas voor hun alleen een paar beekforellen gevangen

En ik heb een mooie fishery gezien waar ik wel had willen vissen, maar dat mocht niet op zondag - is heel vaak zo dat je op zondag niet mag vissen. Kan ik nog wel terugzoeken als je geïnteresseerd bent.
Verder vond ik achteraf het midden en oosten mooier en vooral: geen last van midges! dan de westkant.
In de minder interessante rivieren kun je vaak gratis vissen. Ze hanteren eerder het systeem dat je toestemming moet hebben ipv een vergunning.
Ga je kamperen? Dan is dit ook wel een mooie plek: Invernahavon Caravan Site aan de River Truim. Campingeigenaar heeft een "eigen" stuk rivier waar ik bij de camping gratis mocht vissen, ook op zondag. Rivier mondt vlak bij de camping uit in de Spey, waar je een vergunning voor kunt kopen.
Heb je hier wat aan?
Groet,
Gert