Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hidde

ongeluk zit in een klein hoekje.. zagen we vandaag ook bij mij , gelukkig alleen een natte mouw... wat gebeurde er nou eigenlijk , verstap me en lig op mijn kont in het water...

maar ook hier dus geen superdure hengel , krijgen veel te voorduren.. daarom de tfo mangrove , heeft de ticr coating die wel een stootje kan hebben , om deze reden de bvk niet gekocht , super reviews die hengel maar wat kwetsbaarder en ik ben nog al lomp.... chinees? vast , meuk? nee.  en super garantie.. is maar een vb dat het niet duur hoeft..
Loop xact reel is ook super voor deze visserij en slijtvast en goedkoop.... , ik ben blij met mijn setje.. alleen die (kapot getrokken) lijn maar eens vervangen...
In zweden op de rivier heb ik altijd een alu skistok bij me...enige wat ik deze zomer doe is de rozet er vanaf halen , blijft soms mijn lijn achter hangen, carabijn haakje eraan en je gespt hem zo aan je waadriem ,
je hebt natuurlijk ook van die opvouwbare stokken , maar een ski of langlaufstok hebben veel mensen dik onder het stof liggen...

FSCHAMP

Inderdaad een dure hengel hoeft niet, ik vis met een  Airflo Bluetooth XT 9' 8/9# 4pc Salt Water Fly Rod op de zeebaars. Kostprijs 59 euro (verzendkosten in begrepen). Ik gebruik wel een Big Game ABEL nr. 2 reel en een Rio Bass lijn.
Spijtig genoeg ben ik dit jaar nog niet kunnen gaan.  :(  Ik heb al twee weekends dat het tij goed zit dat ik van wacht was/ben  >:( en de volgende weken heb ik hetzelfde voor omdat mijn collega's met verlof zijn.  :( :( :(  Ik vermoed dat mijn eerste keer pas half juli zal zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Een TFO hengel is niet duur en kijk anders even op Marktplaats. Je wordt "doodgegooid"met gebruikte vliegenhengels, die goed bruikbaar zijn voor het zwaardere gooi en smijtwerk.
:) :)

Joost S.

Ik heb ook de Mangrove, maar voor mij is dat toch echt een dure hengel. Sterker nog, mijn duurste ooit, ;-).

Echt een prima hengel. Had ook om de robuustheid voor deze hengel gekozen tov de bvk. En is ook zoutwaterbestendig voor als ik op zeebaars ga.

aalbrecht

gisteren paar uur op de fint gevist maar zitten ook best grote jongens tussen bij de 20 maar gestopt met tellen
vliegvissen is een passie

j.klopper

die grote jongens zouden elften kunnen zijn,op de site van Sportvisserij Nederland kan je zien hoe je elft en fint van elkaar kunt onderscheiden.

MarcelN

of hier.....wél een mes meenemen  ;D
http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/17210220/is-het-een-elft-of-een-fint
boven de 50cm is de kans erg groot op elft, ik zou er lekker vanaf blijven en die beesten weerhaakloos eraftikken, als ze er vanzelf al niet afvallen 8)

Vanmorgen met ReneV. even een rondje havengebied gedaan, na een 10tal minuten kreeg ik een paar tikken en 10sec later pakte Rene een 50'er zeebaars..en er zwom tegelijk een andere dikke mee! :o
Wat bleek, mijn haakpunt lag eraf >:( daarna vanwege de hevige wind maar een excursie stekken gekregen waar de wind beter was en andere plekkies bezocht, heel leerzaam ;)

Timvanp

Gisteren een middagje vrij van mijn werk. Heb de #8 gepakt om een uurtje te roofbleien op mijn thuiswater de Oude Maas te Spijkenisse. Na een halfuurtje een ge-wel-dig-e aanbeet onder de hengeltop. Meters lijn eruit en zeker 15 meter backing. Roofblei? Dacht het niet.

Uiteindelijk mocht ik een nieuw pr zeebaars scheppen, ongeveer 25 km landinwaarts.
Een 68 centimeter lange Spijkenisser zeebaars. Ben meteen naar huis gegaan.





::new::

Joost S.

Woohooo! Gaaf hoor Tim!

::goodjob::

p.forel

Meteen naar huis ja vers smaken ze het beste . hihihihih

sjoerd

prachtige vis en fors formaat!!Lekker half uurtje Tim. ::goodjob::

Nootjez

Prachtige vis, maar ik zou toch eerder de reflex hebben nog wat door te vissen, wie weet zitten er nog  :-X

MarcelN

Wat een bak Tim ::goodjob:: en ja waar er één is....gister wilde de tweede er achteraan het net in, 't zijn nét karpers ;D

Hidde

Nice, mooi formaat! En weer lekker terug gezet zo te zien.

Morgen zelf weer proberen..

Bert J.

Gefeliciteerd met je pr! Super, en dat zo ver landinwaarts!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

wh82

Mooie vissen, nog even en ik vang ze bij Zwijndrecht haha.. ;D

Timvanp

::new::

wouter veuger


MSB


Dick


p.forel

WH82   dat zal niet hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt

Plantje

Laatst nog even bij Zwolle op de weteringen gevist....helemaal niets! Ook veel te veel wind eigenlijk. Tegen het vallen van de avond wat aanbeten van voorntjes. Maar die waren zo klein dat ze niet te haken waren. Wel een mooie avond gehad.

wh82

Quote from: p.forel on June 24, 2015, 17:17:28
WH82   dat zal niet hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt
Check, daarom woon ik er ook niet  8)

Timvanp

Thanks mannen. Van 't weekend even kijken of ik het over kan doen. Acht de kans echter klein.
::new::

p.forel

Ik zeg ook niet dat je er woont   maar dicht genoeg .