holle lijn en clips

Started by henze, April 26, 2012, 16:14:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henze

hoi,

ik ben echt een super begineling op het gebied van vlieg vissen en wil het zo makelijk mogelijk doen. om problemen te voor komen.

nu was ik bij een vishengel winkel waar ik mijn hengel weg heb en heb hem van alles gevraagd en toen had hij het er over dat er klipjes zijn om je vliegen aan je leader te maken nu is mijn vraag is dat wat ? en wat voor klipjes bedoelt de beste man?

en daar naast ben ik opzoek gegaan naar meer informatie over het vast maken van lieders op je lijn, hier bij kwam ik de beste meneer van vistv tegen  en die had een systeem wat mij wel wat leek het was een leader die in een hele lijn zat dus geen knopen.

heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe dat heet of een handleiding zo dat ik dat kan doen ?

bedankt

catchem

Clipjes om je vlieg aan je leader vast te maken



Als je het wil uitproberen wil ik je er wel wat opsturen, moet je me even een PB sturen.


Voor het vastmaken van je leader op de lijn zijn er veel verschillende manieren, een ervan is je leader in je vliegenlijn lijmen, maar als je dan je leader wil vervangen moet je ook weer een stuk van je vliegenlijn afknippen. Ik smelt met een krimpkousje een lus aan mijn lijn, waar met een lus in lus verbinding de leader aan komt.

HappyFisherman

Of werken met leaderloops...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

henze

leader loops kun je toch gewoon in je hole draad maken met een naald ?


John

Allereerst welkom Henze,

De clipjes waar ze waarschijnlijk op doelen zijn micro snaps. deze bevestig je aan je leader. Vervolgens kun je je vlieg wisselen zonder een knoop te hoeven leggen. zie ook onderstaande link

www.kajs-flyfishing.nl/webshop-detail.asp?groep=Vliegvismaterialen&product=Leaders&pid=580

Voor wat betreft het systeem wat je bij vis tv zag. Hierbij is de leder met een naald in de vliegvislijn bevestigd en vast gezet met een secondenlijm of iets dergelijks.

wellicht is er bij jou in de buurt een vliegvisvereniging waar je wat verder geholpen wordt met je eerste stappen op het vliegvispad.

En mocht dat niet zo zijn wees welkom op een forumdag waar velen je wel verder willen helpen met het vliegvissen/werpen/binden ;)

Groeten,

John

HappyFisherman

Ik weet niet precies wat je met hole draad bedoelt, maar leader loops schuif je over het eind van je vliegenlijn en zet je vast met een rubbertje. Onze sponsoren hebben het vast en zeker in hun assortiment.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Quote from: HappyFisherman on April 26, 2012, 16:53:30
leader loops schuif je over het eind van je vliegenlijn en zet je vast met een rubbertje.

Waarbij ik dringend wil adviseren om wat secondelijm te gebruiken onder dat rubbertje.

Maar ik denk inderdaad dat je het beste  je leader met zo'n leader loop aan je vliegenlijn kunt bevestigen. Dit is een simpele manier en wat mij betreft altijd betouwbaar gebleken, mits het rubbertje niet verschuift.

Groet,
Gert


henze

okay en hoelang moet zo een leader zijn ?


want ik heb gister wel wat er afgehaald met de normale knopen.

Henze

golddigger

Hoi Henze

Waar woon je?
Kan er wellicht iemand je op weg helpen die in de buurt woont
Een dagje met een ervaren visser neemt veel vragen weg
Suc6
Perry

henze

ik woon in winschoten iemand in de buurt zou leuk zijn  zo lang het maar een beedje normale reistijd is 30 min met auto or 3 kwartier is ook wel goed

HappyFisherman

En ik maar denken dat ik aan het einde van de wereld woon ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

Volgens mij zit er een vliegvisvereniging bij jou in de buurt (Hunzepalmer)

Die wilen je vast wel verder helpen op het vliegvispad. 8)

Plantje

Henze: in dit topic is ook de nodige informatie over leaders en knopen te vinden!

henze

hoi,

ik ben even bij de vis boer geweest heb even een nieuwe leader gehaald en meteen even zo een loop ding gehaald.

als het weer mee zit ga ik het vanmiddag weer proberen.


catchem

@ Henze
Ik heb de micro-snaps op de post gedaan, veel plezier ermee.