Oplichters marktplaats!

Started by Mike, May 15, 2016, 00:20:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Ik heb op mp een advertentie geplaatst "gezocht, Sage XP 7100-4"

Gister kreeg ik ineens een reactie via de WatsApp.
De manier van reageren gaf mij al meteen een gevoel dat er iets niet in orde was.
De verkoper gaf aan in Veldhoven te wonen en toen ik om een foto vroeg, kreeg ik die de volgende dag.

Na heel even zoeken kwam ik dezelfde foto tegen op een Ebay advertentie.
Deze werd aangeboden door iemand die in Cambridge woont en dat ligt nou niet bepaald in de buurt van Veldhoven. :o
Nadat ik de zogenaamde verkoper hier mee confronteerde bleef het natuurlijk stil  ;D

Kijk even mee naar het Watsapp draadje en wees gewaarschuwd.
Let op de manier waarop ze vertrouwen proberen te winnen en uiteindelijk hopen dat het uitdraait op een situatie waarin de koper geld overmaakt en de verkoper daarna het item opstuurt...









EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

gijsie20

Oef..zo zie je maar..voor het zelfde geld zeg je van stuur maar op..en weg zijn je centen!

Mike

#2
Yes, en nu hebben jullie allemaal ook het tel nr van dit stuk verdriet  ;)
Ik zou zeggen, sla m op met de naam "oplichter" en deel t met je matties.
Dit soort galbakken hebben meedere simkaartjes maar met dit nr zal ie de bezoekers van dit forum in elk geval geen poot meer uitdraaien.

Verder is het gewoon zaak om behoedzaam te zijn en door te vragen. Laat je niet verleiden door manipulatie, gladde praatjes en lage prijzen.
Als je een beetje goedgelovig bent trap je hier zo in en dat zou erg zuur zijn.
Dit soort stumpers zoeken gewoon mp af op de "gezocht" advertenties, knopen vervolgens een casual gesprekje aan en proberen je in de 1ste instantie nog niet eens geld over te laten maken.
Ze proberen je vertrouwen te winnen en het initiatief voor de overmaak/verzend constructie van jou af te laten komen.
Vervolgens kan je wachten tot je een ons weegt en je centen zijn foetsie.
Het gaat meestal om lage bedragen van €20,- tot €100,- en ze kunnen dit soort praktijken eindeloos volhouden.
De pakkans is nul en het kost ze helemaal niets.
Het enige wat we kunnen doen om ze te stoppen is, niet intrappen!!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gerrit59

Mike,

En ook nog even doen: MP informeren.
Die doen er ook alles aan om dit soort lieden van de site te weren.

Gerrit

Mike

Dat heb ik al gedaan maar thx voor de tip  ;)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER