Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Tom als het gebeurde tijdens het streameren verschiet ik daar niet van men zo'n grote beesten. Ik heb het op Kluizen ook al voor gehad, zelfs met nimfen. Ze pakken de vlieg met een kolk en als er een windknoopje inzit kan je het vergeten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nootjez

Het zijn nu eenmaal dingen die gebeuren. Ik had het tijdens het buzzeren en had denk ik een monster gehaakt.
De leader brak op het zijlijntje, is eigenlijk hetzelfde als een windknoop he (qua trekkracht).

sjoerd

Niet gevist vandaag maar wel hééél veel vissen gezien. Prachtig gezicht al die honderden paaiende brasems boven het grasland.






opvallend dat sommige fietsers kennelijk wel kijken maar niks zien. Ze passeren dit tafereel en zien het niet eens. Als je ze er op wijst blijven ze vaak wel vol verbazing  staan kijken.
Morgen achter de karpers aan. Ik heb enkele mooie vissen gespot vandaag, fietsend met vrouwlief. Dan jeukt het wel even als je geen hengel mee hebt! ;D ;D

gijsie20


vliegvisserdorian

Mooie vangsten mannen! En inderdaad schitterende plaaten Sjoerd!

GJ

Vanavond op de plas achter het huis staan vissen. De eerste visser met vaste stok was gearriveerd. Even mee staan kletsen. Hij had helemaal niets gevangen. Water was nog te koud, nog niet helder genoeg, etc. Nu weet ik een paar ondiepe stukken waar ik vorig jaar einde zomer veel voorntjes wist te vangen. Toen ik daar aankwam heb ik vol bewondering naar de paaiende brasems staan kijken. Net als de foto's hierboven. Echt prachtig om te zien. Maar ze hadden geen enkele interesse in mijn vliegjes. Ik heb de hele doos met vliegen geprobeerd maar niets werkte. Toch een geweldige avond gehad tussen de paaiende brasems.
Soms zwommen ze pal voor mijn voeten. Ik kon de lijn haast bovenop ze gooien. Alleen ooh voor elkaar. mooi...

looland

Vandaag ook veel op pad geweest , maar vooral heel veel en lang lopen zoeken in de polder naar vis.  Want zoals vaak hier gezegd  : als je niets ziet , dan gewoon verder zoeken. Maar ik kan het maar moeilijk vinden, water lijkt hier nog zo dood als een pier.
Nog paar keer met droge vlieg staan vissen, maar dat was ook een kansloze missie.  Toen maar weer een vertrouwd goudkopje eraan gedaan , maar het was niks , en het bleef niks . Beetje gefrustreerd toch maar weer naar huis aan het eind van de middag.
Vanavond toch weer even er op uit en in de buurt van een gemaaltje , daar wist ik nog een mooi watertje.  hier zaten 3 man te vissen, maar het was nog geen succes .  Toch maar m'n hengel gepakt en op een hoekje ingegooid.........en huppakee meteen een mega brasem aan het lijntje....3 paar ogen keken mij vol bewondering aan .... ja ja ... zo doe je dat dus .  Mooi gehaakt , en even foto gemaakt


Dus mijn dag was weer helemaal goed.  Verder nog prachtig wat staan gooien bij een windstille en prachtige zonsondergang.  Zag nog een school brasems of windes ( kom niet goed zien) langs zien gaan, maar totaal geen aandacht voor mijn goudkop.  Resume : vandaag mijn grootste brasem gevangen op mijn #5 ,  op een dag dat ik het eigenlijks niet kon vinden.  Wij zoeken gewoon verder .....

jo flyfishing

Zaterdag dagje op Millenium gevist, mooie dag met 8 vissen en nog een paar gelost. Was rotweer met draaiende, redelijk harde wind, kon het bootje moeilijk ter plaatse houden met de 2 ankergewichten van elk 10kg.
Maar het was een mooi alternatief voor de maasvlakte, waar ik niet naartoe gegaan was vanwege de voorspelde 6bft.
Zondag zou de betere dag zijn om te vissen maar dan had ik verspreid over de dag dingen te doen.
Toch een paar uurtjes losgepeuterd om terug naar Millennium Lake te gaan, en niet tevergeefs.
Heb er mijn grootste forel tot hiertoe (vis nog maar 2 jaar) op de foto kunnen zetten : 57 cm.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JB

Quote from: Nootjez on May 10, 2015, 21:49:51
De leader brak op het zijlijntje, is eigenlijk hetzelfde als een windknoop he (qua trekkracht).

Wat voor knoop gebruik je dan voor het zijlijntje?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

jo flyfishing

Ik gebruik deze knoop waarvan ik de naam niet weet.
gedemonstreerd door Guido Vinck

https://www.youtube.com/watch?t=80&v=FWp87BNSwko

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

HappyFisherman

Vanmiddag met Wilco een paar vijvertjes in het dorp onveilig gemaakt. Moeilijk om niet iets te vangen en heel veel van dit spul:



Blijft leuk op hele kleine vliegjes :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

prachtige visjes toch, die zonnebaarzen. maar ik hoop dat ze het grote water niet gaan bevolken. zal helaas wel een kwestie van tijd zijn.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Koen

2 karpers gemist op een zalmeitje onder de verklikker. schoten allebei los. meh.

Joost S.

Quote from: Scaramouche on May 11, 2015, 19:03:51
prachtige visjes toch, die zonnebaarzen. maar ik hoop dat ze het grote water niet gaan bevolken. zal helaas wel een kwestie van tijd zijn.

Vang ze hier al in de singels helaas. Niks meer aan te doen.

Joost S.

Net nog even een uurtje geweest, paar kleintjes.

Kom bij het water, tuig mijn hengel op, stop hoesje in mijn vest, reel erop en vissen maar. Nog geen 50 meter verder zie ik dat mijn vest nog open staat, en het reelhoesje niet erin gedaan.

Ga meteen terug naar het bankje waarop ik hem gelegd heb.  Hoesje weg..... Zit iemand op die niks heeft gezien. Tsja.... Wat moet je dan? Laat maar gaan...

Vind ik zo vervelend he... Laat toch liggen als dat niet van jou is man! Nog geen 5 minuten heeft het er gelegen.

>:(

vliegvisserdorian

Kan het niet weggewaait zijn Joost?

Jammer Koen, ik heb vanmiddag ook een flinke dame gelost, helaas bleef het daarbij. Die wind!! >:(

Joost S.

Nee, was windstil. Helaas, toch eigen schuld. Beter op mijn spullen letten.

Scaramouche

Vanavond nog even met mijn drietje op stap. Dacht ik. Heb ik een zeven meegenomen met een #3 lijn.  :-[

Echt stom, maar dan toch maar even proberen of dat een beetje werpt. En verrek, dat werpt prima. Hele kleine loops en perfecte presentatie. Ik snap niks van die aftma's  :-\

De eerste tien worpen leveren 8 baarsjes op, blijkbaar zit ik midden in een hongerige school. Daarna niks meer, maar wel weer ff lekker staan vissen
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

iMarco

Vanmiddag nog een uurtje in de rijn lopen gooien. Wat een wind zeg. Desondanks nog een mooie voorn weten te haken op een caddis green nimf...


MarcelN

Gisteravond even met de Vlaardingse vliegvis vereniging 'Kunt en Vliegwerk' naar de polder tussen Vlaardingen en Delft geweest, nou dat was hard werken voor 5 visjes zeg :-\
Daarna snel wegwezen en naar mijn eigen 'stekkie' gegaan, een zijsloot van een grote plas waar veel paai is de laatste tijd.
Daar had ik in 5 minuten al meer vis dan bij die club :P en de lol begon pas echt toen het ging schemeren, ik zag de verklikker niet meer zo goed en ging maar op gevoel sneller strippen en de beuk zou wel volgen...dat heb ik geweten :o elke worp was raak van moddervette ruis dames en vooral de mannetjes die mij zo besmeurden dat Rob Geus met z'n lampie er niet vrolijk van zou worden ;D Helaas moest ik stoppen vanwege de haak niet meer te zien die ze gulzig tot zich namen :( ik had er zo wel 100 kunnen vangen.
Vanmiddag even terug geweest, maar dat was aanzienlijk minder feest, 2 voorns maar wél een mooie spiegelkarper kwam na een hevig gevecht langszij :)
De Winston 8'6 #3 hevig krommend ondanks de 10/00e frog hair, omdat ik geen net bij mij had heb ik de vis maar in het water ontdaan van de kleine nimf op haakje 14 met daarboven een 16 beide met 2mm goudkopje en No.12 Hends micro flash.
Straks maar weer even kijken of ze 'los' gaan, want wat een feest was dat gisteren ::agree::





Hidde

Gekkenhuis, een karper op je 3 # en 10/00 e..,
En dan tegen mij zeggen dat 18/00 te licht is op ovm 8)

Louis

Ziet er goed uit Marcel
Een stuk beter als hier veel water zonder vis lijkt het.

Koen

4 karpers gevangen ... op de broodkorst. Wel mijn eerste karpers :) volgende uitdaging is het kunstje herhalen maar dan op de vlieg :)

Beertje

Vandaag in de ruiten aa gevist. 5 dikke blankvoorns en 1 baars.Het is allemaal nog erg taai, je moet ze wel zoeken. Ook al veel paaiende vis gezien.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Quote from: Louis on May 13, 2015, 09:46:40
Ziet er goed uit Marcel
Een stuk beter als hier veel water zonder vis lijkt het.
Da's lekker dan daar in de Eifel Louis :'(
Quote from: Koen on May 13, 2015, 16:12:46
4 karpers gevangen ... op de broodkorst. Wel mijn eerste karpers :) volgende uitdaging is het kunstje herhalen maar dan op de vlieg :)
Koen, kom hier eens kijken dan, ik zie bij dat gemaal de hele tijd karpers struinen in die kleine slootjes.