Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: wouter veuger on April 12, 2015, 16:29:22
Laatst had je ook al een koi toch sjoerd? Je zit toch niet stiekem in een kwekerij te vissen he... :) ::goodjob::

Laatst had ik er twee koikarpers Wouter. Nu  eentje maar er zwemmen er meer. Wel leuk hoor zo'n kwekerij :) :) :)
Het probleem is wel dat het water tussen de achtertuinen van twee rijen huizen loopt, je kunt er bijna nergens bij.
Maar met die keiharde wind in de polders, even een leuk alternatief.

Nootjez

Ik was ook nog eens op DRB vandaag, misschien hebben we elkaar wel gesproken.

Heb er 5 gevangen op de grote vijver.
eentje op de streamer en 4 op ondiep geviste blobs onder een beetverklikker. Ik stond niet echt scherp te vissen vandaag... een tiental aanbeten niet kunnen verzilveren :(

Er werd ook gevangen op diep geviste buzzers.

Grtz

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Nog ff in de haven gevist vanmiddag. Door de wind lag de vis wat dieper. Maar was redelijk te vangen! Had in twee uurtjes zo'n 30 vissen. Voornamelijk blankvoorn. Maar ook baars. Roofbleitje en kolblei. Afgelopen vrijdag met het warme weer ving ik ze s'avonds op de droge vlieg en op een nimf net onder de oppervlakte. Toen ving ik blankvoorn, ruisvoorn, winde, kleine roofblei, alver, kolblei en brasem! Toen ook flinke exemplaren. Hoelang het nog duurt voor ze er uit zijn weet ik niet maar voor nu is het nog leuk vissen daar
Tight lines!!

HappyFisherman

Ruisvoorntjes staan tikken vanmiddag. Randjes van het schooltje afvissen dan is elk worpje raak en als je ze onder water drilt zonder spetteren dan jaag je ze niet zo snel weg.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Tom

De eerste twee visdagen van dit jaar achter de rug, tijdens een weekje Ardennen. Het water begint op peil te komen, zeker in vergelijking met vorige week, toen vissen echt onmogelijk was.
De vis begint wakker te worden, al is het op sommige plaatsen nog hard werken!

[attachment deleted by admin]

Satch

Quote from: Tom on April 15, 2015, 14:20:45
De eerste twee visdagen van dit jaar achter de rug, tijdens een weekje Ardennen. Het water begint op peil te komen, zeker in vergelijking met vorige week, toen vissen echt onmogelijk was.
De vis begint wakker te worden, al is het op sommige plaatsen nog hard werken!

Mooi en zelfs een vlagzalm!! rond welke streek/plaats heb je in en aan het water gestaan?

jo flyfishing

Zaterdag ben ik in de Lhomme bij Bure gaan vissen.
Rond 10h begonnen op de nymph, en het daar 1 forelletje op gevangen.
Maar Nymphen is niet echt mijn visserijn dus van zogauw ik een forel heb zien springen over geschakeld naar droog ( sedge van eendeborstveer ).
Dan nog een 10-tal forelletjes en een vlagzalmpje. Allemaal eerder klein van formaat max 20cm en op de ondiepe stukken (20cm water), maar wat een plezier.

Mijn maat, die alleen op nymph gevist heeft, had ongeveer zelfde aantal, maar dan wat groter. Maar had in de voormiddag geen beet gezien.
Duidelijke invloed van aanwezig licht. Meer actie indien de zon eeen beetje moeite deed.

De dag daarna grote tegenstelling op OVM, niks nul nada. (1e dam rechts LW)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Tom

Quote from: Satch on April 15, 2015, 14:40:15
Mooi en zelfs een vlagzalm!! rond welke streek/plaats heb je in en aan het water gestaan?

Eerste dag resulteerde in een paar kleine forelletjes en een groter exemplaar. Was op een openbaar stuk rivier, waar we al jaren op de camping staan. Waden is hier nog niet toegestaan en de visstand mager. Wie het water kent, kan hier echter wel een paar mooie visjes vangen. Tweede dag een bezoek gebracht aan mijn 'kleine paradijs', waden is hier al wel toegestaan en de visstand is subliem. Vooral vlagzalm (20-25 stuks op 4 uur vissen). Je begrijpt natuurlijk dat ik daar niet meer gegevens over kwijt wil ;)

[attachment deleted by admin]

Scaramouche

Quote from: Tom on April 15, 2015, 15:12:57Vooral vlagzalm (20-25 stuks op 4 uur vissen). Je begrijpt natuurlijk dat ik daar niet meer gegevens over kwijt wil ;)

Dat begrijp ik heel goed. Maar kun je dan misschien aangeven waar we niet moeten gaan vissen?  ;)

Mooie visjes!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

HappyFisherman

Achter het net, daar moet je geloof ik niet vissen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Tom

Quote from: Scaramouche on April 15, 2015, 16:41:11
Dat begrijp ik heel goed. Maar kun je dan misschien aangeven waar we niet moeten gaan vissen?  ;)

Mooie visjes!

Tis niet op de Maas ;p

sjoerd

Lekker gericht op botten gevist vandaag met Marcel. Zie post OVM!
Geslaagde missie met samen meer dan 20 botten aan de streamer!


Sjoerd

PdH

Middagje bij onze sponsor geweest, De Ruigenhoek.

2 Regenbogen gevangen , moesten wel van diep komen.
Had de hoop dat het mooi weer hun koppies ook op hol liet slaan.
Van die mooie aanbeten op droge vliegjes bijvoorbeeld , maar helaas.
Moet nog even geduld hebben.
Prachtige middag gehad. 
grtn, Peter.

gijsie20

Quote from: Tom on April 15, 2015, 15:12:57
Eerste dag resulteerde in een paar kleine forelletjes en een groter exemplaar. Was op een openbaar stuk rivier, waar we al jaren op de camping staan. Waden is hier nog niet toegestaan en de visstand mager. Wie het water kent, kan hier echter wel een paar mooie visjes vangen. Tweede dag een bezoek gebracht aan mijn 'kleine paradijs', waden is hier al wel toegestaan en de visstand is subliem. Vooral vlagzalm (20-25 stuks op 4 uur vissen). Je begrijpt natuurlijk dat ik daar niet meer gegevens over kwijt wil ;)

Visjes liggen nog wel op de bodem aan de bloedzuigers te zien. Maar leuke vangsten hoor.

FSCHAMP

Vandaag een dagje naar Duitsland geweest en het was een schitterende dag.  Ik heb zeker 40-tig vissen gevangen en waarschijnlijk waren het er meer.

Hier de eerste van de dag, een kleintje en volledig zilver gekleurd ondanks de rode stippen en eentje van 32 cm.  De eerste met een serieuze lengte.






[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

En hier de twee mooiste van de dag.  Een mooie gele fario van 42 cm en een prachtige regenboog van 44 cm en ze gaven mooi weerwerk op de Czech 4 in 1 hengel van A&M (#3).

Zoals ik al zei een schitterende dag, die echter in mineur eindigde met een frontale foto in Duitsland op de terugweg terwijl ik dacht dat ik onder de toegelaten snelheid zat.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Quote from: FSCHAMP on April 15, 2015, 22:33:58
En hier de twee mooiste van de dag.  Een mooie gele fario van 42 cm en een prachtige regenboog van 44 cm en ze gaven mooi weerwerk op de Czech 4 in 1 hengel van A&M (#3).

Zoals ik al zei een schitterende dag, die echter in mineur eindigde met een frontale foto in Duitsland op de terugweg terwijl ik dacht dat ik onder de toegelaten snelheid zat.

Mooi werk Gino!

Ik had vorige week 2 foto's in Duitsland opweg naar Monschau  :-X

FSCHAMP

Ik let altijd goed op in Duitsland, maar deze keer gaf de GPS een andere weg aan als in naar huis reed. Ik was om een baan, die constand van snelheid wisselde  nl. 50->70->100->70->100->70 en toen zag ik geen bord meer en plots flash. Ik reed zo'n 62-63 km, maar ik ben echt benieuwd wat me dit gaat kosten.  :'( Dit is weer geld dat ik niet kan spenderen aan het vliegvissen.  >:( >:(
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Gino, laat jij nou het plastic om het handvat zitten? ligt dat wel lekker in de hand, dat plastic?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

#495
Inderdaad, het zat er nog rond bij het begin van de dag. Op het einde van visdag heb ik hem verwijdert omdat er water tussen gekomen was.  Ik wilde kurk nog een tijdje proper houden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on April 16, 2015, 10:51:57
Inderdaad, het zat er nog rond bij het begin van de dag. Op het einde van visdag heb ik hem verwijdert omdat er water tussen gekomen was.  Ik wilde kurk nog een tijdje proper houden.


????    Proper houden? Hengels zijn er om te gebruiken en hoe meer gebruiksporen hoe beter zeg ik altijd maar. Ze zijn niet bedoeld om in de kast te blijven staan ;D ;D ;D ::goodjob::

FSCHAMP

Klopt Sjoerd, mijn andere hengels hebben een afgeleefd/verweerd handvat dat grijs ziet en putjes heeft van het veelvuldig gebruik.

Nu, deze hengel heb ik nog niet veel gebruikt, slechts 2 keer, maar dit gaat veranderen, hij gaat zeker mijn volgende trip mee naar het Zwarte Woud in mei.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

Handvat even met paraffine kaars insmeren en met fohn warm maken.   Wordt je handvat niet meer zo vuil en als het vuil wordt even schuurspons er over en handvat weer als nieuw

Putjes komen niet door veelvuldig gebruik maar door het uitvallen van het vele vulsel
Top kurk heeft geen putjes ook na jaren gebruik niet.

FSCHAMP

Bedankt voor de tip.

Nochtans mijn 6 Sage en Orvis hengels hebben hier last van, maar ja sommige zijn dan ook dertig jaar oud, vermoedelijk was de kurk toen nog niet zo goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>