OK, Bert..effe niet kijken.

Started by Jan Muisers, December 15, 2011, 12:23:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


De Silver Wilkinson. Er zijn zeer veel varianten van deze vlieg. Ik heb hier gekozen voor de variant van 'The Duke of Beaufort' .

Heb het patroon uit een boek van H. Cholmondeley-Pennel  uit 1889.






Jan.

mrproper

Gelukkig kijkt bert niet.!!!!!!!!!!!   ;D

Hij is mooiiiii

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Jan, je bent een Artiest!
Schitterend!!

gr.
(andere) Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Laat het maar gaan Bert, dat is beter dan het opkroppen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiii
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

schitterend weer Jan.
als ik vragen mag hoe lang ben je nou met zo'n vlieg bezig voor je hem aan ons toont?
zo maar een gedachten spinsel van een niet binder.

Gr Arno

Jan Muisers


Ligt een beetje aan de soort vlieg, Arno.  Varieerd een beetje tussen 1 en 2 uurtjes (voor deze eenvoudige vliegen) aan totale bind tijd.

Heb vandaag bv. een vliegje gebonden, No.2 van Sandeman (heeft geen naam).  Ik wou hem maken zoals op onderstaande foto, (is een originele tekening uit zijn boek), maar dat lukte dus helemaal niet. Moet de vreselijk mislukte kop nog afwerken, dan is hij klaar. Hier heb ik heel lang op gezeten. Vooral de vleugel(s) wilden niet lukken. Een keer of 6 opnieuw gedaan. (hij heeft geen underwing = fundering om de hoofd vleugel overheen te zetten.

Hij is zo slecht geworden dat ik niet zeker weet of hij de nacht overleeft  ::opblazen::


De foto uit het boek:




Jan.



Jan Muisers


Heb het effe nagekeken, Rob. Het zit bij m'n Wa verzekering, dus laat Bert maar kwijlen  ;D

weerwolf

Mooi hoor Jan, vis je er ook mee of is het alleen om Bert mee te plagen?. ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bone F

Beste Jan (M)

Ik heb helemaal niks meer gelezen over mijn post met de opmerking dat de "Full Dressers" misschien eens iets af moeten spreken.

is dat niet gepost  of heb ik wat gemist. Deze is trouwens weer super en ook nog met de Hollandse vlag!

groet,

Frans

catchem


Jan Muisers


Frans,

Ik denk dat er gewoon te weinig mensen zijn om " iets " te beginnen, in welke vorm dan ook. Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel mensen er deze vliegen (nog) binden, in Nederland. En van deze mensen zie je weinig in het openbaar...helaas.

Een apart gedeelte binnen dit forum zou, naar mijn mening, niet van de grond kunnen komen, enkel door gebrek aan vliegen.

Dit geheel is slechts mijn mening. Dus als je een idee hebt, Frans...ik sta er open voor.


Als je naar HET forum over klassieke vliegen kijkt, zijn er misschien maar 10 ECHT ACTIEVE binders, in de hele wereld, die regelmatig op dat forum te zien zijn. Niet zo heel veel dus.


Jan.

Bone F

Hi Jan

Nou dan kon nog wel eens mee vallen hoor dat aantal FD binders. Ik denk dat er wel een paar nullen achter die 10 kunnen! Er is nog steeds een markt voor boeken over dit item neem bv. het boek(en) van Michael D. Radencich. Ik heb "Classic Salmon Fly Materials" van hem en daar staat een hoop "leerstof"in.

gr.

Frans

Jan Muisers



Er zijn inderdaad meer van deze binders, Frans,  maar waar zijn ze dan? Dat bedoelde ik.

Ik zou het heel fijn vinden als er meer mensen, vooral in Nederland, deze vliegen gingen binden en in fora, zoals dit, daarover discuseerden.

Andy Boekholt is zo'n binder. Hij is extreem goed, ik durf zelfs te zeggen dat hij een van de beste is op deze aardbol. Helaas kiest hij ervoor dit niet op fora te delen, en dat is natuurlijk geheel aan hem.

De boeken van Michael, en ook de dvd, zijn zeer leerzaam, inderdaad. Toch vind ik dat er 1 betere leermeester is : zelf binden  ;)

Jan.