de Eem

Started by Peter B., May 01, 2012, 13:47:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter B.

Is er iemand die "ervaring" heeft met het vliegvissen op de Eem in de buurt van Baarn/Soest?
Denk dat er binnenkort maar eens een ondernemend toertje die kant op moet gaan.

Henkie

Wel meer richting het noorden, bij Eembrugge. Dikke brasems, grote windes en veel voorns. Niet dat ik ze allemaal aan m'n vliegenhengel heb gehad, maar ze zitten er wel!

Peter B.

Bedoel je bij het Ocrieteiland? Of nog ergens anders?

Hilco

is dat niet de buurt van E. de Noorman?

Henkie

Correct, Peter. Richting de Randmeren is de Eem moeilijk bereikbaar. Op de site van Erik de Noorman vindt je wellicht meer informatie. En zoals Hilco zegt, Baarn/Soest is het domein van Erik.

gijsie20

Ik ben ook wel benieuwd naar mooie stekjes hier in de omgeving, ik kom zelf uit Soest.

Ik ben vandaag even bij de Waaien langs de zomerdijk in Eemnes geweest. Prachtig stukje natuur, enkel geen vis gevangen  :(
Kwam nog wel een andere vliegvisser tegen maar die had tot dan toe ook nog niks gevangen.

Gewo

Ik weet dat Erik ook veel vist in de polders maar ook veel Valleikanaal en Eem. 's Winters vist hij veel in de haven van Bunschoten-Spakenburg.

gijsie20

Valleikanaal is ook mooi. Wel eens een en ander over gelezen, en kom er wel eens langs. Staat alleen niet in de Landelijke lijst viswateren, maar enkel in de federatieve lijst. Mag ik er dan niet vissen als lid van een andere vereniging? Wordt nooit helemaal wijs uit al die regels hier in NL.

Gewo

Gijsie volgens mij mag je er gewoon vissen met de vispas, ikzelf kom uit Veenendaal en hier mag je er zeker in vissen. Dat geldt voor al het viswater in Veenendaal.

Trouwens het Valleikanaal wordt bij Amersfoort de Eem.

Peter B.

Quote from: gijsie20 on May 17, 2012, 22:31:24
Valleikanaal is ook mooi. Wel eens een en ander over gelezen, en kom er wel eens langs. Staat alleen niet in de Landelijke lijst viswateren, maar enkel in de federatieve lijst. Mag ik er dan niet vissen als lid van een andere vereniging? Wordt nooit helemaal wijs uit al die regels hier in NL.
Je bent niet de enige hoor....wat ik uit de lijst van wateren kan opmaken is dat als het er specifiek bij staat dat je er niet mag vissen. Volgens mij mag je ook gewoon op wateren vissen die in de federatieve lijst staan...
Waar vis jij zoal in Soest eo Gijsie (ik kom namelijk ook uit Soest)?

Franky Boy

Is allemaal inderdaad niet zo moeilijk.
Staat een water niet in de landelijke lijst die bij de Vispas behoort, dan mag je er niet vissen, ook al ben je in bezit van een Vispas.
Tenzij het water wel in een federatieve- of verenigingslijst staat en je aangesloten bent bij die federatie of lid bent van die vereniging.

gijsie20

Quote from: Peter B. on May 17, 2012, 23:05:01
Je bent niet de enige hoor....wat ik uit de lijst van wateren kan opmaken is dat als het er specifiek bij staat dat je er niet mag vissen. Volgens mij mag je ook gewoon op wateren vissen die in de federatieve lijst staan...
Waar vis jij zoal in Soest eo Gijsie (ik kom namelijk ook uit Soest)?

Hoi Peter,

Ik vliegvis niet heel veel in Nederland. Vaak ga ik naar Houffalize in Belgie waar ik al jaren een jaar vergunning heb. Sinds kort vis ik ook wel eens op forelputten.

Als ik hier ergens vis dan is het meestal in de polder van Eemnes, maar heb nog niet hele goede stekken kunnen vinden. Staat vaak ook een hoop wind, das wel een nadeel.
Ben nog wel opzoek naar een leuke stek om nu het weer wat beter weer wordt af en toe eens een paar uurtjes er op uit te trekken.

Waar vis jij zoal Peter?

Groet

Peter B.

Ik heb nu een aantal keren op wat vijvers in Soest gevist, maar nog geen succes gehad. Laatst ook bij het gemaal bij de Eem geweest. Daar zag ik volgens mij een paar brasems zwemmen in een slootje, maar de volgende dag waren ze er niet. Ik vis ook regelmatig op forelvijvers. Soms bij de Berenkuil, maar als ik het in m'n bol heb ga ik ook wel eens een stuk verder weg

Gewo

Peter en Gijs kijk eens even op de site van erikdenoorman.nl Hij woont ook in Soest als je hem mailt en tips vraagt over water in en om Soest krijg je geheid antwoord.

Ik weet zelfs zeker dat hij jullie ook nog advies zal geven over de te gebruiken vliegen. Sterker nog hij zal jullie helpen binden met vliegen.

Peter B.

Quote from: Gewo on May 19, 2012, 23:11:01
Peter en Gijs kijk eens even op de site van erikdenoorman.nl Hij woont ook in Soest als je hem mailt en tips vraagt over water in en om Soest krijg je geheid antwoord.

Ik weet zelfs zeker dat hij jullie ook nog advies zal geven over de te gebruiken vliegen. Sterker nog hij zal jullie helpen binden met vliegen.

Dat staat inderdaad nog op de agenda, want gister was er bij 1 vijver in Soest ook weer volop beweging, maar vangen ho maar...
Ik zal er eens een mail aan wagen...