therapie

Started by catchem, February 27, 2011, 21:43:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Omdat het mij opviel dat er veel gemopperd wordt, een plek waar je je onvrede kan neergooien.  >:(

Als therapie kan je daarna gaan vissen !  :D

Sieger



Sieger

Rossie69

ja in donker zeker :)

Sieger

"Glow in the Dark" vliegen toch....  ::)


Sieger

gerrit


Sieger



Sieger

gerrit


catchem

Quote from: Rossie69 on February 27, 2011, 21:52:06
ja in donker zeker :)

Vliegbinden is ook goede therapie

gerrit

heb deze net gebonden

en ik moet zegen echte terapie
;D ;D

johannes

dit is mijn terapie kiezen tussen een #1 vlieghengel

of dit

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/rifler/benelli-argo-comfortech-9-3x62-1046212

ach heb nog een paar maanden om te denken.



Jan Muisers


Johannes, waarmee kun je verder gooien, met dat #1tje of....?  ;D

Jan.


catchem

Dit filmpje werkt voor mij als therapie. mooi hoe die vissen uit het water springen om het aas te pakken!


johannes

QuoteJohannes, waarmee kun je verder gooien, met dat #1tje of....? 

Met die andere heb ik een range van 5020 meter met een akelige presiesie tot +/- 250 meter. ;D
met dat #1tje houd het bij 15 meter toch wel op en presiesie op 5 meter. ;D

1 tje is in iedergeval goedkoper maar minder noodzakelijk.

Als je alleen een droge vliegvisser bent moet je toch eens die boeggolf van een zeeforel achter een snelgevoerde streamer meemaken.

Ken een paar mensen die nog steeds knikkende knieen hebben ;D ;D

peter

Die knikkende knieen geloof ik graag, lachen toch .

Wat wil je met dat kanon schieten  Eland .....
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Jan Muisers


Wow..das een heel end. Kijkertje erop?

Dat geloof ik graag, dat ook een aanstormende zeeforel een adrenaline stoot kan geven. Voor mij gebeurt dit al, als ik mijn vliegje op die onmogelijke plek kan krijgen....bij die vlagzalm die in de keerstroming staat, achter die grote steen.

harlin

Quote from: johannes on February 27, 2011, 22:27:04
dit is mijn terapie kiezen tussen een #1 vlieghengel

of dit

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/rifler/benelli-argo-comfortech-9-3x62-1046212

ach heb nog een paar maanden om te denken.
Doe die laatste maar, kan weer een hoop bindmateriaal en vlees opleveren voor de verkoop.
Kan je mooi je #1 van kopen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

QuoteDie knikkende knieen geloof ik graag, lachen toch

1 aanbeet staat nog steeds op m'n netvlies dacht dat cornelis mee was. hij werpen, ik de boot in bedwang houden. na een tijdje wil die effe rust dus pak ik de 8 en strip dubbelhandig een streamer von de rotswand af krijg direct bij het landen en kolk en de vis volgt de streamer (dubbelhandig strippend) tot een meter of 4/5 bij de boot vandaan met een paar uithalen maar geen treffer op de streamer. zeeforel was achter in de 60. boeggolf was als een zwemmende otter oef oef oef als ik er aan denk lopen de rillingen me nog over de rug :)

QuoteWow..das een heel end. Kijkertje erop?

jep kijker en onderstutten anders is het onmogelijk (voor mij dan)

QuoteHoe zijn de regels in Noorwegen, vergunning, jagen etc.....

Heel veel regels maar wel heel anders dan in nederland, in april heb ik practijk examen en dan is de vergunning binnen is niet moeilijk maar dierherkenning in zwartwitplaatjes is het grootste probleem
bv: 5 soorten zeehonden zijn er maar 4 zijn jachtbaar, 4 soorten aalscholvers en 3 zijn jachtbaar, 3 soorten vossen en 2 zijn jachtbaar, te veel eenden en ook daar mag je niet alle van schieten. de wereld aan bergvogels en een aantal zijn niet jachtbaar. Al het groot wild is niet zo moeilijk te herkennen. Mijn jacht zal zich beperken tot "ripe" een soort patrijsachtige vogel. en herten.

je moet jachttoestemming hebben van de grondeigenaar en op veel dingen zit een quotum. Je kan ook op de openbare stukken jagen je hoeft dan alleen je afgift te betalen.


harlin

Quote from: johannes on February 28, 2011, 17:59:37
4 soorten aalscholvers en 3 zijn jachtbaar,
Wat een mooi land toch. ::zucht::
Hier heb je 3 van die beesten en moet je er 4 laten leven. >:(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Ik hoorde laatst dat ze van de Federatie Oost i.s.m. enkele forellenvijvers proberen om afschot te krijgen op aalscholvers. Zal nog wel ff duren voordat zoiets er door is...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

in het geheim mag alles ;)

johannes

QuoteJouw beperkte jacht, is dat omdat je daar straks alleen een vergunning
voor krijgt.
Of is dat vanuit jezelf, dat je daar alleen op wilt jagen.

Juist ik wil eigenlijk alleen daar op jagen omdat dat de grootste uitdaging is voor mij
en natuurlijk zijn deze twee ook niet de slechtste om te eten ;D ;D
(wat een lekker hertenkalfsbiestuk was het vanavond) ::dance::
ook komen deze hier voor we hebben geen elanden, rendieren enz.


johannes

Quotemag ik me alvast inschrijven voor een stuk hertehuid met wintervacht???

wie weet, met of zonder teken

johannes

Zal er eens aan denken om een vacht mee te nemen normaal laten we die in de bergen liggen

neemt in de rugzak alleen maar onnodig plek in kan beter gebruikt worden voor de eetbare delen.