Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Joost S.

Oooooh..... Die hand.... Doet wel zeer denk ik. En dan moet ie er nog uit, haha, ;-).

Ik hoop dat 'de hand' ook een mooie heeft kunnen scoren. Mooie vissen weer hoor.

Bert J.

Haha ja, was afgelopen zaterdag. Windkracht 7 in de rug achter de dijk. Rare wapperwind, kwam van alle kanten.
Klets! Je schrikt toch even. Maar viel mee hoor. Weerhaak plat geknepen en terug geduwd. Niks geen last, maar blijft link.
Ik heb er zelf zeven gevangen en een fint. Grootste van mij 52 cm.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Op zo'n momenten is het altijd handig om een stevige tang bij te hebben, zit bij mij tegenwoordig altijd in de vistas.
Haak afknippen en gewoon eruit halen  ::)

Anyway, bij zo'n mooie vangsten is een haak in de hand snel vergeten!

FSCHAMP

 ::goodjob::  Mooie vissen en mooie foto's.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

 leuk Bert,mooi weekend geweest zo te lezen.Binnenkort mag ik daar ook weer een poging wagen om zo'n stekelridder te vangen. Het blijven mooie vissen.

gr Sjoerd

Hidde

Mooie vissen die zeebaarzen! Volgend jaar maar eens een 7 of 8 kopen om deze manier van vissen te proberen..
Eerst maar eens achter gewone baars aan.. Ook iets wat ik moet leren.. Eigelijk alleen bekent met forel en vlagzalm.. En de bijvangst dan..

sjoerd


Gisteren even in het donker een uurtje naar de Ijssel. Al na zo'n 5 minuten een dikke dreun op de top en
een prachtige 70 cm glasoog kwam na een mooie dril tijdelijk even aan land.
Later nog een kleinere vis van rond de 45 cm.
Toch leuk zo in het donker met een volle maan boven het water...... :D
hieronder enkele plaatjes
gr Sjoerd





Bert J.

Mooie grote snoekbaars weer! Top!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit72


Mooie vis Sjoerd!
En in het donker, dat blijft bijzonder.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Quote from: Gerrit72 on August 15, 2014, 10:51:11
Mooie vis Sjoerd!
En in het donker, dat blijft bijzonder.


Inderdaad, na al die jaren van vissen op snoekbaars, verbaas ik mij er nog elke keer weer over dat
de snoekbaars zo'n klein streamertje kunnen waarnemen in het duister. Of ze het nu zien of dat ze
de "trillingen" ,waterverplaatsing of wat dan ook maar kunnen voelen.
Hoe dan ook het is een leuke spannende visserij.

Sjoerd

Gerrit72


Ook bij snoek lukt dat merkte ik vorig jaar. Toen ving ik twee, terwijl het inmiddels al goed donker was geworden. Idd interessant te weten of dit op zicht is of door de trillingen (of beide).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Tight lines!!

Gerrit59

Inderdaad weer een mooie snoekbaars Sjoerd!
En dat we (gelukkig!) lang niet alles kunnen verklaren van onze hobby en de natuur in het algemeen, blijft toch steeds weer fascinerend!

Hidde

Wat voor streamer had je eraan?

Scaramouche

een hele lading voorntjes vandaag, met 1 dikke blankvoorn van ongeveer 25cm. Knalde er net zo hard op als een forel.


Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Nog even op karper gevist. Was wel wat actie te bekennen ondanks het weer. Vond een azende vis die na een aantal keer aanwerpen de bol greep. Gelijk een harde run maar helaas moest ik 'm afstoppen voor een opstakel en schoot de vis los:-(
aangezien de stek verstoord was ben ik verder gegaan naar een ander plekje. Daar vond ik al snel weer vis en na wat kleine stootjes liep de waker weg. Hebben!! Al snel ik dacht het om een kleintje ging. Maar bleek om een gebochelde karper te gaan. Deze vis heb ik al eerder gevangen. Op bijna dezelfde plek. Alleen aan een andere kleur bol!
Na een foto en het terugzetten ben ik weer terug gegaan naar de eerste plek. Daar zag ik al weer meerdere vissen azen. Maar kreeg nog wel wat beten maar niks om echt op te slaan. Kreeg nog wel een controle! Alles goes uiteraard. Goed teken dat er gecontroleerd word!!

Tight lines!!

Scaramouche

Grappig dat zo'n misvormde vis toch goed weet te overleven. vocht hij ook anders dan een normale vis of merk je daar geen verschil in?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: Hidde on August 16, 2014, 13:26:48
Wat voor streamer had je eraan?

Een simpel wit bucktailstreamertje van een 8 cm lengte en upside down gebonden.
of geel bucktail zoals op de foto, werkt ook goed. Lichaampje gele wol met rood staartje.




Sjoerd

merijn1982

Ja de vis leek me me op de bochel na gewoon gezond. Dus kan idd prima overleven. Scheelt voor zo'n grote vis dat hij geen vijanden heeft waarvoor hij zou moeten vluchten o.i.d.
tijdens de dril merk je wel dat de vis minder sterk is. Maar nog steeds leuke sport hoor!

Hier de foto van de vorige keer, de vis lijkt er zelf gezonder uit te zien ( de donker vlek achter de kiewen weg en de staart is beter )
Tight lines!!

Plantje

Bijzonder inderdaad die gebochelde vis! En nog veel bijzonderder dat je hem nog eens hebt gevangen! Misschien is ie niet zo slim en daardoor ook ooit aan die bochel gekomen ;)

Sjoerd, de streamers die je gebruikt zien er niet verzwaard uit. Ik gebruik meestal een clouser minnow en vis die zo diep mogelijk (zonder al te veel succes overigens). Of is dat tegen en in de avond niet meer nodig?

Hilco de Visser

Gisteren in een vrij ondiepe smalle sloot staan zwiepen met de bus in mijn rug omdat het weer erg hard waaide .
met mijn BFC 10 voet kom ik boven mijn busje uit met achterzwaai  ;D

flink onrustig water dus verwachtingen erg laag gehouden .
Niet één keer vast gezeten , en aanbeten van voorns zo hard dat ik ze niet eens zag maar voelde.
2 uur gevist met 1 fazantenstaart nimphje en 10 dikke voorns.

zou ik het dan toch gaan leren?


Plantje

Mooi Hilco! Tuurlijk leren we het allemaal nog wel eens!

merijn1982

Tight lines!!

Gerrit59

't Is nog altijd zo Hilco: de aanhouder wint!