Juistja

Started by vliegvisserdorian, March 11, 2013, 20:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Hallo,

De lijn voor mijn 5/6 was redelijk versleten dus ik wil een nieuwe gaan kopen, ik dus op het doosje kijken van de vorige lijn of dit dan een #5 of een #6 was. Staat daarop WF #4 F. Ik heb deze hengel met dit lijntje en een reel als een startersstetje op de visma gekocht twee jaar geleden. Nu vraag ik me  af of dit überhaupt wel past of dat er ergens iets mis is gegaan, komt het wel eens voor dat een#5/6 geindiceerde hengel uiteindelijk met een #4 lijn het beste werpt? Ik vind trouwens wel dat deze hengel verre van lekker werpt, hij laad niet goed en het voelt gewoon niet goed. Maar op mijn #3tje (global flyfisherman van Rene V) zit gewoon een #3 lijntje en deze werpt als een zonnetje.

Groet Dorian

tukkerrutger

trek je conclusies, denk dat je dus  beter voor een 5 of 6 lijn kunt gaan.

vliegvisserdorian

oke,  weet iemand dan een mooi wf4f lijntje van rond de 30 euro? (arme sloeber :o)


Beertje

Bij A&M hebben ze puike lijntjes voor rond een tientje.En koop ze maar gerust k'heb er een heel bekende vliegvisser mee gezien.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Ook minder bekende vliegvissers bevalt die a&m lijnen prima  :)

Ik zou wel een ervaren vliegvisser in je buurt opzoeken om met wat andere lijnen
te werpen om te bepalen welke astma nu lekker werpt met die hengel.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

Quote from: Gerrit72 on March 11, 2013, 23:24:50

Ook minder bekende vliegvissers bevalt die a&m lijnen prima  :)
Zeker weten,
maar  heb je wat last van benauwdheid Gerrit?  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72


;D

Ships...foutje. Gevalletje cola over het toetsenbord, kraakt nu en doet niet meer wat ik wil.
Steeds goed teruglezen, maar deze was me ontgaan... ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisserdorian

Kheb nu maar een #6 lijntje besteld daar, als het niets is kan ik altijd ergens anders nog een ander lijntje halen voor dat geld is dat ook geen ramp :P

ben

Lijnen van A&M prima lijnen dus!!! Voor als je niet veel budget hebt, want tis Crisis he ::agree:: ::goodjob::

vliegvisserdorian

Heb het lijntje vanmiddag binnengehad dus vanmiddag uit school maar meteen erop gezet en getest. Nu dat ff korte testen heb ik opgemerkt dat hij de hengel goed laad enmooi gestrekt neer komt (en ik kan nu dubbel zover werpen als met de vorige lijn). Dus dat is opzich goed, het enige is dat ik hem een beetje te stug vind. Maar na wat meer ermee vissen kan ik pas echt zeggen wat ik er van vind.

Koen

tis ook wel een beetje koud he. dus tis niet heel raar dat ie wat stugger is :)

vliegvisserdorian

haha daswaar, nog niet overnagedacht :P maar ook hierbinnen vond ik hem al wat stug.. maar het zou kunnen :P