D.A.M Forrester

Started by henze, April 27, 2012, 18:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henze

hoi,

ik heb een vraagje  Ik heb mij deze hengel D.A.M Forrester gekocht als set nu is mijn vraag is die lijn die er op zit en de vliegen die er bij zijn geschikt om te vissen in stads vijvers ?  aan gezien het een forrellen set is.

en wat voor vliegen zou ik het er beste bij kunnen gebruiken ? die een beedje mee kunt vangen om de spirit een beedje omhoog te krijgen.. :P



bazookadude

kun je een foto plaatsen van de vliegen die je erbij hebt gekregen?.

HappyFisherman

Een hengel is geschikt voor een lijn in een bepaalde gewichtsklasse (weergegeven in aftma, of #) en zoals je daarbij wel aan kunt voelen is een hengel die geschikt is voor een bepaalde gewichtsklasse ook geschikt voor een vis in een bepaalde "gewichtsklasse.
Megagrote vliegen, welke je vaak in de winkel bij de goedkope hengelsetjes krijgt in een pakketje, zijn jammerlijk niet geschikt voor het vissen op voorntjes en leveren vaak alleen maar frustratie op.

Ga op het web, in boeken of magazines zoeken naar info, struin het forum door, lezen lezen lezen, daar leer je echt een boel van en als je het echt niet kunt vinden (of door de bomen het bos niet meer ziet) vraag het dan, want je helpt er anderen dan ook verder mee!

Ga op ontdekkingstocht!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

jub en geef evt je plaatsnaam ,dan zijn dr vast,mensen die je wel es een daggie wat willen vertellen leren enz.

of zoek in de buurt een vliegvis club ,daar kan je ook veel leren, werpen binden enz.

succes

oja wat voor # heb je ???


henze

Hoi,

Ik heb een 5/6 ik heb iemand gevonden die mij het kan leren als het mee zit zal donderdag mijn eerste les zijn.

Plantje

Veel plezier ermee!

Je zit in het Noord-oosten meen ik. Probeer op de Hunze een paar windes te vangen zou ik zeggen! ;)