vliegvisvest

Started by Beertje, February 18, 2014, 15:53:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rena

Toch fijn dat je hem aan de waterkant kan gebruiken  :P :-X

TL Peter

Beertje

@Peter,Ja, over overbodige informatie gesproken. :o
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco de Visser

waden kan dus niet ............ :P

HappyFisherman

Tuurlijk wel, maar niet te ver...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Quotewaden kan dus niet ............ :P
Dragen ook niet gaat maar tot XXL  ::zucht::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hans-oet-remunj

#6
Quote from: Beertje on February 18, 2014, 15:53:56
Dit lijkt mij een erg mooi vliegvisvest voor dit geld. http://www.agradi.nl/dam-vliegvisvest-kort-waad-xl.htm

kan veel goedkoper:

http://www.ebay.de/sch/Westen-/65982/i.html
http://www.ebay.de/bhp/fliegenfischerweste?_trksid=p2045573.m2388

Zelf heb ik ooit 2 gekocht voor 14 euro per stuk bij de duitse plus supermarkt. De eerste gaat al 10 jaar mee...

Gewoon ff in een andere taalzone zoeken, daar is de markt groter...  of bij de sponsor van deze site  zie ik :)

Gert

In Duitsland loopt elke ouwe lul in zo'n ding van de Aldi, Lidl whatever, maar hebben waarschijnlijk nog nooit een vliegenhengel vastgehouden ;D

Hilco de Visser

ik hoorde laatst dat het vliegvisvest helemaal "uit"  is .

Nu draag een chestpack of slingbag of rieten mandje  :D

Ik heb een DAM waadjack en Dam snoekhengel 2 Dam struintassen  , allemaal prima niet te duur spul .

Heintje Davids

Tja, als iedereen nu z'n vest afzweert is het hek van de DAM. Maar ja, als er eenmaal een schaap over de DAM is...

Hilco de Visser

binden met Damherten haar .......

Joost S.

Ik ben toch wel blij met mijn vestje. Vind het super handig, en geen enkele last van mijn rug meer.

Met een rugzakje, hoe licht ook. Sta ik na een paar uur al helemaal scheef.

Hilco de Visser

rugzakje stond dan ook niet bij de optie's ;-)

Joost S.

Dat was een geringe eigen bijdrage hilco, haha, ;-).

Hilco de Visser

hahahahaahah ach ieder mens heeft z'n rugzakje  :P

Laurencep

Ik vraag het maar even hier al is het niet mijn topic. Ik zie door het bos de bomen niet meer qua welk vliegvest. Iemand tips?

Gert

Sja, tips...
Jouw budget is grotendeels bepalend denk ik. En ook of je heel erg veel in en aan je vest kwijt wilt. Ga je ver van "de bewoonde wereld" (je auto, fiets, whatever) vandaan en moet je dus alles bij je hebben? En heb je niet toch ook altijd al een rugzak bij je? Ga je diep waden? Nadeel van zo'n vest wat daarvoor geschikt is, is dat alles al gauw onder je oksels en bovenarmen in de weg gaat zitten. Wat dat betreft is een vest waarvan je de onderkant af kunt ritsen wel makkelijk.
Wat in ieder geval prettig is als je zo'n vest de hele dag aan hebt is iets wat niet zeer gaat doen in je nek.
Ook een luchtig vest (mesh) kan lekker zijn, ook omdat die snel weer droog is. Tegen de kou heb je niks aan een vliegvisvest.
Het is een tijdje mode geweest om in zo'n vest te lopen, net zoals een trainingspak op de camping zeg maar. In Duitsland lijkt die rage nog steeds niet over onder bejaarden. Maar dat zijn niet per definitie vliegvisvesten waar goed over nagedacht is in mijn beleving. Maar wel lekker goedkoop....

Nou, kijken wat je nog meer voor tips krijgt.

Groet,
Gert


Joost S.

Ik zou eens zoeken naar Simms. Dat is wel goede kwaliteit, kost veel geld. Af en toe kan je de freestone wel voor onder de 100 scoren geloof ik.

Je kan ook op youtube heel veel reviews vinden van vesten. Youtube is sowieso mooi voor reviews van allerlei producten hoor.

Let wel op, vesten zijn een beetje persoonlijke dingen. Want volgens mij zijn er genoeg mensen te vinden die Simms niks vinden.

Ik denk dat je idd eerst je budget moet bepalen. Dan kijken wanneer je hem aan doet, welke visserij en wat je allemaal mee wilt nemen.

En dan kijken of je iets kan vinden. En dan ga je dat vest op googlen en youtuben. En dan maak je je keuze.

S6.


Ps. Ik heb een guide vest. Ben er heel tevreden over.

Heintje Davids

Vesten zijn er in allerlei soorten en maten en je kunt het net zo gek maken als je zelf wilt. Uiteindelijk gaat het er slechts om dat het een beetje comfortabel draagt, dus bijvoorbeeld niet erg in je nek trekt. En verder wil je graag je spullen er in vervoeren dus moet het over een aantal zakken beschikken. Voor de onzekere vliegvisser liefst zo veel mogelijk want je mocht eens iets niet bij je hebben  :) en voor anderen mag het weer wat minder.
Simms, hartstikke mooi maar ook bezopen duur voor een lapje stof met wat opgestikte zakken die ergens in een lage lonenland in elkaar wordt gezet. Maar zo zijn er nog veel meer. Even neuzen bij bijvoorbeeld Taimen of een andere webshop kan geen kwaad. Er gaat een wereld voor je open. Uiteindelijk doen alle vesten hetzelfde en is het afhankelijk wat jij er voor wilt neertellen.

FSCHAMP

Quote from: Heintje Davids on February 25, 2014, 17:27:09
Simms, hartstikke mooi maar ook bezopen duur voor een lapje stof met wat opgestikte zakken die ergens in een lage lonenland in elkaar wordt gezet.

Als je uitkijkt of iemand kent, die in de States komt, scheel het een stuk.  Ik heb mijn G3 Guide vest in 2010 voor 170 dollar gekocht, wat zo'n 130 euro was en het is kwaliteit, die jaren lang mee gaat.  Je kan met zo'n vliegvisvest door het stuikgewas zonder probleem terwijl dit met andere vliegvisvesten je gehavend uit het struikgewas komt.  Met zo'n vest heb je inderdaad geen last van trekken in de nek en er zitten heel wat zakken in waarin je alles kwijt kan.  Maar ja ieder moet voor zich uitmaken wat zijn budget is en waarvoor hij een vest gebruikt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>