Zeeforelkriebels

Started by Heintje Davids, March 29, 2014, 17:19:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heintje Davids

Het zeeforel seizoen komt dichterbij en dan kriebelt het zelfs bij 'liever niet' binders  :). Nog 3 weken en dan wacht Denemarken.
En komende maandag zowaar voor het eerst een poging om een Nederlands exemplaar te verschalken (en dus niet per ongeluk, zoals tot nu toe het geval was). Ben benieuwd!






Bert J.

Haha, ik ben er ook zo één. Een 'niet voor de lol' binder. De dozen zitten weer vol voor DK. Volgende week
zaterdag gaat het gebeuren. De vangstberichten zijn goed, dus we zullen het zien.
Mooie shrimpies, succes maandag.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Tja zó heeft dat wel wat op tafel ;)
Maar dat zijn mooie poentje garnalen Heintje, die zijn in het grijs zeer succesvol op het OVM, die mannetjes bows snuffelen daar maar wat graag aan :P

Heintje Davids

@Bert, mooi man, ga je met Evert en Arno? Qua tijd zit je goed; althans, ik hoor niet anders dan dat er nu goed gevangen wordt.

@Marcel. in de praktijk gebruik ik vrijwel alleen maar grijs en bruin maar op de een of andere manier vind ik binden in roze en oranje leuker. Kleurt mooier bij de vice denk ik  :)

@Marten, we lopen elkaar weer eens precies mis?

Bert J.

Uiteraard de succesvliegen van vorige jaren aangevuld en een paar nieuwe varianten op de Fréde's en Magnussen.

Het lukt me even niet foto's te plaatsen, tinypic doet een beetje raar.

Ja, met Evert, Arno en Hein.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bone F

Sepp F. vertelde dar er steeds meer zeeforel "doorzwemt" vanuit Denemarken en dus vaker aan de NL kust/havens gevangen wordt. Is er iemand die die  ervaring ook heeft?

gr.Frans

Heintje Davids

Je hoort wel steeds betere berichten over zeeforelvangsten voor onze kust, Frans. Een bekende van mij vangt ze met regelmaat tijdens het zeebaars vissen vanuit zijn boot. Of het iets te maken heeft met forellen die vanuit Denemarken doortrekken vraag ik me af (lijkt mij onzin). Zeeforel heeft altijd al voor onze kust gezeten. Misschien dat het nu beter gaat agv waterkwaliteit, het plaatsen van vistrappen en de herintroductie in diverse Duitse rivieren. Wellicht kan Franklin hier wat meer over vertellen.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Loat't knapp'n Bert!

Waarom niet zonkerstrips met achterin de haak, zoals op de put gevist wordt de laatste tijd?
Vliegvissen is bevlogen vissen...