Winde op zicht = kicken!

Started by Willem, April 24, 2012, 21:25:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Het is half twee als ik op de fiets stap richting het water. Statief mee, schepnet, hengeltje, zonnebril, wat vliegjes en 2 camera´s en gaan! Een kwartier later zet ik mijn zonnebril op aan het water en kan mijn ogen niet geloven.

In het beekje zie ik drie brasems en een winde zwemmen. Helemaal in het begin. Af en toe pakken ze een nimfje uit het water, of een ander eetbaar iets. Rustig klik ik de camera in mijn statief, tuig mijn hengel op, met een klein goudkop pheasant tailtje eraan. Filmen maar en rustig aanwerpen.

De eerste worp mislukt. De lijn blijft haken achter de houten wand van het water, waardoor de drift mislukt. Tweede worp dan maar. Plotseling schiet het beetverklikkertje weg. Ik sla aan, en voel meteen het gebonk. Yess!! Het is de winde, en geen brasem! En dat al meteen na twee worpen!



Ik heb de vis niet gemeten, maar gok hem rond de 50cm(als hij naast mijn hengel ligt heb ik een foto gemaakt, thuisopgemeten en kwam uit op ongeveer 50cm). Daarmee mijn grootste winde op de vlieg, mijn eerste winde op zicht. Mijn dag is goed!

Als ik verder loop word ik echt gek. Vis. Overal vis. Eerst 5, dan 10, dan 60. Misschien wel 100. Brasems en windes door elkaar. Erg zenuwachtig waren ze, ze toonden ook geen interesse in mijn nimfje meer. Verderop zag ik een vis een vliegje pakken, maar ook op droog kan ik hem niet verleiden.

Dan maar weer op brasem bij de monding. Eerste worp. Ik gooi de losse lijn even weg, en als ik meer lijn van mijn reeltje haal en een nieuwe worp wil maken schiet de verklikker weg. Een hele dikke brasem komt naar boven en schiet los. Grommmm...

5 minuten later sta ik wat sneller binnen te strippen. Plotseling een knoertharde aanbeet, de lijn word uit mijn handen getrokken. Jammer, het is niet anders, ik kan nu niet goed aanslaan, en ook deze vis schiet direct los.

Later op de dag blijft er eindelijk een knoepert van een brasem hangen. Deze was écht groot, ruim in de 60cm. Hij gaat af en toe wat door de slip, en knokt behoorlijk voor een brasem. Maar je raad het al, na een paar minuten drillen schiet de vis los... De worp erop vang ik de troostprijs, een blankvoorn.

Het is tijd om huiswaards te keren. Jammer van die brasem, maar kicken van die winde. Wohoo!

En hier het filmpje nog even. Wel even op groot scherm bekijken, in HD en let op het beetverklikkertje!

http://www.youtube.com/watch?v=kgK4JTSFPmM&feature=youtu.be

Willem

Troutbuster

Mooi resultaat en prachtig gefilmd Willem!!

Mooie winde!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72

Willem,

Gefeliciteerd! Mooie vis en wat een vis op de stek ;D!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

Begin zo zachtjes aan te geloven dat stekkeuze nog veel belangrijker is dan het "kunnen vissen".

Tot nu toe heb ik geen enkele vis gezien , alles wat ik gevangen heb is ergens uit de diepte gekomen.

Toppunt van arrogantie , eerst rustig je camera neerzetten op statief en dan even winde vangen  :P  :P


Heb genoten van je filmpje , je voelt de spanning van het wachten op weg schieten van de indicator  ;D

Jasper

Lekker bezig op een leuk stekkie!
Filmpje ook erg leuk, op die lange titelstukjes na

Bert J.

Mooi gedaan Willem. Gaaf filmpje!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Netjes Willem! Gefeliciteerd!

maurice

#7
mooi filmpje en zekers een mooie vis.

hoezo geen mooie vissen op een kleine sloot.
het landen duurde langer dan je dacht aangezien de trein er in een keer is. ;)
al met al mooi gedaan.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcV

Gaaf zeg! Ik zag het ook al op Topvisser ja. Mooi watertje.

Sloot op de hoek ook maar eens proberen dus...

Willem

Thanks all!

Dit slootje is echt kraakhelder, het water komt uit een rioolzuivering, en gaat zo de rivier in. Met mooi weer vol vis, regent het even dan zitten ze allemaal zo weer in de rivier. Maar in de zomeravonden is het prachtig om te zien hoe de windes constant rijzen naar vliegjes. Leuke uitdaging! Net forelvissen dit in een smal beekje, het stroomt er ook mooi.

Raymond

Ja mooi hoor... :D en zoals als tien keer opgemerkt, leuk filmpje... ;)
::wtf::

pas

Bekend plekje kerel ik vis daar ook nog wel eens
Gr pascal
::wtf::

Willem

Haha idd. Jammer dat ze verbouwen nu... :-[