Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Quote from: merijn1982 on November 28, 2014, 20:53:12
Dank je! Ja vooral de voeten hebben te lijden. Maar wat ik begreep zijn de goede nog erg duur:-(
Dan heb je toch echt een (mijn) topic "tegen kouwe pootn" gemist :-X.....
grtn Frans

merijn1982

Ja idd. En als ik de zoekfunctie gebruik vind ik het ook niet :(
Tight lines!!

Gerrit59

Merijn,

Kijk maar eens onder "vliegvismateriaal - overig materiaal'  onder Materiaal en techniek.

Gerrit

Hilco de Visser

Ja, er is gevist even op de motor(scooter)  naar Spakenburg geweest.

Best wel fris ..........maar mooie vis                                                                   



De hengel reparatie houdt nog steeds ::goodjob::


wouter veuger

#1529
Mooie voorns hilco!

Zelf vandaag na meer dan 2 weken niet gevist te hebben (wat een hel zeg,ik moet normaal iedere week tenminste een paar uurtjes vissen om rustig te blijven... :)) eindelijk weer eens tijd om een paar uurtjes op pad te gaan.

Afgelopen week had ik nog maar eens wat nieuwe streamers gebonden met synthetisch materiaal en die moesten vandaag even getest worden.

Het was mistig en er stond geen zuchtje wind,wat feitelijk geen ideaal snoekweer is,maar toch ging het wel lekker.

Totaal 7 aanbeten gehad,waarvan ik er 4 kon landen,geen grote vissen,maar ik was allang blij dat ik weer eens met m'n neus aan de waterkant stond ;D

Overigens kun je bij de bovenste foto goed Zien dat tijdens de dril de bekflap van de snoek verkeerd is gaan zitten,normaliter zit deze aan de buitenkant,en nu zit hij binnen,iets waar je makkelijk overheen kijkt,maar wel belangrijk om op te letten,dit gaat namelijk niet vanzelf weer terug,en kan echt problemen opleveren voor de snoek! Met een tang kun je de beklap weer naar de buitenkant zetten zoals het hoort!,ik zag het in dit geval pas na de foto,maar het is wel iets waar ik altijd oplet bij het terugzetten.
Ik weet niet of jullie op de hoogte waren dat dit af en toe gebeurt,maar wellicht raadzaam om er ook eens op te letten.








Nu lekker rozig op de bank,handen en voeten weer een beetje ontdooid ::)

Hilco de Visser

mooie vangst!!!!!!!!!!!!!

ik kwam ook nog forum member Gerben tegen , aangenaam Gerben  8)

Gerrit59

Toch mooie pikes Wouter!

Gerrit

Gerrit59

En dat zijn ondanks de kou toch leuke voorns Hilco!

Gerrit

goswit

En toch denk ik dat je van je hengel af wil Hilco. :P
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

FSCHAMP

Wouter voor zo'n score wil ik morgen onmiddellijk tekenen en Hilco zeer mooie voorns
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Gino,

Veel succes morgen!

Gerrit

jo flyfishing

Het rijtje van de blankers is nog maar eens langer geworden op Millenium lake.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Voorlopig houd je hengel zich karig hilco!!

Mooie snoeken. Vooral de derde is super mooi getekend!! Een tip voor mensen om te herkennen dat de bekhaak niet goed zit: de bek  blijft open staan ( zoals op de foto ook te zien ) dus gebeurd dit. Dan idd ff checken!

Ik zelf ben een dagje binnen gebleven bij het gezin. Morgenochtend ga ik het weer eens proberen!
Tight lines!!

Gert

Vandaag na ruim een week binnen met griep, weer eens wezen vissen.
Vangst was niet geweldig. Denk dat ik op zoek moet naar de betere winterstekken, want in de polder is het blijkbaar een beetje over.

Maar wat ik nou weer meemaak: stopt een vrouw met de fiets achter me, en begint een heel verhaal af te steken waar ik niks van snap.
Dus ik draai me om en zeg: "Sorry?"
Zegt ze: "o, ik dacht dat u m'n man was - dat is ook een visser".

Was nou maar naar Specsavers gegaan...... :o

markpiet

Quote from: Gert on November 30, 2014, 20:14:27
Denk dat ik op zoek moet naar de betere winterstekken, want in de polder is het blijkbaar een beetje over.
Misschien kunnen we samen een nieuwe stek zoeken. De witte singel leverde mij gisteren alleen maar koude handen en de bodem van een blikje op.
groeten van Mark
><((((0>

merijn1982

Haha gert!! ;D je maakt soms wat mee he?! Zo had ik van de zomer ook zoiets. Ik was op karper met de vlieg. Ik struinde langs het water met hengel en karpernet. Stopt er een vrouw en zegt: bent u eenden aan het vangen??  ::wtf::
Tight lines!!

Gert

Quote from: markpiet on November 30, 2014, 20:35:28
Misschien kunnen we samen een nieuwe stek zoeken. De witte singel leverde mij gisteren alleen maar koude handen en de bodem van een blikje op.

Mark, je hebt een PB'tje.

HappyFisherman

Wat zei je Merijn. Nee, deze krengen zijn allemaal te slim, de domme heb ik vorige week al te pakken gekregen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Je maakt soms inderdaad  wat mee...
Afgelopen zomer hoorde ik in Friesland een vrouw achter mij zeggen: Zie je dat, die vist nog met een waslijn!

Gerrit

Rob Leijten

Dit was mijn eerste vis op de vlieghengel....
Met een zelfgemaakt simpel streamertje! Ik heb nog een lange weg te gaan maar ben al wel verkocht!



[attachment deleted by admin]

GJ

Quote from: Rob Leijten on November 30, 2014, 23:33:42
Dit was mijn eerste vis op de vlieghengel....
Met een zelfgemaakt simpel streamertje! Ik heb nog een lange weg te gaan maar ben al wel verkocht!
dan komt het nooit meer goed  8)

wouter veuger

welcome to the club rob! ::)

Hilco de Visser

gisteren vroeg een dame aan me ; "bijten ze " ik zei  "nee....... jij wel?  "

sjoerd

Ook een mooie:  "Vliegvissen?  doe je dat vanuit een vliegtuig, vroeg een blonde dame mij ooit toen ik haar zei dat ik vliegvisser was.


Sjoerd

Heintje Davids

Mijn oude vismaatje uit Nieuwkoop wist het ook altijd leuk te maken:

We stonden jaren geleden te snoeken en er kwam een wat ouder echtpaar (van mijn leeftijd nu dus :) ) aanlopen. Ze keken mij even nieuwsgierig aan, maar omdat ik niet zo toegankelijk ben voor vreemden liepen ze door en vroegen aan mijn maatje wat hij aan het doen was.
"We zijn aan het snoeken met een streamer", vertelde hij en legde het een en ander uit.
"Goh wat leuk", zei de man.
En de vrouw vroeg: "En hebt u al wat gevangen?"
"Nee", was zijn antwoord. "En om eerlijk te zijn, ik heb zo nog nooit iets gevangen."
"Nog nooit?", antwoorden zij met enige verbazing! "Maar hoelang doet u dit dan al?"
"Oh", zei mijn maatje: "Pas een jaar of 10."
"10 Jaar en nog nooit iets gevangen?" "Tjonge, u bent wel een doorzetter!" , waarop mijn vismaatje uitlegde dat hij het vooral zo leuk vond en dat het hem allemaal niet zoveel uitmaakte.
Het gesprek stopte en het echtpaar liep verder. En toen zij nog geen 10 meter waren doorgelopen sloeg hij een bak van een snoek aan, de 3e van de dag. Het echtpaar rende terug toen zij de klap van de aanbeet hoorden en zagen wat er aan de hand was.
De man pakte meteen mijn maatjes hand die hij hartelijk schudde en enthousiast riep: "Van harte gefeliciteerd." "Wat leuk dat wij het meemaken dat u na al die jaren eindelijk een vis hebt gevangen!!"
"Is het u uiteindelijk toch een keer gelukt", voegde de vrouw even enthousiast toe.

Ik heb het allemaal van een afstandje staan te bekijken en heb me helemaal rot gelachen!