Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Gefeliciteerd! Wat een bak van snoek!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

BV

#1476
Boef  :)
Gefeliciteerd man


Misschien een idee voor een forumdag!
De niet-belly/kano'ers   kunnen een sloep huren oid..

sjoerd

#1477
Een dik pr die je niet snel zult verbeteren lijkt me!!
Na zo'n vis moet je eigenlijk niet verder vissen maar er van genieten want alles wat je daarna
vangt ,kan dan alleen maar tegenvallen. je spreekt zelfs over een baalmiddag. ???
Ik zou het dus maar houden op een topdag Merijn!! ::goodjob::

Sjoerd

Scaramouche

zo dan! wat een kneiter!

Gefeliciteerd, en inderdaad: een volgende keer na zo'n vis gewoon stoppen voor de rest van de dag en lekker op je wolk zitten :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Supervis Merijn, gefeliciteerd!

Groet,
Gert

wouter veuger

tsss,uitslover ;)

wat een prachtige bak zeg!,met recht "a fish of a lifetime" ::agree:: ::goodjob::

gefeliciteerd!

HappyFisherman

Ik vind er niks meer aan zo...  ::fluiten:: ::klappen::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Joost S.

Ik heb een blancootje binnen getikt vanmiddag.

Volgende sessie toch echt even baarzen, en dan weer op esox lucius jacht.

merijn1982

Ik vanmorgen joost! Had 2,5 uur. Dus nog ff snel het water op:-) nog wel een pool gedwongen zijn gevangen snoek terug te zetten dus was een goede dag!!
Tight lines!!

vliegvisserdorian

Quote from: merijn1982 on November 20, 2014, 18:28:48
Ik vanmorgen joost! Had 2,5 uur. Dus nog ff snel het water op:-) nog wel een pool gedwongen zijn gevangen snoek terug te zetten dus was een goede dag!!
::goodjob::

Ik ben vanmiddag ook nog een paar uurtjes op pad geweest, het begon goed bij de derde worp had ik al een volger van redelijk formaat (cm of 80) maar die ging er meteen vandoor toen hij mijn kop zag. Even later heb ik nog wel een snoekje van +/-60cm gevangen maar daar bleef het bij.

Gerrit72


Gisteren was ik nog blij met een visje van 65 cm  :)
Wat een bak Merijn, gefeliciteerd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Damman

Vanmiddag weer veel kilometers gereden om wat naar snoek ruikend water te vinden.

Op het eerste stukje na vijf à zes worpen een hanger 67 cm en even verder een volger, ik was aan het einde van de lijn dus stripte wat langzamer ze tikte de streamer nog wel aan maar mis.

Op de tweede stek moest langs wat boomgaarden een paar honderd meter verder naar wat ik dacht dat het wel wat zou kunnen zijn, twee worpen en hangen nummer twee 72 cm.

Na wat rondrijden weer een spot gevonden, eerst een paar worpen richting duiker niets, een tien meter opgeschoven en een worp de andere kant op drie keer strippen en BAM nummer drie 70cm.

Dus al met al een vruchtbare middag, de teller staat inmiddels op 21  stuks.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

merijn1982

Tight lines!!

GJ

Wat een prachtige snoek merijn! Ik zou zo'n vis wel eens in levende lijve willen zien. Dat lijkt me indrukwekkend. Die tanden op de foto   ???

Ik heb gisteren nog even kunnen vissen en een paar mooie voorns kunnen vangen en ook weer een baarsje. Op de foto lijken ze wat bleek maar ze waren in werkelijkheid heel mooi gekleurd. Ik zal eens een camera in mijn tas stoppen. Dat maakt toch mooiere foto's dan een telefoon...
In een uur toch weer een stuk of 10 mooi formaat voorns kunnen vangen.




HappyFisherman

GJ is verslaafd ;D

Het einde is nabij HAHA! In januari nog even het binden oppakken en je bent klaar...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Mooi GJ,

Het begin van het einde  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

GJ

haha, Ik stond een partij kou de lijden...Kon mijn lijntje bijna niet meer vasthouden. Maar toch door gaan met vissen he :)
Overal waar ik rij zit ik te kijken naar mooie winter stekken...  8) Kan niet wachten op de zomer. Die joekels bij mij achter het huis met een droge vlieg pakken.

Hilco de Visser

een echte verslaafde voelt geen kou hahahahaha

leuk man dat het ineens lukt  ::agree::

FSCHAMP

#1493
 ::agree:: Hilco, als je er voor gaat dan merk je helemaal geen kou en voor de watjes zijn er nog altijd de handschoenen zonder vingers.

Ik heb in het verleden dikwijls gevist met de vlieg terwijl mijn ogen dicht vroren tijdens het binnenstrippen van de lijn en de enige oplossing is dan je hengel in het water steken zodat de ogen terug opengaan.

GJ je bent inderdaad verslaafd geraakt en zoals Bram zegt, nu nog het vliegbinden. Immers je vissen tellen dubbel zo hard als je op een zelf gebonden vlieg vangt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel (of je topoog moet dichtvriezen...)...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco de Visser

Quote from: FSCHAMP on November 21, 2014, 19:44:18
::agree:: Hilco, als je er voor gaat dan merk je helemaal geen kou en voor de watjes zijn er nog altijd de handschoenen zonder vingers.

Ik heb in het verleden dikwijls gevist met de vlieg terwijl mijn ogen dicht vroren tijdens het binnenstrippen van de lijn en de enige oplossing is dan je hengel in het water steken zodat de ogen terug opengaan.



gewoon hengel zonder ogen nemen kan je je dichte handschoenen aan  :P

FSCHAMP

Quote from: HappyFisherman on November 21, 2014, 20:22:49
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel (of je topoog moet dichtvriezen...)...

Dat klopt Bram want die dag ving ik mijn grootste regenboog (84 cm) op een pink kleurige vliegen dit heeft twee maanden een Europees record geweest.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser

Ja, er is gevist vandaag ............maar door de vrij lage temperatuur, felle zon en harde wind was mijn favoriete viswater helemaal bedekt met herfstbladeren dus was vliegvissen geen doen .
daarnaast hadden ze alle kanten gemaaid en bodem schoon geveegd...................het is nu een soort mini amsterdam rijn kanaal.


Gert

Quote from: FSCHAMP on November 21, 2014, 20:45:54
Dat klopt Bram want die dag ving ik mijn grootste regenboog (84 cm) op een pink kleurige vliegen dit heeft twee maanden een Europees record geweest.

Ben wel benieuwd welke kleur je pink had op die dag Gino, met van die vingerloze handschoentjes :D


markpiet

Vanmorgen een uurtje geprobeerd. De rest van de dag vier ik de verjaardag van mijn dochter.

tot 2 maal toe een kromme hengel en beide schoten los vlak voor de kant. gewoon op een recht stukje sloot met beschoeide oevers. geen planten en weinig reden om hier die streamer door te trekken. maar lopend van de één naar de andere plek kun je beter die streamer met wat worpen door het water trekken dan boven de kant laten bungelen dacht ik. Beide snoeken op nog geen 30 meter van elkaar. Door het glasheldere water kon ik goed zien dat het verschillende snoeken waren. De aanbeten waren echt heel voorzichtig. Hierna volgden ze nog wel maar waren niet meer te verleiden tot een aanbeet.

Nooit gedacht dat ze zo dicht bij elkaar lagen in een slootje van zo'n 6 meter breed.
groeten van Mark
><((((0>