Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Daar dacht ik ook aan Beertje.

Eerst gebruikt hij de hengel voor polstokverspringen , dan vergeet hij zijn reel en nu weer de helft van de spullen.  Had hij de snormotor ook niet laten begrenzen op 130.  ? Toch maar in de gaten houden. 8)   
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Hilco de Visser

ik had mijn chestpack onder de tafel laten liggen , die neem ik altijd mee naar binnen om de boel te laten drogen en op te ruimen.

maar ik ga morgen de schade wel inhalen ............

goswit

Gelukkig Hilco, als je morgen niet vergeet om te gaan vissen is er niets aan de hand. ;D ;D ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

vinfoto

Vanochtend vroeg vertrokken naar Zeeland voor een dagje vissen op de Wranghe.
Eerste keer op forel en dus gezonde spanning.

het weer kon beter maar gelukkig wind stil, eigenlijk de hele kleine regendruppels.

Was de dag  begonnen met wat wooly buggers in diverse kleuren, ben niet gewend om met waadpak aan te vissen dus dat was even wennen. Na ongeveer 2 uur vissen gewisseld naar buzzers, daar wat tikjes op gehad maar geendoorbijters.
Dus weer terug naar buggers, dit keer eentje die ik van BV had gekregen bij de snoek tour.
Eerste worp was slecht, weer even wennen, terwijl ik controleer of mijn lijn nergens achter is blijven hangen zie ik in mijn ooghoek de lijn wegschieten, ik sla en voel iets trekken en dan schiet de lijn los, net te laat.

Daarna was het gedaan met de pret en sus uiteindelijk geen vis kunnen landen.

jaspervdbeek

Vrijdag samen met twee vliegvismaatjes naar de Randmeren geweest. Gewapend met zinklijnen met de bellyboat achter de grote dames aangegaan. 'S morgens in alle vroegte vanuit Venlo vertrokken, zodat we om een uurtje of 8 in het water lagen. Patrick had al snel succes, een mooie snoek van een cm of 70 vergreep zich onder een brug aan z'n zwartpaarse EP streamer.
Niet veel later een schreeuw van Vincent, hangen!! Helaas lost hij deze zwaar aanvoelende vis, balen!!! Tevergeefs kammen we een aangrenzende haven uit, zonder succes. Nog een aanvaring met een tikkeltje gefrustreerde doodaas visser daar, meneer vond t nodig meteen te beginnen met schelden toen we ook maar enigszins bij hem in de buurt kwamen. Een ietwat bijdehante opmerking van mijn kant leverde me zowat een bonk lood tegen mn harses aan... maar snel verder gepeddeld, geen zin om zo mn visdag te laten verpesten!

We besluiten langzaam terug te peddelen naar de beginstek. Onderweg haak ik een mooie snoek van rond de 75cm. De dril stelde weinig voor maar ik was er blij mee! Van de 0 af is altijd lekker...



Eenmaal terug gekomen bij de brug vraag  ik Patrick of hij nog wat gevoeld heeft... nope is zijn antwoord. Hij heeft die woorden nog niet uitgesproken of zn Loop Booster slaat dubbel! Toch wel dus!!! Aan het gewicht te voelen lijkt dit een joekel te zijn, alhoewel de dril niet heel veel voorstelt. Als we een eerste glimp van de vis opvangen weten we het zeker, dit is een monster!!! Eenmaal geland en opgemeten blijkt het een lange maar zeer magere vis van 118cm te zijn!! Een machtig PR voor mn maatje waar we met z'n 3en van genieten, heerlijk dit!! Helaas lijkt de vis niet gezond, het reanimeren duurt wel heel erg lang... uiteindelijk zwemt ze op eigen kracht weg maar het lijkt erop dat deze dame haar beste tijd heeft gehad, dat zou ook verklaren waarom ze zo mager was en zo weinig weerstand bood tijdens de dril, maar t blijft een prachtige vangst!!!



Na een welverdiende kop erwtensoep en een praatje met twee erg gezellige doodaasvissers (zo kan t dus ook) gaan we naar de volgende stek. Het blijkt de dag van Patrick want hij pakt er nog twee.

Al met al een heerlijke dag op t grote water. Toch veel anders dan de Maasplassen die wij gewend zijn, maar zeker net zo mooi! We'll be back!!!


merijn1982

Jammer vinfoto:-( maar weer een ervaring  rijker en al even mogen proeven van een forel aan de andere kant van je lijn!

Mooi verslag jasper! Respect dat jullie helemaal hier heen komen om te vissen! Al vraag ik me af of er niets dicher in de buurt is waar je mooi kan vissen??

Haventje waar je op doelt is idd slecht op het moment. Jammer van zo'n doodaasvisser. Claimen heel het water!! Maar wat een pracht van een vis. Hopelijk houd ze nog ff vol:-) iig geslaagse sessie voor jullie! Top!
Tight lines!!

jaspervdbeek

Thnx Merijn! Tja de Randmeren staan toch wel bekend om de grote snoeken en vooral de grote aantallen! Dus vandaar dat we zelfs vanuit het mooie Limburg deze kant op komen! En onbekend water is altijd leuk!

Uiteraard  hebben we genoeg mooi water hier, denk aan de Maas en de Maasplassen! Ook enorme meren met enorme vissen :-)

Maar zo af en toe zoeken we het eens wat verder weg, blijft toch altijd weer een avontuur, zeker met een bellyboat!

merijn1982

Geen dank! Ja daar heb je wel een punt! Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen dan:-)

Ja de maas is ook prachtig toch??!
Tight lines!!

HappyFisherman

Mooi om te lezen dat het snoeken een level verder gaat :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

Leuk verslagje Jasper!  ::goodjob::

wouter veuger


merijn1982

Vanmorgen even een uurtje op snoek wezen vissen. Had nog een uurtje voor het middageten en wilde de nieuwe streamers van gister testen. Paar streamertjes mee. Tangetje, opgetuigde hengel en een theedoek voor vieze handen maakte de uitrusting compleet.
Na een uurtje vissen had ik 2 snoekjes gevangen en 1 misser. Streamers goedgekeurd:-) morgen maar eens in groot water laten zwemmen!



Tight lines!!

GJ

Mooie vis weer! Ooit ga ik me ook aan snoek wagen :)

Vandaag met mijn nieuwe hengeltje wezen struinen. Eerst op de vaste plek waar ik nooit iets vang  ??? Kon ik wel even lekker mijn hengel proberen. Toen een stukje verder maar het water was erg troebel overal.
Hengel in de auto en naar de afgedamde maas gereden. Daar loopt een mooi klein slootje. Helaas ook niks gevangen.
Doorgereden naar een stek die ik al een tijd wilde proberen. Zitten er al 2 oude mannen met een vaste stok te vissen. Stukje verder dan maar...
En daar ging het helemaal los  ;D
Bijna iedere worp was raak. Mijn eerste was een pracht baars van bijna 20cm. Op mijn nieuwe 2-tje leek het wel een walvis  8) na een uurtje zag ik de 2 oude mannen hun spullen inpakken. Ze kwamen nog even vragen wat voor voer ik gebruikte  ::top:: Ze bleven even staan kijken hoe ik de vis vaagde. Misschien binnenkort weer 2 nieuwe enthousiastelingen erbij....Ik was niet echt gekleed op een dagje vissen maar ik moest en zou iets vangen met mijn nieuwe hengeltje. Uiteindelijk kreeg ik het zo koud dat ik gedwongen naar huis moest. Donderdag middag heb ik weer even tijd. Kijk er nu al naar uit :)

Hilco de Visser

dikke snoek ( voor mijn doen is 65 cm een dikke)  op een heeeeeeeeeeel klein oranje streamertje.

topoog bleef zitten dus dat is gelukt.


HappyFisherman

Nou GJ, mooi man! Als ik alvast een suggestie mag doen voor de volgende zou ik voor een #4tje gaan ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

GJ

Quote from: HappyFisherman on November 18, 2014, 17:36:33
Nou GJ, mooi man! Als ik alvast een suggestie mag doen voor de volgende zou ik voor een #4tje gaan ;D

::KOOL::

looland

In de middagpauze een paar mooie 20cm baarsjes gevangen .... de vangsten worden langzaam groter...en de handjes kouder 


GJ

Vandaag ook weer een uurtje staan vissen. 2 baarsjes gevangen en een paar aanbeten gemist. en toen opeens was het over.

Jan Damman

Gistermiddag enkele uren achter de snoek aan geweest, veel kilometers gereden en vele meters gelopen om spots te zoeken, helemaal niets  :(

Zo'n beetje tegen het moment dat ik plannen maakte om terug naar huis te gaan rij ik voorbij een wetering van een drie a vier meter breed met een stuwtje, dus weer maar stoppen, hengel uit de auto en net laten liggen, had er niet zo veel vertrouwen  meer in die omgeving.

De eerste worpen naar rechts en toen tegen de stuw aan, twee keer strippen en bam een kolk en los, ver........, de enige aanbeet op een hele dag en los, nog maar een keer werpen en ja hoor weer bam en hangen toch weer op het staartje maar daar zat de tweede haak dus binnen en een mooie 85 cm en dan is de dag weer geslaagd. 

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

En zo zie je maar weer Jan.....
Doorgaan tot het laatst....

Gerrit

BV


merijn1982

Vammorgen in alle vroegte weer het water op gegaam met de bellyboat. Na 2 uur met slechts een aanbeet die ik miste zag het er somber uit. Tot ik toch een aanbeet kreeg. Hard aanslaan en hangen!! Ik merk al snel dat het een grotere vis is aangezien ze diep blijft en precies doet wat ze zelf wilt. Na 10 minuten op sleeptouw en in de hengel hangend zie ik een schim. Maar kan er nog niet echt een formaat bij bedenken. Als ik dan even later een kop en een groot oog boven zie komen schat ik de vis zeker over de meter. Ze lijkt zelfs groter en zeker dikker als de vis van twee weken terug... ik peddel terug richting de kant want deze vis wil ik wel graag meten en goed op de foto krijgen!! Eenmaal aan de kant probeer ik me te ontdoen van bb, flippers en dergelijke terwijl de vis zich nog steeds niet gewonnen geeft. Keer op keer neemt ze met een paar klappen van d'r staart weer wat meters lijn de diepte in. Gelukkig ( voor deze ene keer dan:-D ) komt er een doodaas visser aan die bereid is foto's te maken zodra de vis geland is. Uiteindelijk krijg ik de vis dichtbij en dan pas dringt het tot me door hoe groot en massief ze is.. de doodaasvisser neemt zelfs een stapte terug en staat met open mond te kijken!
Ja en dan pak je d'r bij de kiewgreep en ondersteun haar onder de rug en leg haar op de mat. De rolmaat stopt pas bij 125!! Wat een gigant. En vooral wat is ze mooi!! Geen lelijke plekken? Scheuren of toetakelingen aan de bek. En wat is ze stevig. Een kerngezonde bak van een snoekdame. Wat gaaf!! Ik ben helemaal beduust van deze vis! Snel maken we een paar foto's en daarna zet ik haar terug in het water en beweeg haar langzaam heen en weer. Ik voel weerstand wat betekend dat ze wilt gaan maar eigenlijk wil ik niet loslaten. Ik laat toch maar los en met een krachtige slag van de d'r staart verdwijnt ze weer in de diepte. Ik besef me dat dit zo maar eens de grootste snoek van mijn leven kan zijn, bijzonder!!!

Na even tot bezinnen te zijn gekomen en gelijk maar even plassen eten en drinken probeer ik het nog een aantal uur. Maar op een aanbeet na blijft het stil. Ik besluit voor de middag nog een andere stek aan te doen. Al snel krijg ik al de eerste aanbeten. Waarvan ik de eerste de haal niet goed zet en bij de 2e aanbeet die zo hard kwam en me achterliet met alleen nog een stukje leader van 10 cm:-( had 'm npg gecheckt voor ik het water weer inging.. waarschijnlijk een knoopje geworpen. Maar het is wel balen!! Gelulkig pak ik niet al te lang erna nog een snoekje. Helaas valt het daarna even stil. Ik krijg nog een aanbeet en deze vis krijg ik tot de oppervlakte waar ool deze losschiet! K#tzooi!! Ik krijg nog een berichtje van kelvin dat ie ook nog ff komt. Maar de concentratie is er af bij mij. Ik lig er al bijna 8 uur in alles bij elkaar en heb het koud. Beentjes willen niet meer en me armen voelen zwaar. We vissen nog een half uur samen voor ik weg moet. Helaas zonder vis.
ondanks de baalmiddag waar teveel mis ging natuurlijk een superdag gehad! Nu moe maar voldaan nagenieten en op tijd slapen wnat morgen ochtend heb ik nog een paar uurtjes:-D



Tight lines!!

Gerrit59

Merijn!!!!!!!!!!
Nu kan het wel weer dacht ik!!!!!!!!!!!!!
PROFICIAT!!!!!!!!!!!

vliegvisserdorian

Wat kan ik nogmeer zeggen dan HOLY SHIT merijn, wat een bak!!! Congrats!