waterkaarten...

Started by glenn, February 11, 2011, 13:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

glenn

Ben op zoek naar een site/... waar ik "kaarten" kan vinden waarop de benamingen van alle polders/weteringen/... op staan. Van noord-brabant heb ik wat gevonden maar blijkbaar doet de rest van NL niet mee? (friesland weer wel overigens...). Interesse gaat uit naar zuidelijk gelderland en zuid-holland,simpelweg omdat ik vanuit vlaanderen (vanwege de politieke situatie oefen ik alvast om 'belgie' niet meer te gebruiken  ;D) kom. De nadruk ligt echt op polders,sloten,ed. dus de 'vaarkaarten' zijn voor mij niet interessant. Hopelijk rolt er iets uit hier...ben benieuwd  ;).  Alvast bedankt jongens!

HappyFisherman

Ik kijk de laatste tijd veel op Google earth, staat ook meestal wel de naam van een watertje bij.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


weerwolf

Ik heb ooit eens wat kaarten gevonden bij de sites van de waterschappen. Helaas heb ik de link niet meer.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

brian

Quote from: Evert on February 11, 2011, 14:02:14
Misschien is kijken na leger kaarten.
Zelf heb ik er een paar van de IJssel, waar alles wordt aangeven.
Zoals dieptes etc....

hmm interessant, waar heb je die kaarten vandaan weet je dat nog?

bij

Volgens mij wordt met lgerkaarten topografische kaarten van Nederlaand bedoeld met een schaal van 1:25000. Deze zijn lost te krijgen bij de topogrqafische dienst. Daarnaast zijn deze kaarten ook in boekvorm te krijgen per provincie. Deze boeken kosten ca. 40 euro.

GERTJAN

harlin

Ben ondertussen wat kasten langs geweest, kan geen kaart meer vinden.
Vraag me nu af of ik ze aan een kennis heb gegeven met een boot.

Ik heb/had waterkaarten van ik meen de anwb, daar stond elk slootje op.
Ook waar je wel of niet mocht varen met een bootje of dat het alleen met b.v een kano mocht.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

#7
Ik heb deze vraag ook eens gesteld. En inderdaad: de Visplanner is wat je wil hebben!

Ik had er namelijk ook wat moeite mee om viswater te vinden. Als ik hier had gelezen waar iemand leuk gevist had wilde ik dat wel eens opzoeken, maar Google Maps, Bing Maps, Map24 hebben nauwelijks mogelijkheden om op waternamen te zoeken. De Visplanner doet dat alles wel!

De verbeteringen die ik nog zie aan de Visplanner zijn mogelijkheden om het ding full screen te zetten. Ook GPS support zou heel erg handig zijn! Voor mijn werk zit ik namelijk door heel Nederland (nu al voor langere tijd in Groningen) en ik ben van plan om mijn vis spullen gewoon in de kofferbak van de auto te mikken als het weer wat langer licht wordt. Ik kan dan met mijn tablet mooi even kijken waar ik mooi viswater in de buurt zie.

Edit: als ik een beetje verder inzoom zie ik dat de wateren in Zwolle allemaal niet onder de Vispas vallen. Zoals bijvoorbeeld de kanaaltjes in Zwolle Zuid, de Soestwetering enz. Ik meende dat deze wateren wel onder de vispas vielen. En ik zou het wel handig vinden de Visplanner te kunnen toespitsen op exact de vergunning die ik heb.

Rossie69

Plantje

je kan dat natuurlijk altijd bij die mannen op de desk gooien.
laten ze daar maar es mee bezig gaan.

klopt voor een hele boel watertjes zijn dan weer onduilijk aangegeven van wat wel mag en niet.
Gert had meende toen ook al is iets aangekaart;) over het formaatvispas ofzo,weet het niet meer,maar die heeft toen ook een leuke tegen post terug gehad.

je kan het altijd voorleggen.


Gert

Quote from: Rossie69 on February 12, 2011, 12:16:07
Plantje

Gert had meende toen ook al is iets aangekaart;) over het formaatvispas ofzo,weet het niet meer,maar die heeft toen ook een leuke tegen post terug gehad.

Ja, dat is op het nieuwe forum hier te vinden:
Vraag/antwoord aan/van Visserij Nederland

En op het oude forum dus ook nog inclusief de reacties van andere forumleden.

Groet,
Gert

Plantje

Nou, goeie tip lijkt me zo! Ik zal het zeker eens bij ze voorleggen!

glenn

 www.watwaswaar.nl   niet heel praktisch (door het kleine'schermpje') maar zowat alles is benaamd...
Bedankt voor de input jongens!
NB: 'danzij' de visplanner al gevist in watertjes waar het eigenlijk niet mocht - mee opletten jongens!