Wuppie streamer

Started by chris33, May 28, 2013, 20:41:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

Hoi vissers,

Denken jullie dat bijgevoegde foto baars (snoek) waard is. Heb wel een grote haak aan de onderkant zitten. Heb het wuppie ietwat ingekort. Wil het wel eens proberen, om te kijken of het werkt. Om het oranje gevoel maar eens even te water laten :D

Goed idee, of gewoon een project van 3x niets :P heb namelijk op internet er mee zien vissen etc!



[attachment deleted by admin]

Marksman

Vangt echt wel, heb ooit eens iemand met een jerkbait die op een wortel leek snoek zien vangen.

Rene V.

Zal zeker vangen.Ik heb vroeger met een neefje wel eens een brandweerautotje voorzien van een dreg en samen snoek gevangen.Gewoon als een jerkbait binnen rossen.Snoek pakt allesdus laat je fantasie werken ;D.

Groet Rene V.

chris33

Haha, wist wel dat er creatieve vissers waren (zijn)! :D

Vanavond wilde ik wederom gaan, heerlijk weer. Eenmaal op de fiets (10 sec).. naahhh dat wordt um niet. Te veel wind. Is voor beginner geen ideale omstandigheid.

Weten jullie nog wat goede baars streamers zijn & welke je op welke type water kunt gebruiken & en hoe binnen te vissen...

Wil namelijk, mocht vliegen niet lukken. Streamertjes proberen het komende jaar.

@Marksman en ga zeker je vliegen verder testen... Was gisteren echt leuk met die windes... Denk wel stuk of 20 bij elkaar aan t azen.

Marksman

Heb je ze gevangen met die hele kleine vliegjes?

Rene V.

De meest simpele streamers voor baars zijn woolly buggers.Maak ze op haak 10 in de kleuren zwart,groen en geel.Met of zonder goudkop.Deze vlieg vangt overal vis.Inwerpen,even laten zinken en dan wat sneller binnenvissen voor baars.Als je een stek hebt met gestorte stenen aan de kant heb je vrijwel zeker een goede baarsstek.

Rene V.

chris33

Quote from: Marksman on May 28, 2013, 21:23:15
Heb je ze gevangen met die hele kleine vliegjes?

Met wit erboven (dacht ik) die hele kleine ja! Waren ook kleine windes dus :)

chris33

Quote from: Rene V. on May 28, 2013, 22:22:10
De meest simpele streamers voor baars zijn woolly buggers.Maak ze op haak 10 in de kleuren zwart,groen en geel.Met of zonder goudkop.Deze vlieg vangt overal vis.Inwerpen,even laten zinken en dan wat sneller binnenvissen voor baars.Als je een stek hebt met gestorte stenen aan de kant heb je vrijwel zeker een goede baarsstek.

Rene V.

Rene, bedankt! Weer wat opgestoken. Wat imititeert een Woolly Bugger... visje?

Raad je nog kleuren aan, of vangen ze eigenlijk allemaal. Zie dat AM Tackle aantal er op heeft staan.

Gerrit72



Enige tijd terug is er volgens mij een wedstrijd geweest wie de grootste snoek zou vangen met een wuppie.
Toen zag je dat een wuppie van een takeltje werd voorzien en volgens mij vooral met de spin-hengel werd weggezet.
Ik heb hier ook nog zo'n ding liggen, maar geen ervaring met het vissen ermee. Gezien het materiaal verwacht ik dat hij flink water opneemt (en vasthoudt = zwaar dus), waardoor een wuppie mogelijk weggezet moet worden met een vrij hoge # hengel.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, maar ik verwacht dat een Wuppie aan de vlieghengel geen daverend succes gaat worden (maar altijd leuk om te proberen :)). Er zijn makkelijk eenvoudige streamers te maken, die veel meer geschikt zijn voor de vliegenhengel, dus mocht het niets worden...dan zou ik daarvoor gaan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33

Quote from: Gerrit72 on May 29, 2013, 10:32:02

Enige tijd terug is er volgens mij een wedstrijd geweest wie de grootste snoek zou vangen met een wuppie.
Toen zag je dat een wuppie van een takeltje werd voorzien en volgens mij vooral met de spin-hengel werd weggezet.
Ik heb hier ook nog zo'n ding liggen, maar geen ervaring met het vissen ermee. Gezien het materiaal verwacht ik dat hij flink water opneemt (en vasthoudt = zwaar dus), waardoor een wuppie mogelijk weggezet moet worden met een vrij hoge # hengel.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, maar ik verwacht dat een Wuppie aan de vlieghengel geen daverend succes gaat worden (maar altijd leuk om te proberen :)). Er zijn makkelijk eenvoudige streamers te maken, die veel meer geschikt zijn voor de vliegenhengel, dus mocht het niets worden...dan zou ik daarvoor gaan.

Nog aanbevelingen qua kleine streamers? Heb een abu garcia diplomat #56 (denk soort van startsetje), en wil vooral baars mee vangen. Omdat ik snoek wel mooie vis vindt,  maar liever niet als ik alleen ben een snoek vang. Vind ik namelijk 3 x niks. En als ik foto wil maken is die mogelijkheid er niet ;P

Rene V.

Hoi Chris,

Een baars ziet een woolly bugger als iets wat te eten is.Neem enkele kleuren mee,kan je ter plaatse proberen welke het beste werkt.Kan verschillen qua tijdstip,licht en kleur water.Maak ook iets met felle glitters erin,kan met heel bruin water je dag redden.

Succes Rene V.

chris33

Quote from: Rene V. on May 29, 2013, 16:11:40
Hoi Chris,

Een baars ziet een woolly bugger als iets wat te eten is.Neem enkele kleuren mee,kan je ter plaatse proberen welke het beste werkt.Kan verschillen qua tijdstip,licht en kleur water.Maak ook iets met felle glitters erin,kan met heel bruin water je dag redden.

Succes Rene V.

Hoi Rene,

Ben echt een beginner (al noemt het forum mijn nu al een topper)... Heb twee kleine windes (onder de 10 cm) en een ruiser gevangen. Dus heb via het forum al wat vliegen en nymfen gekregen, echt super! Zelf dropshot ik altijd op baars, dus zat te denken om idd een paar streamers aan te schaffen. Binden, wil ik nog niet gaan doen. Moet eerst echt lekker bezig zijn en vangen.

Ben nog wel iemand die (probeert) niet te snel van stapel te lopen. Als is het moeilijk, ook met vliegvissen!

edjuhhh

Baars vind ik ook altijd een super vis!
Gister op een maatje 8 een klein streamertje gebonden en achter huis proberen te werpen, Bam mn eerste kleine snoekbaarsje circa 15-20 cm op de vliegenlat!
Probeer vanmiddag wel uit te vogelen hoe ik foto's moet posten hier.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

chris33

Quote from: edjuhhh on May 30, 2013, 05:14:47
Baars vind ik ook altijd een super vis!
Gister op een maatje 8 een klein streamertje gebonden en achter huis proberen te werpen, Bam mn eerste kleine snoekbaarsje circa 15-20 cm op de vliegenlat!
Probeer vanmiddag wel uit te vogelen hoe ik foto's moet posten hier.

Klasse! Ja, graag. Doe dat. Wel nieuwsgierig naar de vis en streamer.

chris33

De woolly buggers zijn binnen. Misschien dit weekend al testen. Ook van die clips er bij besteld, waarmee je snel kunt bevestigen.

AM TACKLE, wel super service!

[attachment deleted by admin]

chris33

Vandaag een poging gewaagd, op de Ijssel en later in de polder. Wat een drama weer, vond die wind 3x niks. Dus heb helaas niet mijn vliegenhengel gebruikt. Wel even wat shads met loodkop de wildwater baan bij Ijssel ingegooid. Wat een stroming en golven. Drama. Deze week vanaf woensdag wordt het gelukkig beter.

Gerrit72


De wind in combinatie met zulk water is misschien wat teveel van het goede.
Gisteren leek het wel herfst, dus even kort met een (feest)streamer staan gooien.
Na worp vier zag ik direct nadat de streamer het water raakte een grote kolk.
Snel strippen en zowaar een serieus kromme hengel, machtig werk met een streamer
achter de snoek aan :).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

ja zeker als beginnend werper is die wind verneukeratief,

zelf vandaag wat slootjes in de luwte opgezocht achter de ruisvoorn aan.
was niet heel erg wild,maar toch 9 stuks gevangen,vorig weekend had ik nog een mooi pr trouwens,een mooie ruisert van 28 cm op een klinkhamertje! was er erg blij mee.

wat betreft het snoeken,dat wil bij mij nog niet heel erg loskomen, vorige week een van 40 cm,en gisteren nog zon ukkepuk als enige actie.

ik moet zeggen dat ik het snoeken toch wat meer met het najaar en de winter associeer,maar wel een paar mooie divers geknupt net,das altijd leuk!

chris33

Die wind is er verneukeratief ja. Vanaf woensdag waait het wat minder begreep ik. Kan niet wachten om mijn Woolly Buggers and Svartzonker (kleine) te water laten en wat baars te vangen. En anders snel over schakelen naar vliegjes voor de witvis.

Heb nu vliegenlijn + leaderloop + tapered leader 2x + clipje voor montage streamer. Een aantal streamers, dusmoet toch keer gaan gebeuren.

Als god W I N D een keer gaat slapen :P

Wat zijjn divers?

wouter veuger

gewoon blijven proberen chris, vergeet niet te genieten van het vissen, dan komt het vanzelf goed!

ow ja: een diver is een bepaald type snoekstreamer met een koppie van hertenhaar,google maar eens op dahlberg diver.

edjuhhh

Ben wel benieuwd naar de wooly buggers, zien er wel baars vangend uit.
Hoe zetten julie foto's op het forum?
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

chris33

Quote from: edjuhhh on June 03, 2013, 08:38:20
Ben wel benieuwd naar de wooly buggers, zien er wel baars vangend uit.
Hoe zetten julie foto's op het forum?
ik doe het als bijlage (attachement) maar je kan ook een url vanuit je fotoalbum plakken denk ik

Gerrit72



Met url is mooier en blijft staan (attachments zijn na verloop van tijd weg)

Met de zoekfunctie kun je uitleg vinden hoe te plaatsen mocht het niet lukken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33

Quote from: Gerrit72 on June 03, 2013, 12:00:16

Met url is mooier en blijft staan (attachments zijn na verloop van tijd weg)

Met de zoekfunctie kun je uitleg vinden hoe te plaatsen mocht het niet lukken.

Ga ik in het vervolg ook doen! Maar moet het eerst beetje weer zijn om te vissen, althans minder wind. Heb mijn streamers nog niet getest helaas. Heb ze bij AM Tackle besteld. Zag bij muddler.nl ook veel mooie vliegen en streamers. Zo gaaf spul, en het werkt zo verslavend. Moet je nagaan als ik vis ga vangen :D