cdc veren 1 grams verpakking

Started by vliegvisgek, May 21, 2012, 08:06:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

ben nu veel aan binden met cdc maar mijn vraag was eigenlijk waar en welke veren kopen jullie
ik heb ze van marc patijean maar er moeten toch goedkopere zijn die ook goed zijn


vr gr jeroen :D

A{b}r{a}xa{s}

laatst van Flyscene een aantal zakjes gekocht, waren iets van 6-7 euro

Jan Bruins

Jeroen,

ik heb zaterdag heel wat gekocht bij CooksHill.

Een mega grote zak CDC (mooie kwaliteit!) € 7,50.

Marc P kan mij de rug op met zijn prijzen  ;)
I don't drink water, fish f*ck in it...

pberkenbosch

De de lengte van de veren Jan? Ik ben ook zoekende naar dezelfde kwaliteit tegen lagere prijs.. moet eerlijk zeggen dat er tot op heden niets tegen de cdc van MPJ op kan helaas..

Hoorde dat Peeters een/de leverancier heeft gevonden die MPJ ook voorziet van de CdC.. 5,- per zakje zijn ze daar dus nu..


vliegvisgek

jan met je eens qwa prijs  maar wat perkenbosch al aan geeft peters schijnt ze te hebben hoorde ik ook pas na de flyfair shipssss zooi

en bas die heb ik ook kleine zakjes zijn prima niks mis mee

dank je vast mannen ;D

HappyFisherman

Die kleintjes gebruik ik ook gewoon in m'n MPJ tool. Onderste stammetje er af knippen (da's vaak lastig dik) en er een paar over elkaar leggen (met de stammetjes recht over elkaar heen). Als je er voor zorgt dat je gehele tool 'gevuld' is krijg je hetzelfde effect als 2 lange. Gaat prima!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

welke gebruik je dan bram :) en,ik
heb kleine veertjes zat zal zo effe testen ;D

HappyFisherman

Ik heb 3 van die dinge geloof ik en ik gebruik eigenlijk alleen de grootste. Vaak heb ik de lus met CDC te lang en bindt ik net zoveel in als ik nodig vind. Lus inbinden en rest afknippen. Ik heb liever iets over dan dat ik tekort kom tijdens het strikken.

Bij hele kleine veertjes of rotzooi knip ik de fibers van de stam en dat gebruik ik als CDC dubbing...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

oke dank je zal wel effe stoeien komt goed :D :P

Beertje

#9
Jan Bruins:Ja, de prijzen van de cdc van Petitjean zijn pittig.Maar de veren zijn ook geselecteerd, alle veren in een zakje zijn van de zelfde groote en dat is handwerk, en kost dus geld.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisgek

duur en goed maakt me niet uit maar wilde weten of er ook goedkopere goed zijn en de bind ervaringen er mee ;D

Rossie69

cdc van Martens zijn ook goed,niet allemaal even groot,maar zekers wel oke.
knup er al jaren mee.

gewoon mooi geprijst.


forel

Ik haal hier mijn cdc veren weg en de verzendkosten is maar 1 euro en ze zijn goed.
http://www.pechetruite.com/catalogue/index.php

vliegvisgek

rossie dank je zag ik erg goedkoop

en forel heb je directe link want kan het niet vinden  :-[

forel

Quote from: vliegvisgek on May 21, 2012, 17:34:43
en forel heb je directe link want kan het niet vinden  :-[

Dit is de link en dan druk je op de twee de vlag http://www.pechetruite.com/catalogue/

Jan Bruins

Voor zover ik het nu kan bekijken (heb er nog niets mee gebonden) zijn het geen langen veren.

Maar de stam van de veer is mooi dun !!  en dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Tuurlijk die van Marc P zullen wel beter zijn, maar de prijs is ook (veel) beter.

Zodra ik er wat mee gebonden heb laat ik het wel eventjes weten.
I don't drink water, fish f*ck in it...

vliegvisgek

ben benieuwd jan ik zal ook wat gaan binden en fototje plaatsen maar niet vandaag lekker vrij en warmmmmmm dat het nu al is ;D ;D ;D

Jan Bruins

Tja Jeroen, je hebt nu eenmaal werkpaarden en luxe paarden.
Ik reken jou maar tot de laatste  :)
Veel plezier vandaag !
I don't drink water, fish f*ck in it...

pberkenbosch

Ik heb ook alle kleuren cdc van FDF hier liggen.. de naturals zijn redelijk kort, maar de gekleurde hebben toch ook mooie lange veren erbij.. zal ff foto maken straks van het verschil.

vliegvisgek

jan  ::proost:: dank je

en perkenbosch ben benieuwd ,
heb al diverse kleuren bestelt hoop ze morgen of overmorgen binnen te hebben ;D ;D ;D

vliegvisgek

heb nu diverse merken cdc bestelt maar de mp vind ik wel de mooiste tot nu toe en veniard zijn ook mooi cdc veren
straks nog wat merkeloos bestellen kijken wat dat is blijft wel mooi binden :D

Jan Bruins

Mijn CDC veertjes van Cookshill zijn mooi van kwaliteit (dunne stam) maar wel erg kort, ben ik inmiddels achter.

Heb enige tijd geleden bij EGO extra lange CDC besteld.
Dit werkt heel mooi i.c.m. de MPJ klemmetjes.
I don't drink water, fish f*ck in it...

vliegvisgek

dank je jan zal ook bij ego wat gaan bestellen en wat leuke vliegen maken  ;D ;D :D

Sieger

Ik gebruik nu het liefst die van MP. Soms voor de Once and Away zijn ook kortere veren goed te gebruiken en ik zag laatst bij Johan Put een zakje van AB fly... mooie CDC met langere veren...

Overigens waren de MP-veren bij Peeters in Amsterdam in de opruiming... Nog altijd 5 euro, maar toch goedkoper dan 9.... Weet niet of ze nu nog hebben...


Sieger

vliegvisgek

heb besteling geplaats maar de kleuren cdc ,
die ik wou allen op staat niet op de website maar na betalen kreeg ik mail op of ik andere wou dus heb nu veneard ofzo van hun