2de paasdag nuttig besteden

Started by bazookadude, April 08, 2012, 21:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Ik denk, ... niet alleen Cola heh

Inderk

Vanmorgen toch even in de tuin gewerkt, naar de bouwmarkt geweest voor een paar hordeuren.
Verdergegaan met bindhok opruimen en uitmesten. Ben opeens 300 haakjes rijker voor droge vliegen maatje 12, 14 en 16 van alle 100st.! Meevallertje........

Even op internet struinen etc...... Geen visserij vandaag, morgen vertrek voor drie dagen Duitsland (Thüringen) voor m'n werk. Misschien dat ik nog wat leuke watertjes kan ontdekken daar tijdens mijn bezoek daar.
Hopenlijk komend weekend even vissen.

Zo meteen nog even wat aanklooien met hertenhaar ben nog steeds niet tevreden over de Adams irresistable
Zoiets moet ie worden.......

Heb de hackle punten nog iets te lang en de body nog niet massief genoeg.
Leuk vliegje trouwens om techniekjes bij te schaven.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


gerrit

na Henk als je hem tog niet goet vind
wil ik hem weel hoor ::) ;D
grrrrrrrrrrr gerrit

Koen

Quote from: ben on April 09, 2012, 20:42:25
Ik denk, ... niet alleen Cola heh

haha, nee het waren een  paar biertjes inderdaad :)

Rossie69

Henk het herte haar nog strakker tegen mekaar aan drukken.
hoe strakker tegen mekaar,hoe compacter of gesloten het haar op mekaar zit.

zal van de week is kijken of ik je een svs kan laten zien,van hoe ik deze maak.

Inderk

Dat doe ik al Henk,
Ben al iets meer tevreden, door wat fijner hertenhaar te gebruiken.
Maar ben zeker nieuwsgierig hoe jij dat doet.
Dus kom maar op met die svs!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

fijner is goed,maar grof kan ook hoor.

als je in de gelegenheid bent vroege dienst,dan ff na werk tijd afspreken,kijken of ik je het kan voor doen.


bazookadude

DE SCORE:
3 FORELLEN EN 1 BAARS.

leuk vissen daar en sterke forellen.

nu nog op zoek naar een lekker recept om het beste van dei forellen te genieten.

ErickW

Toch leuk gevangen Maarten, smikkel ze ;-)

catchem

Het was mij veel te nat om te gaan vissen. Lekker bij de kachel gezeten en geoefend met het maken van lijfjes van pauwe quill. Ik blijf het rot dingen vinden, per vlieg breek ik er een stuk of drie voordat er een toonbaar erop komt. Maar ja, blijven oefenen.

maurice

lekker Maarten, niet veel maar wel mooi
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

@Catchem:
Goed nat maken helpt bij mij goed. Verder ff kijken hoe strak die fiber er eigenlijk op moet om er mooi op te liggen. Ik ben vaak veel te lomp en trek veel harder dan nodig is.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

werkt zekers even een poosje in het water leggen.

Ha ook altijd dat het splijte,dus geloof van Evert toen de tip gekregen laten zwemmen.

catchem

Ik had ze deze keer in een bakje water voor ruim een uur laten weken. Ik ben gewoon lomp en trek te hard  :( , daarom ben ik gister ervoor gaan zitten en heb een stelletje lijfjes gebonden (uiteindelijk 4 die gelukt waren) en bijna een heel pauwenoog opgebruikt. Zoals ik al zei; oefenenen en nog meer oefenen.
In iedergeval bedankt voor de tip.

HappyFisherman

En voordat je de fiber inbindt dat hele ding eens tussen duim en wijsvinger door trekken met ongeveer evenveel spanning als tijdens het inbinden. Het stukkie dat niet knapt kun je gebruiken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Happy die tip kende ik nog niet, ga ik proberen.

Gert

Hee die kende ik nog niet - is inderdaad een goeie tip!
Heb er van de week ook heel wat stukgetrokken bij het maken van RED TAGS!!!! (En er goed mee gevangen in de haven ;)).

Groet,
Gert

catchem

De kwaliteit maakt ook wel uit. Ik heb er van Polish Quills en die zijn een stuk steviger (maar trek ik ook kapot) dan die van troutline. Die ik zelf gemaakt heb met bleek oplossing zijn helmaal kwetsbaar. Die van troutline die ik heb zijn ook geverfd, misschien dat dat ook afdoet aan de stevigheid.
Ik zou het inbinden van quills wel graag onder de knie krijgen, het effect vind ik erg mooi. Ook heb ik gemerkt als het het beginstuk inbind en je de draad te strak trekt de draad de quill al doorsnijd.