Bril

Started by HappyFisherman, July 20, 2011, 16:51:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri


A{b}r{a}xa{s}

Aangezien de zonnebril die ik het meest gebruikte in Oostenrijk (voortijdig) aan zijn einde is gekomen en de bil die ik nog had liggen wel erg donker was, was ik al even 'zoekende'. Vanmiddag eindelijk de knoop doorgehakt, het is een bril van Oakley geworden.
Heb hem nu een half uurtje op gehad en ik moet zeggen dat het echt een groot verschil is met de goedkope zonnebrillen die ik tot nu toe steeds gehad heb.

Sieger

Quote from: speycast on July 20, 2011, 16:59:59
als je een goede bril zoekt neem een serengeti   zonnebril   

polariserend  meekleurend  ontspiegeld aan binnenzijde    contrastverhogende kleurenfilter

kost wat maar dan heb je ook wat   

ik koop nooit geen ander merk meer als serengeti

http://www.serengeti-eyewear.com/default.aspx

Welk type heb jij Bert, hier in het dorp staan er een paar met 50% korting... Duzzzz


Sieger

HappyFisherman

Gaat bij mij nog ff duren... Oostenrijk en een nieuwe laptop zijn ertussen gekomen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

bij jou in het dorp van zulke mooie dure brillen mmmmm welek winkel zou dat nu zijn  ::)

harlin

Quote from: speycast on August 30, 2011, 19:50:59
ik heb de Piers  Sieger   met bruin glas
Bert, heb je ook de gele op gehad?
En ken je eventueel de voor en nadelen er van?
Heb wel eens ergens gelezen dat geel slechter voor je ogen zou zijn, of dat waar is, ik weet het niet.
Zelf ben ik begonnen met bruin, dit is beter met zonlicht.
In de avond was het me te donker, dus al snel een gele op.
De bruine wordt nu niet meer gebruikt, heb die gele nu ook met zonneschijn op.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

Geel is inderdaad erg prettig, gebruik ik met mountainbiken al tijden.

contrast verhogend.

nadeel is alleen, dat als je de bril afzet, de natuur toch niet zo mooi blijkt te zijn  :P

Sieger

Dank je, zal van de week eens gaan kijken....

@Jeroen, volgens mij is er maar 1 in het dorp.....  :)


Sieger

harlin

Quote from: speycast on August 30, 2011, 22:14:14
sind ik de serrengeti heb nooit de gele meer op kan niet tippen aan mijn nieuwe meekleurende
Daar zit het hem dus in, het meekleurende.
Is ideaal ja, heb ik vroeger ook gehad met mijn normale bril.
Kon de goede kleur niet meer krijgen die rust aan mijn ogen gaf en ben daar toen mee gestopt.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Net terug van de brillenboer hier in het dorp en het is gelukt... Ik heb een nieuwe bril gevonden... Helaas was er geen Serengeti met meesleurende glazen meer die mij ook paste (ik heb ooit mijn neus gebroken gehad en daardoor heb ik een brede neusbrug nodig...  ::) ), maar het wel een Serengeti geworden.. en met 50% korting.... ;D

Een Firenze (7110), bruine polariserende glazen.... Heerlijk rustige kleur en je kunt mooi "door" de oppervlakte van het water kijken... AS weekend in Duitsland maar eens goed testen...  :)


Sieger

Sieger

#36
Dank je voor de links Bert.... Op de EU site is dit niet (althans niet door mij) terug te vinden... Meevaller dus.... De bril zit ten eerste lekker, maar heeft erg fijne glazen... rustig en relaxed... (toch wel de moeite waard om iets meer uit te geven...)

Oh ja.. dit model heeft net iets grotere glazen, waardoor ook met die grote gok van mij weinig licht langs de glazen komt... Denkt dus mooi een wat groter gebied af... :)


Sieger

Sieger

Misschien een tip voor de mensen in de buurt van Apeldoorn.. In Ugchelen zit maar 1 opticien en hij heeft de zaak in april van de vorige eigenaar overgenomen...
In de (oude) collectie zitten ook de Serengeti zonnebrillen, die hij nu met 50% korting opruimt...... Ik heb er vanochtend nog zeker een stuk of 6 zien staan in het rek...... duzzzzzzz ::)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

ben sinds een weekje in bezit van een Oakley, dus het budget voor een Serengeti is voorlopig op
(...en A'doorn is ook wel flink stukkie reizen ;p )

Sieger

Je kunt er ook maar 1 tegelijk op Bas.... En volgens mij maakt Oakly ook heel mooie brillen ...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

zekers, ben er blij mee....hij doet wat tie doen ...zonlicht tegenhouden :)

Sieger

Volgens mij vang je ook meer vis de laatste tijd ..... :D (of ligt dat niet aan de bril.... ::))


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

dat was al eerder 'begonnen'....kan nu alleen maar nog beter worden, toch.... ;p

Sieger

 :) Da's waar...  :)


Sieger

Sieger

Nog ff laten weten dat ik echt ongelooflijk blij ben met m'n brilletje.... Heerlijk zacht licht aan de ogen, contract verhogend en ik zie gewoon meer vis liggen dan met mijn vorige .... Nu nog vangen... :o



Sieger

HappyFisherman

Welke is het geworden?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Deze... Serengeti Firenze (7110)



Stond ook al op de vorige pagina, maar heb hem nu 2 weekenden goed gebruikt en merk dan pas hoe lekker het is om een goede bril te hebben....

(ze hebben er nog een stel bij de brillenboer hier in het dorp... 50% korting... zit hevig te denken er nog 1 bij te nemen.....Mmmmm  ::))


Sieger

Sieger

Quote from: speycast on September 16, 2011, 21:46:53
ook met auto rijden op gehad sieger ????

heerlijk rustig kijken en vis spotten  maakt niet uit waar in volle zon of schaduw   er ging voor mij ook een wereld open kwa brillenglazen

Ja en bij regen... blijft gewoon heerlijk, omdat hij ook nog (iets) meekleurd... Mooi contrast en echt veel rustiger, geen schitteringen ook....

Was opvallend dat ik in Duitsland de vis echt zag zwemmen.. zelf tussen de benen van mijn maat door die er zelf helemaal niets van zag....  ;D

Merk je eigenlijk pas als je hem een tijdje hebt gebruikt... vandaar nog ff dit berichtje... :)


Sieger

mrproper


Sieger

ook een leuk modelletje William... mis alleen de ruitenwissers...  ;D


Sieger