Averlose Leide

Started by HappyFisherman, March 18, 2011, 12:08:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Het gaat niet over vliegvissen dus maar in dit Topic geplaats, maar het kan ook zo bij watertjes in NL (je weet vaak niet wat je tegenkomt in slootjes).

Gisteren met de monitoringsploeg Salland waren er vier trajecten gepland op de Averlose Leide (nabij Deventer) om af te vissen. Ik kom daar niet uit de buurt en kende dit water dus ook niet en had geen idee wat aan te treffen. Aangekomen op het eerste traject lijkt het mij niet meer dan een veredelde sloot van een meter of 4 breed. Bij het ter water laten van de boot komt er al een boel slib naar boven en het watertje lijkt niet meer dan een meter diep. Echt zo'n idee van: "Wat moet hier toch voor vis in zitten".
Wat je verwacht zijn een paar snoekjes, wat witvis en een verdwaalde paling...
De boot ligt in het water, 1 man aan het roer en 2 vissen. De "elektroman" steekt de sonde in het water en dat lijkt wel te exploderen! T*ring, wat is dat??? Een stukkie verderop weer hetzelfde en kunnen we zien dat het graskarpers zijn en niet zulke kleintjes ook! Hilariteit ten top, want het zijn net dolfijnen als ze wegspringen en een boel lol om eens te kijken hoeveel er wel niet zitten. Om die prachtige karpers niet te beschadigen nemen we, na het halve traject afgevist te hebben, maar twee exemplaren in de boot om te meten, een foto te nemen en daarna direct weer terug te zetten. De grootste die gemeten is had een lengte van 92cm en dit was niet eens de grootste die we gezien hebben!
Op een stukje van zo'n 400 meter konden we zo'n 20-30 dikke graskarpers tellen en dat verwacht je echt niet als je het stroompje ziet!
Volgens mij moet ik deze zomer maar eens die kant op met een broodvliegje!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

bel me ff als je gaat
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

#2
En mij. Kunnen we bij herman koffiedrinken?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

Kan je nagaan,zou het daar al warmer zijn dan ? het water dat ze zo hokken of voor de sex ?

HappyFisherman

Graskarper plant zich geloof ik niet voort in NL, maar kan me wel voorstellen dat ze er wel zin in hebben. Oefenen zeg maar ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

hahaha ja net mensen dus .

een g graskarper bestaat ook wel wel dus .


HappyFisherman

Komt uit China. Zijn niet vanzelf zoveel chinezen gekomen HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

schijnt niet eens een karper te zijn he

maar en voorn iets

HappyFisherman

Karper Cyprinus is een ander geslacht dan graskarper Ctenapharyngodon (dat krijg je je bek toch niet uit?). Die twee lijken wel op elkaar dus ik vraag me af of dat ook nakomelingen kan krijgen (al dan niet vruchtbaar)... Vast niet, want dan hadden we die in NL al wel rondzwemmen denk ik.
Vliegvissen is bevlogen vissen...