varnish verdunnen

Started by catchem, January 24, 2012, 09:14:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik varnish van Veniard kan verdunnen, graag een soort huis tuin en keuken middeltje, als ik een fles thinner van veniard moet kopen kan ik net zo goed nieuwe lak kopen. Mijn potje lak begint erg in te dikken.

Rossie69

Nagel lak 0,75 eurocent action blank,lekker dun maak er ook mn extended body,s mee.
en lak ook mn streamers ermee af,deed.

ja thinner en wasbenzine wil zekers ook.


Jan Muisers


Klaas, je zal het er wel mee kunnen verdunnen, maar zou dat de natuurlijke materialen niet aantasten? (waardoor het eerder kan afbreken ofzo)  Ik heb geen idee, maar het is toch een agressief goedje.

hannus

maar uhhh, een potje varnish head cement thinner kost 2,85
Is dat zo duur dan?

hannus


catchem

Het potje is niet zo duur, maar om het hier te krijgen is duurder dan het potje wel. Ik moet het dan of bestellen of 50 km rijden.

Ik ga gewoon eens wat proberen, maar zodra ik nog wat spullen nodig heb koop ik natuurlijk ook wat nieuwe lak

bij

Ik zal eerder thinner proberen. Volgens mij is wasbenzine wat vetter waardoor het misschien minder goed oplost. Zoals al eerder geschreven eerst even een beetje proberen.
Maar kan terpentine niet. Deze gebruiken wij altijd om "normale" weer vloeibaar te krijgen.

Succes...

Sieger

Voor 2,85 euro worden er aardig wat andere experimenten uitgevoerd....  ???


Sieger

HappyFisherman

Da's toch het leuke er van ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Tsja... Das wel zo, maar soms denk ik ook wel eens dat we erg goed zijn in 'valse' zuinigheid.... Wat kost een fles verdunner, wat als het mislukt etc.... Denk dat je onder de streep beter een flesje van dat spul had kunnen bestellen... Doet er volgens mij ook nog eens heel lang mee... Het is niet 1 flesje verdunner op 1 fles lak... Toch?


Sieger

HappyFisherman

Dan kan ik beter al die zooi die ik afgelopen jaar heb aangeschaft ook duur verkopen, voor datzelfde geld heb ik een levensvoorraad aan vliegen bij 1 van de sponsoren ;D

Lekker ouderwets klooien is ook leuk. Mijn varnish is trouwens ook al aan de dikke kant, maar ik vind dat wel fijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ja da's ook wel weer waar...  :D


Sieger

Jan Muisers

Quote from: Sieger on January 25, 2012, 10:32:04
... Doet er volgens mij ook nog eens heel lang mee... Toch?

Klopt Sieger. Ik heb dat ook eens geprobeerd, verdunner besteld om 1/4 flesje lak te verdunnen. Het was trouwens taaier geworden door mijn eigen schuld. Had het flesje langer open gelaten dan nodig. Maar terug naar de verdunner...werkte perfect. De verdunner weg gezet en toen ik het een jaartje later weer eens tegen kwam, was de deksel open gesprongen, er zat een barst in, en het flesje was droog. Helemaal verdampt, denk ik.

Nu, als ik zie dat de lak wat dikker(der) wordt, bestel ik bij de volgende keer een nieuw flesje, wat overigens jaren duurt. Een keer 2,85 per 5 jaar...valt wel mee..Toch?  ;)

Dus..niet gaan experimenteren, maar vooruit kijken...of zoiets.

Rossie69

moet zeggen die head cement vindt ik wel mooi door de knoop van je vlieg heen kruipen.
op den duur wordt het wel dik ja,betekent,dus gewoon meer binden hahaha.

dus daarom is het hier nu dikker geworden.

catchem

Ik denk dat ik het potje ook te vaak te lang heb laten open staan. Ik bind net iets meer dan drie jaar vliegen en toch wordt de lak al dik (en het flesje is voor de helft op).

hannus

en head cement kost ook 2,85 en daar heb je drie jaar mee gedaan, en nu wil je het verdunnen om met de tweede helft ook nog eens drie jaar te doen? Begrijp ik het goed?

catchem

#16
Nee Hannus,
Ik ga zeker nieuwe kopen, maar momenteel heb ik alleen lak nodig en vindt het een beetje onzin om kosten te maken voor rijden of verzending die hoger zijn dan de prijs van de lak zelf. Zodra ik nog wat bind- of vismateriaal nodig heb koop ik ook de lak, maar tot die tijd wil ik geen frustraties van te dikke lak.

Als ik het hier om de hoek kon kopen, denk ik niet eens aan om de moeite te nemen om te verdunnen.

hannus

geef je adres maar, stuur ik wel een potje, komt wel weer een keer goed.

Jan Bruins

ik doe al zeker 5 jaar met een potje lak.
Eens in de zoveel tijd een paar druppels thinner om de zaak mooi vloeibaar te houden werkt perfect.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Hans-oet-remunj

over lak gesproken....  is die good old celluloselak nog verkrijgbaar?

HappyFisherman

Ik heb ze er bij die in de Vice al uit elkaar vallen, dat zijn de besten HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Ik heb de lak verdund met thinner en het werkt, ik kan weer even vooruit.

Ja vliegen die uit elkaar vallen vind ik ook niet zo heel erg, maar ik heb liever dat ze kapot worden gebeten dan dat ze al bij het werpen uit elkaar vallen  :-\