hengel 'ontmaagd'

Started by merijn1982, October 31, 2014, 18:53:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Na dat ik gister bij edwin vandaan kwam met me nieuwe snoekpook kriebelde het natuurlijk om 'm te gaan gebruiken! Dus vanmorgen het wekkertje vroeg gezet. Snel de spullen in de auto en gaan! Gelukkig waren er nog geen andere vissers op de beoogde stek. Bb oppompen. Hebgel optuigen en waadpakkie aan. Snel het water in!!

Al na tien minuten word mijn strikken gestaakt en na het zetten van de haak komt er beweging in. Yes! De eerste op me nieuwe hengel. Het was maar een klein (ong. 60 cm ) en dun snoekie maar dat gaf niet. De hengel was ontmaagd:-) fotootje maken. Visje terug en ff edwin een berichtje met foto gedaan. Top!! Zo trots als een pauw nog ff een foto naar de vrouw festuurd en weer verder met vissen. Bleef lang stil. Kreeg nog een aanbeet die ik miste en zo had ik nog een half uurtje en was het bijna voorbij.tot ik een flinke ruk aan de lijn voelde. Strip-strike en weer hangen! Nu voelt hrt direct massiever en blijft de vis dieper. Dit is een betere vis merk ik al snel. De hengel buigt mooi op het geen de snoek doet. De vis neemt een paar keer lijn en duikt een paar keer. Ook komt ze tot twee keer toe volledig uit het water. Genieten dit!! Omdat ik dicht bij de helling ben peddel ik met de vis naar het ondiepe om haar daar te onthaken en ff te meten. 80 cm en mooi stevig. Geslaagde sessie weer!!



Tight lines!!

tb

Netjes, moet een zalig gevoel geweest zijn :-)

Scaramouche

#2
nice. Mooie set trouwens! Welke TFO is dat precies? (edit: o ik zie het al in het snoektour topic. Fijne hengel!)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Thanks! Ja zeker heerlijk gevoel. En blijf me verbazen over de power van de vissen vergeleken de polder snoeken. En dan schijnen de riviersnoeken nog veel sterker te zijn!
Tight lines!!

vliegvisserdorian

Quote from: merijn1982 on October 31, 2014, 20:16:56
Thanks! Ja zeker heerlijk gevoel. En blijf me verbazen over de power van de vissen vergeleken de polder snoeken. En dan schijnen de riviersnoeken nog veel sterker te zijn!
Wat voor snoeken zijn dit dan? :P

merijn1982

Randmeer snoeken. Dus van de grote plas. En die zijn gewoon sterk!
Tight lines!!