Hulp gezocht bij het verkrijgen vergunning l'ain

Started by Ivan prengels, July 28, 2019, 09:56:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ivan prengels

Hallo,

We gaan weekje vakantie richting Frankrijk nl naar domaine de l'épinette in Châtillon. Nu geraak ik er niet wijs uit welke vereniging ik moet kiezen hiervoor. Ik wil graag een weekkaart zodanig dat ik vanop de camping kan vissen. Kzou het ook online willen doen zodanig dat ik niet moet rondcrossen om deze ter plaatse te kopen...

Kan iemand mij helpen aub?

Thx
Grtz

JEVDE

Beste Ivan,

Ik zal je proberen verder te helpen, omdat ik weet dat het soms lastig kan zijn. Allereerst; heb je op het forum gezocht? Ik vermoed van niet. Je vind in deze thread op het forum veel informatie over de Ain, specifiek ook bij Chatillon: vissen in de l'Ain in de Jura. Anderen die er gevist hebben, 20 jaar ervaring hebben op de Ain en ook op een camping verbleven. Dat is geweldige informatie lijkt me. En als je dan nog meer wilt weten, kan je altijd een van de mensen uit die thread een persoonlijk bericht sturen. Het gaat in die thread ook over Camping Domaine de l'Epinette, mogelijk de camping waar jij heengaat? Noem volgende keer anders ook de camping even. Hoe meer info je geeft, hoe makkelijker mensen op het forum je kunnen helpen.

De vergunning.
Soms kan het erg ingewikkeld lijken. Zelf rijd ik ook niet graag eerst op en neer als een dolle om de vergunning te halen. Zeker omdat wij altijd maar kort op dezelfde plek blijven. Maar op zich is het in Frankrijk heel goed geregeld. Uitzonderingen daargelaten (jaarkaart of dagkaart biij de lokale VVV/Office du Tourisme) ga ik zelf altijd voor een 'carte hebdomadaire'. Dit is eigenlijk een vergunning voor toeristen. Vroeger heette een vergelijkbare vergunning een 'carte de vacance' oftewel een vakantievergunning. Tegenwoordig is de vergunning het hele jaar door te verkrijgen. Je mag dan 7 aaneensluitende dagen vissen. Kosten 32 euro. Het fijne er van is dat je je in principe niet druk hoeft te maken waar je vist, omdat je met deze vergunning mag vissen op alle wateren (zowel wateren van de 2e als van de 1e categorie) in het departement waar je de vergunning voor koopt. Dus nooit twijfel of je in het juiste water, op het juiste stuk staat. Als je op http://www.cartedepeche.fr een account aanmaakt, kan je de vergunning gewoon online bestellen, online betalen en de vergunning meenemen op je mobiele telefoon. Zorg dat je een foto op je pc hebt en probeer de vergunning niet op je telefoon of ipad te kopen. De formulieren werken dan heel vaak niet naar behoren.

Als je een account heb aangemaakt (doe dit, want dat bespaart je enorm veel tijd de volgende keer dat je een vergunning nodig hebt), kies je 'carte hebdomadaire'. Daarna vul je de postcode of plaatsnaam in van de plek waar je moet vissen. Kies vervolgens de vereniging die het dichtst ligt bij de plek waar je gaat vissen.

Ik denk dat je met deze info verder zou moeten kunnen komen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze, na zelf goed te googlen en het forum door te spitten. Dan zijn mensen daarna vast en zeker geneigd om je verder te helpen.

groeten, jevde

Beertje

In Frankrijk is het beter geregeld dan in Nederland. Vertel een Fransman maar eens dat hij volgens de Nederlandse vergunning wel mag vissen in het betreffende water maar niet op de kant mag lopen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.