Meer van Annecy

Started by EB86, May 15, 2017, 07:38:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Goedemorgen,

aankomende zomer heb ik een aantal dagen bij het meer van Annecy. Ik vroeg mij af of een van jullie er ooit is geweest en daar ook meteen heeft gevist?

Gr

Twan

Ik ben er geweest met een rondvaart boot. Het was een zomervakantie met de familie, we hebben er niet gevist. Wel kwamen we langs een klein vissersbootje op, waarbij meteen opviel, dat één van de twee gasten een vis aan het drillen was precies toen ik even keek. Ik denk dat ze spinnend viste, maar ik kon het niet zien. Welke soort vis het was kon ik ook niet zien.

Maar vliegvissen op het meer als je in de buurt ook mooie rivieren hebt? Ik heb nog wel een leuke tip voor, waar wij zelf ook hebben gevliegvist op een mooie rivier. Als je interesse hebt, dan hoor ik het.

EB86

Graag, riviertjes zijn altijd leuker dan een meer :)

Twan

Parcours: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1oofEp5nWfpBAXk-StMn6YAE30RU&hl=fr&ll=45.8985505082212%2C6.2828494999999975&z=16

Het parcours begint 3 km links vanaf het centrum van Thones. Dichtbij Annecy dus.

Verdere info deze links:
http://www.thones-peche.fr/index.php/manisfestations4/day.listevents/2014/10/02/34?pop=1&tmpl=component
http://georges-mickael.e-monsite.com/pages/coin-de-peche-en-haute-savoie.html
http://www.pechehautesavoie.com/cartes/le-fier-au-parcours-de-morette/

Echt een hele mooie rivier in de bergen. Wij waren er in 2012, we waren net begonnen met vliegvissen op een hete nazomer overdag in een neopreenpak is geen aanrader. PFFF, wat hebben we gezweet. Vliegvissen konden we toen helemaal niet. niets gevangen, totdat ik het laatste spinhengel pakte en er meteen 2 pakte. Dus er zit wel degelijk vis. Vooral onder en boven de waterval. Net boven de waterval kan je er makkelijk bij met de auto. Meteen rechts in de pool waar de eerste bocht naar links gaat pakte ik ze.

Onderstaand is een vertaling van google:

Een grote vis sector.

natuurlijke drempelGelegen aan de stroomafwaartse Proud Thônes deze route strekt zich uit over een lengte van 1,5 km tussen de "natuurlijke" drempel en de brug Morette. De Trots, kalmeert na de afrit van Thônes, dit heldere en koele water meanderende aan de voet van de "kop Turpin" (1541m). De afwisselende brede riffles, zwembaden en natuurlijke riprap maakt deze gunstige gebied voor alle vormen van visserij, waaronder die van het vliegvissen.

Vispopulatie : bruine forel en sculpins.
Type visserij : alle technische
Verordening : 1 forel per dag, de minimale grootte is 35 cm. Een enkele weerhaakloze haak.
IGN-kaart : 3431 OT 3531 en OT.
Licentie Distributor dichtstbijzijnde vissen Jagen, vissen en Vrije tijd (zie adres ).
Toegang : De toegang is eerlijk Annecy in de richting "Thônes". Het is natuurlijk aan de rand van het RD 909 in het Morette militaire begraafplaats; wordt aangegeven door groene borden.
Parcours2

13Inspanningen zijn gedaan op deze sector met het oog op de visserij en het milieu te optimaliseren. Een vistrap werd gebouwd op de natuurlijke drempel om fokkers het oversteken op het moment van paaien. Tegelijkertijd werden de paaigronden gerehabiliteerd op een kleine zijrivier bij Morette (niet mag worden gevist) en opslag praktijken werden gestopt (1999).

De parcorus herbergt nu een mooie populatie van wilde forel (350 kg / ha), waarin de onderwerpen van meer dan 40 cm zijn vele. Maar als de hele Proud, de caputre deze op hun hoede vis vereist discretie en finesse.

jo flyfishing

Mooie info Twan. Bedankt.
Gaat nog van pas komen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Twan

#5
succes ermee. wij hadden ook bijna per ongeluk de hele dag buiten de zone gevist. geen wonder dat we weinig vis zagen in het begin :-)

EB86

Ziet er mooi uit, bedankt!

Was het verkrijgen van de vergunningen goed te doen? Mijn Frans begint wat roestig te worden :)