Felting wool

Started by cad_user86, January 29, 2020, 09:04:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cad_user86

Hoi allemaal,

Ik ben me tegenwoordig aan het verdiepen in vliegvissen op baars.
Nu worden er vaak streamers gemaakt met lange dubbing fibers, al dan niet met glitters in.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft om hier zogenaamde "felting wool" om de hoofden van streamers mee te creƫren.
Ik ken de nederlandstalige benaming hier niet meteen voor, maar het zijn zeer lange fibers.

https://lincolnshirefenncrafts.com/product/needle-felting-wool-wool-bundle-shetland-brights-felting-wool-dyed-needle-felting-wool-120g-british-needle-felting-wool/


mvg
Thomas

henkverhaar

Ik heb ooit in een grijs verleden bij een inmiddeld niet meer bestaande hobby- en handwerkzaak in bussum een shitload van dergelijke wol gekocht - in eigenschappen en uiterlijk identiek aan de wol die je in kleine hoeveelheden bij de vliegbindafdelingen vindt. Werkt helemaal prima - en ik was voor een tientje voor de rest van mijn leven voorzien, in twee kleuren: signaalrood en gemeleerd bruin.

eendagsvlieg

De Nederlandse benaming is vilt wol en verkrijgbaar in diverse (shop) winkels in Nederland en te verkrijgen in diverse. Heb zelf geen (nog) ervaring met dit materiaal. Maar wat let je om het gewoon uit te proberen.

grt,

Eendagsvlieg