valt er iets te vliegvissen in (de buurt van) Yerseke

Started by DocSalmo, May 11, 2012, 09:44:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DocSalmo

Collega's, ik ga binnenkort op familiebezoek in Yerseke en blijf daar ook een nachtje of twee slapen.

Vorige jaren zag ik geregeld mensen op zoek naar oesters, krabbetjes en andere schelp- en schaaldieren...

Nu is mijn vraag of er daar deze tijd van het jaar ook iets te beleven valt met de vliegenlijn.  Op het eerste gezicht levert een zoekactie met Google niet veel op.

Hebben jullie soms tips?

Arjan Maat

Hee Doc ;-)


Ik denk dat je met een "geep" vlieg mss een paar gepen en finten kan vangen op de Oosterschelde, zoek de stroming een beetje op en je kan een heel leuk tijd hebben.

Groeten Arjan

Troutbuster

Beste Doc.

Je kan schitterende visserij beleven op de OosterSchelde!
Zoek de strekdammetjes op die je kan bevissen 2 uur voor laag water en 2 uur met opkomend tij
Hou deze stekken goed in je geheugen want,
Ook bij hoog water zijn deze locaties goed voor felle stroming en "neeren" waar Geep, Makreel en Zeebaars actief kunnen zijn!

Struin de hele noordzijde van Zuid  Beveland af tot aan Kats (of verder langs Colijnsplaat etc.)
Bij Kats heb je diep hard stromend water dicht langs de kant waar je het beste vist voor en na laag water!

Drijvende en intermediate lijn moeten het doen in de klasse #6/7 met clousertjes en overige Zeebaarsstreamertjes

Met een zuid/zuidwesten wind sta je aan de noordzijde van Zuid Beveland doorgaans in de luwte wat perfect is!

Kans op Zeeforel is aanwezig!!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


DocSalmo

Jan en Arjan

Alvast bedankt voor jullie tips!!

Ik ben al bezig de omgeving in Google maps te bekijken en ik zoek ook nog even de juiste uren van eb en vloed op.

Hoe is het daar gesteld met de visserij, midden mei?  Ze zitten er toch, onze geschubde vrienden?  :) :)

Groeten
Doc

Troutbuster

De eerste Gepen en Zeebaarzen zijn al gevangen ;)
Voor makreel is het nog een maandje te vroeg

succes en groet

Jan
"Petri Heil"


willyzuid

@jan
Ben je ook bekend in domburg en omgeving?
We zijn zeker 25 jaar geleden op vakantie geweest in domburg,en gaan dit jaar weer eens een weekje.
Toen heb ik een paar nachten aan het strand gestaan, en toch wel een tiental lekkere tongen gevangen.
Is er nog tong te vangen op zeeland ?

groet willy

willyzuid

het gaat weer iets beter met het tong bestand las ik net.
trouwens heb ik liever tong als sliptong ;)
zal ergens in september worden denk ik.