Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mettrop

Vandaag een beer van een spiegel gevangen, op een enkele schub op de schouder na een leder. Niet gewogen of gemeten, en slechte foto's maar schat m op ruim 25 pond. Probeer later nog ff een foto te uploaden.

Menno_siemensma

Quote from: jo flyfishing on June 05, 2016, 20:43:27
met wat ik gisteren gezien heb, zou ik zeggen: beginnen halverwege op laag (zou zeggen rond een uur of 11 dus, (zeewater, dat hopelijk helderder is, gaat dan weer landinwaarts), tot je niet meer durft blijven staan op de blokken.
Maar ik ben ook verre van expert. Gisteren was er eerst wat noorden westen wind die maakte dat de golven recht op de glooing afkwamen. dat kan er natuurlijk ook voor iets tussen zitten.
Voor morgen geven 3bft noorden wind tijdens laag tij, zal wsl gelijkaardig zijn.

Let op je vluchtweg als de kleine gele bootjes van de loodsen voorbij komen  :o
Is een waadpak nodig daar of normale kleding afdoende? Bedankt allen voor de tips trouwens!
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ben Tabak

Absoluut een waadpak aan.....

Menno_siemensma

Quote from: jo flyfishing on June 05, 2016, 21:04:13
Inderdaad. Opletten geblazen.

Ik ga alleen maar op blokken staan waar ik derect 2 of 3 meter achteruit kan. Is soms even zoeken.

Alsook een waad stok om een derde steunpunt te kunnen hebben.
dank allen nogmaals, ik er 5 mogen vangen, geen grote, wel iets groots dwars door mijn sinktip heen, die was al wat kapot... erg jammer maar daarna nog een geep vangen was ook erg leuk. Veel zien jagen, zaten ook finten en zeehonden. Al met al een mooi stuk fietsen maar mooi vissen.  @ mettrop mooie bak, zien graag een fotootje! Maak nog een overzicht post van hele vakantie.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

Quote from: Menno_siemensma on June 06, 2016, 19:21:39
dank allen nogmaals, ik er 5 mogen vangen, geen grote, wel iets groots dwars door mijn sinktip heen, die was al wat kapot... erg jammer maar daarna nog een geep vangen was ook erg leuk. Veel zien jagen, zaten ook finten en zeehonden. Al met al een mooi stuk fietsen maar mooi vissen.  @ mettrop mooie bak, zien graag een fotootje! Maak nog een overzicht post van hele vakantie.
Hehe. Na elke vangst,of een keer vast hangen en toch kunnen lostrekken, leader inspecteren , knopen testen en bij minste foutje vervangen of opnieuw knopen....
Been there...
Aanbeten van zeebaars zijn behoorlijk bruut, en als er een zwakte in de ketting zit ben je de klos. Hoeft zelfs geen grote te zijn.

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Menno_siemensma

Quote from: jo flyfishing on June 06, 2016, 19:59:15
Hehe. Na elke vangst,of een keer vast hangen en toch kunnen lostrekken, leader inspecteren , knopen testen en bij minste foutje vervangen of opnieuw knopen....
Been there...
Aanbeten van zeebaars zijn behoorlijk bruut, en als er een zwakte in de ketting zit ben je de klos. Hoeft zelfs geen grote te zijn.

Sent from my MotoG3 using Tapatalk
verschil voelde ik wel, was echt een enorme ram, maar helaas had ik geen goede vervanger qua sinktip en om nou voor een middagje een hele nieuwe lijn te halen vind ik wat te veel, de vliegen kostte me al 15e... :o
Ook een grote vak vlak voor me zien jagen, of het een grote fint, zeebaars of wellicht zeeforel was kon ik helaas niet zien.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

Blij dat je iig in de vis geraakt bent.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Vandaag naar zee geweest om te zeebaarzen en had ook een #6 mee voor de fint. Ik heb meerdere stekken afgevist met vooral troebel water. Op gegeven moment vond ik dan toch jagende vis! Ik wissel en probeer alles tussen het geweld van wegspringende aasvis. Klappen op het water, flanken en kolken nog geen aanbeet. Is het nou fint of zeebaars??? Allebei!! Ik kan zowel fint als zeebaars zien jagen maar zijn zo op het speldaas dat ze niks anders willen. Ik krijg van een vriendelijke behulpzame vliegvisser nog een 'floating fry' aangeboden en ga met de #6 en een drijvende lijn aan de gang. Helaas mocht dit ook niet baten.. uiteindelijk vang ik toch een fint die de dag red. Als ik naar de beroemde fintstek rij en de kleur van het water zie weet ik voldoende: hier kan ik niks. De kleur was koffie met melk. Jammer!! Dan maar terug naar huis! Ondanks de magere vangst een heerlijke dag aan zee met prachtig weer en een fantastisch schouwspel van jagende vis!!
Tight lines!!

Menno_siemensma

Quote from: merijn1982 on June 06, 2016, 21:03:33
Vandaag naar zee geweest om te zeebaarzen en had ook een #6 mee voor de fint. Ik heb meerdere stekken afgevist met vooral troebel water. Op gegeven moment vond ik dan toch jagende vis! Ik wissel en probeer alles tussen het geweld van wegspringende aasvis. Klappen op het water, flanken en kolken nog geen aanbeet. Is het nou fint of zeebaars??? Allebei!! Ik kan zowel fint als zeebaars zien jagen maar zijn zo op het speldaas dat ze niks anders willen. Ik krijg van een vriendelijke behulpzame vliegvisser nog een 'floating fry' aangeboden en ga met de #6 en een drijvende lijn aan de gang. Helaas mocht dit ook niet baten.. uiteindelijk vang ik toch een fint die de dag red. Als ik naar de beroemde fintstek rij en de kleur van het water zie weet ik voldoende: hier kan ik niks. De kleur was koffie met melk. Jammer!! Dan maar terug naar huis! Ondanks de magere vangst een heerlijke dag aan zee met prachtig weer en een fantastisch schouwspel van jagende vis!!
een kunstaasvisser die bij mij kwam staan vissen had een fint op een 7cm shad, ik denk zelf ook wel een paar keer een fint op de zeebaars streamer gehad. Een oude rot in deze omgeving zei mij: eenjagende vis die je ziet vang je niet, iig op zee. Om ze te vangen moest je diep vissen onder het speldaas door. Bij gebrek aan opties ga ik het morgen middag toch proberen in de koffie met melk, met een bakkie zonder melk ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MarcelN

Menno,
Ga je nu achter de fint aan bij gebrek aan streamers?
Bij de lokale winkel hebben ze overigens een hele goede lijn, Bottom Express van Vision, daarmee kom je waar je moet zijn.
Anders moet je maar een berichtje sturen, ik heb nog wel streamers, zet je fiets op slot en jump in ;) alleen die tijd spreekt me niet aan, ik doe up and down dus veel eerder.

Menno_siemensma

#310
Quote from: MarcelN on June 06, 2016, 23:28:58
Menno,
Ga je nu achter de fint aan bij gebrek aan streamers?
Bij de lokale winkel hebben ze overigens een hele goede lijn, Bottom Express van Vision, daarmee kom je waar je moet zijn.
Anders moet je maar een berichtje sturen, ik heb nog wel streamers, zet je fiets op slot en jump in ;) alleen die tijd spreekt me niet aan, ik doe up and down dus veel eerder.
nee niet bij gebrek aan streamers, ik heb nog enkele, maar omdat ik morgen ook weer naar huis ga. 40km omfietsen naar stenen glooiing is me iets te ver. Moet nog helemaal naar Groningen. Ik had al even geïnformeerd bij die winkel maar zoals gezegd is een nieuwe lijn voor een middagje me wat te gortig.     De houtje touwtje combi die ik nu heb werkt op zich ook wel. Ik wil best afspreken als ik de fiets even kan laten staan en daarna naar huis kan.

Btw je inbox is vol ::offtopic:: ::lol::
ik ben morgen 7:30 wakker. Mocht je het op tijd lezen stuur dan maar even een pm met telnr. En planning hoe en wat. Zolang ik rond half zeven met de trein kan vind ik het prima.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

merijn1982

Ja dat had die oude rot dan goed menno! Alleen heb er ook onderdoor gevist en ook dat leverde niks op. Hoop voor je dat de helderheid wat is toegenomen voor je!
Tight lines!!

Menno_siemensma

Quote from: merijn1982 on June 07, 2016, 07:13:56
Ja dat had die oude rot dan goed menno! Alleen heb er ook onderdoor gevist en ook dat leverde niks op. Hoop voor je dat de helderheid wat is toegenomen voor je!
wellicht maar er hebben er toch een aardig aantal toegehapt. 4 finten per persoon mogen vangen samen met MarcelN. Mooie dag maar toch best moeilijk vissen daar, wel redelijk helder water en heel veel speldaas. Foto's komen wanneer ik weer int hoge neurden ben.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

j.klopper

is het bij de landtong bij Rozenburg  al  weer helder?

Menno_siemensma

Quote from: j.klopper on June 07, 2016, 22:23:08
is het bij de landtong bij Rozenburg  al  weer helder?
Nee ik zag toen ik de brug overfietste de hartelkanaal kant redelijk schoon, de andere kant modderbruin.

Verhaaltje en foto's staan overigens hier op het forum :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Mooi verslag en mooie vangsten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma


De eerste van het jaar aan de vlieg is ook weer gevangen! :D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

mooie kleur en mooi hoog gebouwd. over een paar jaar nog maar eens proberen, dan kan ie wel eens behoorlijk zwaar zijn.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Scaramouche

In het slootje voor mijn huis zag ik deze week de rietstengels op een rare manier bewegen. Geen vis te zien, toch maar even geprobeerd en zowaar, er steeg een vis naar mijn broodvlieg. Was meteen een mooie test voor mijn nieuwe #5  :)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

blijft mooi karper op de vlieg.  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

BV

Ook mooie hengel, Full wells grip op een #5

Wim59

#321
Mooie vangst en inderdaad een mooie test voor je nieuwe hengel.  ::goodjob::.

Is de hengel goed gekeurd na deze test?

Gr. Wim.

Mettrop

Het was weer raak vanavond. Niet een hele grote, wel een enorm sterke vis!! #8 hoepeltje krom, en run na run door de volledig dichtgedraaide slip!




Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Yep, mooie vissen om te vangen met het nodige weerwerk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>