Wel of geen beetverklikker

Started by sebas-vh, November 07, 2011, 11:31:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Ik vroeg me af wie van jullie eigenlijk een beetverklikker gebruikt in de havens. :) En zo ja, welke dan? gewoon yarn of zo'n soort dobbertje?
heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niks vinden..

Gr Sebas

dartmayor

Ik gebruik een beetverklikkertje.
Een foam bite indicator.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Plantje

Ik gebruik ook wel een beetverklikker. Maar niet per definitie in de havens.

sebas-vh

Ik vis normaal niet met beetverklikkers, omdat ik altijd op stilstaand water vis.
Maar nu heb ik een aantal sites bekenen over het havenvissen op voorn in de winter. Daar stond in dat je soms aanbeten niet kunt zien.(als je alleen op je braided loop vist) Omdat ze zo voorzichtig zijn.
Daarom vroeg ik me af of idd iedereen hier met een beetverklikker vist in havens in de winter..
Het gaat dus vooral om het vissen in de winter, en dus niet in de zomer ofso :)
Gr Sebas

Plantje

Zelf gebruik ik het ook in de zomer wel hoor. Het is toch alsof je een soort van met een dobbertje aan het vissen bent. Het voelt een beetje als vals spelen.

Sieger

Op de riviertjes in Duitsland ed (dus snel stromend) gebruik ik ze niet. Op stilstaand water vaak wel... Niet alleen voor het beet verklikken, maar ook om op de juiste diepte te vissen.... In principe zo klein en licht mogelijk.... En vooral niet als dobber gebruiken (dus alleen als hij ondergaat is er beet...) juist ook alle afwijkende bewegingen in de gaten houden.... Ook ineens wat langzamer naar je toekomen kan BV beet zijn.....


Sieger

weerwolf

Leuke vraag! ik zat er laatst met Wilco ook over te brainstormen. Hij is er nogal fan van en verbaast zich erover dat ik ze hoegenaamd nooit gebruikt.  Het grappige is dat ik  zonder beetverklikker niet minder vang (over het algemeen! :) ) Wat Sieger zeg zit wel wat in... je kunt de diepte wel beter bepalen. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat Wilco toch wel momenten heeft gehad dat hij veel meer ving met een beetverklikker, maar dat kan natuurlijk ook weer met de vliegkeuze te maken hebben ::) en hoe scherp je die dag bent....of de jagermeister lekker was en....
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harlin

Heb ze wel bij me, maar gebruik ze nooit.
In het begin wel.
Gewoon scherp je leader in de gaten houden.
Als je de (leader)lengte weet dan weet je na een tijdje wel wat voor lengte er onder water hangt.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

ben er geen echte fan fan, maar sinds ik van Frog Hair de echte mini's heb gezien gebruik ik die zo nu en dan.

Zeenimf

Wij gebruiken hier nooit een beet verklikker ,wel eens geprobeerd maar vond het  niks .Wij  vissen voornamelijk  op zicht en gevoel.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

maurice

heb ze nog nooit gebruikt.
maar ben er wel achter gekomen dat je ze soms nodig hebt. (maar blijf misschien wel eigenwijs)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

catchem

Ik gebruik foam verklikkertje om in de eerste plaats diepte te bepalen, maar de aanbeten worden er ook beter zichtbaar van. Ik ben er met nymph vissen meer door gaan vangen.

sebas-vh

Bedankt allemaal voor de reacties.
Dat je de diepte kan bepalen met een beetverklikker heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.. stom :o
Heb er een paar beetverklikkers gemaakt, dit soort dingetjes:
http://globalflyfisher.com/fishbetter/indicators/
werkt prima als je hem invet met vliegenvet.
Gr Sebas

Vincent

ik gebruik al jaar en dag een (1) klein beetje Loon strike-putty...zit in een doosje met 2 kleuren, soort deeg, vingers nat maken klein bolletje op je braided-loop en go!...volgens mij ga ik er jaren over doen om het potje leeg te maken....ik hergebruik nog steeds het eerste bolletje...
diepte regelen werkt niet zo met dit spul (of je moet je leaderlengte aanpassen natuurlijk!), van je leader vliegt het zo af, vandaar op je braided loop, blijft wel altijd iets van tussen je loop zitten...ook dat is bij rustig weer al genoeg om aanbeten aan te zien trouwens...bolletje is voor (mij) voor extra...en inderdaad bij zeer voorzichtige aanbeten...beetje trillen...nog een beetje...flakka! en hangen!

veel plezier,vis niet te zwaar en wees voorzichtig met de ijskoude zilverbakken! (niet tillen aan je leader,netje gebruiken, natte handen enzo!)

HappyFisherman

Loons gebuik ik ook. Erg handig ook dat je heel snel de grootte van je verklikker aan kunt passen, iets meer of minder er aan plakken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Ik heb "lightening strikes" bait indicators. Prima dingen, maar wel een klein beetje lomp eigenlijk. Ik raak ze ook nog wel eens kwijt.

Op mijn oude vliegenlijnen zat een fel stukje van ongeveer een centimeter aan het einde van de vliegenlijn. Dat vond ik wel heel handig. Zelfs als je vliegenlijn onder water zit is dat een ideale beetverklikker. Je bent aan het binnenstrippen en ziet ineens dat stukje bewegen....dan weet je genoeg.

catchem

Ik gebruik foam beetverklikkers die met een stukje slang vastgeklemd worden. Af en toe gooi ik er een kwijt, maar ze kosten geen drol, 1,60 euro per zes, dus maakt me niet zo veel uit.

Gert

Quote from: sebas-vh on November 08, 2011, 17:24:21
http://globalflyfisher.com/fishbetter/indicators/
werkt prima als je hem invet met vliegenvet.

Daar heb ik er laatst ook een paar van gemaakt voor op De Ronde Bleek, in combinatie met een lange leader en een buzzertje.
Want deze gaan wel makkelijk door de ogen van je hengel, in tegenstelling tot die grote plak- of klemdingen.

Nog andere suggesties voor beetverklikkers die makkelijk door je ogen glijden?

Groet,
Gert

Sieger

Ik gebruik deze ook wel eens... Kun je over de leader schuiven en gaat gewoon door de ogen...

http://www.fly-fishing-tackle.co.uk/acatalog/rio_strike_indicators.html


Sieger