Fishzucht Wagner geen dagkaarten te krijgen

Started by sarca2, June 29, 2020, 13:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

Ik heb geprobeerd om bij Wagner dagkaarten voor hun gedeelte van de Aar maar dat gaat dus niet, kreeg het bericht: Wir führen ein großes Artenschutz Projekt an der Aar durch. Deshalb geben wir für die Fliegenstrecke keine Karten aus.



::new::

sarca2

kreeg na het verzoek om een bericht te krijgen over wanneer het wel weer kan, de volgende treurige boodschap:

wie wir heute schon sagen können, wird das 10 Jahre dauern.

Wenn man einen ganzen Flusslauf wieder besiedeln muss mit Äschen, Bachneunaugen, Bachforellen und alle anderen FFH Arten. Dann ist das eine langjährige Aufgabe, weil uns dafür die Elterntiere fehlen.
::new::

Mike

#2
Mijn Duits is net iets beter dan m'n Chinees helaas  :-\
Ik kan er weinig anders van maken dan dat er iets is wat pas over 10 jaar klaar is ofzo.

Ik kwam daar vroeger regelmatig.
Ik heb een paar jaar geleden nog contact gehad met Boris (de eigenaar) en toen vertelde hij dat Aalscholvers z'n hele riviertje leeg hadden gevreten en dat we beter niet konden komen omdat er geen vis meer zit.

We zijn toen uitgeweken naar de Wupper maar dat is al een paar jaar hetzelfde verhaal helaas.

Nu zijn we veroordeeld tot de Kyll waar iedereen al naar toe gaat en daar zijn de vangsten in vlagen goed na een uitzet maar kort daarna is het daar ook meestal ruk.

We zijn ook naarstig op zoek naar iets beters en t liefst niet meteen 6 uur rijden is.

Man, wat mis ik de dagen op de Wupper  :'(
Dat was 10 x mooier dan Wagner of de Kyll.
Veel vis van allemaal verschillende maatjes. Van 10 cm tot 60 +
Bruine forel, zeeforel, vlagzalm en zelfs echte zalmpjes.
All gone! Om te janken is het.
De enige rivier voor zover ik weet waar de vis zichzelf ook echt goed voortplantte.
Intens jammer!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

Ik ben noodgedwongen dan maar aan het plannen op 6 uur rijden, zwarte woud

Best gedoe om alles uit te zoeken. Zie mooi water maar vaak best duur. € 50,= voor dagje Murg bijvoorbeeld. Ahr was 15,= nu € 30,= (op duitstalige website). Kwam ook al een keer ergens tegen dat het kwotum aan dagkaarten voor dit seizoen bereikt was of dat hotel dat visrecht (untere argen) uitgeeft failliet is door corona. Zowieso op veel plekken beperkt aantal vergunningen per dag uitgegeven en vaak gekoppeld aan verblijf. maakt het plannen best een klusje. Kinzig, Wolf, Nagold, Murg, Wiese, Ahr zijn riviertjes waar ik maar eens op ga plannen, kijken wat er van overblijft na het bellen voor reservering dagvergunning. Misschien in aanreis tussenstop op Kyll. Ingewikkelde liefhebberij dat vliegvissen.



::new::

gijsie20

Quote from: sarca2 on June 29, 2020, 13:55:48
Ik heb geprobeerd om bij Wagner dagkaarten voor hun gedeelte van de Aar maar dat gaat dus niet, kreeg het bericht: Wir führen ein großes Artenschutz Projekt an der Aar durch. Deshalb geben wir für die Fliegenstrecke keine Karten aus.

Ja klopt, das al even helaas las het destijds over de aalscholver roverij...en gaat nog wel even duren. Helaas meer rivieren last van.  :( Het wordt er onderhand niet makkelijker op in Duitsland voor een dag tripje. Ik weet niet hoe het op de Lenne of de Wenne is nu en qua vergunningen?

De Bröl bijvoorbeeld leek me ook mooi, dichtbij, maar geen vergunning te vinden via internet..

https://www.forelleundaesche.com/die-brol/#more-5943

Enkel die vereniging kan ik niet meer vinden bijv.

Menno_siemensma

#5
Quote from: sarca2 on June 30, 2020, 16:20:01
kreeg na het verzoek om een bericht te krijgen over wanneer het wel weer kan, de volgende treurige boodschap:

wie wir heute schon sagen können, wird das 10 Jahre dauern.

Wenn man einen ganzen Flusslauf wieder besiedeln muss mit Äschen, Bachneunaugen, Bachforellen und alle anderen FFH Arten. Dann ist das eine langjährige Aufgabe, weil uns dafür die Elterntiere fehlen.
Mijn duits is niet denderend, maar iets met als je een beek wilt verleggen en weer opnieuw bestand van vlagzalm, beekprik en beekforel atlantische forel op wilt bouwen kan dit tot wel tien jaar duren. Dit terwijl we de oudere/paairijpe dieren hiervoor niet hebben. iets in die strekking.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

@Menno, je snap t al beter dan ik in elk geval  ;D

Maar het is allemaal behoorlijk treurig allemaal mensen.
Al die mooi vis is veranderd in aalscholver kak  :-\

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

Quote from: gijsie20 on June 30, 2020, 21:24:51

https://www.forelleundaesche.com/die-brol/#more-5943
Enkel die vereniging kan ik niet meer vinden bijv.

ik zag deze link: https://www.hejfish.com/d/12740-homburger-broel als je op bestimmungen klikt geven ze het traject aan, weet niet of dit het traject is dat je zoekt. ziet er wel aardig uit: http://www.fliegenfischer-forum.de/broel.html
::new::

gijsie20

Thanks! Ja dat stukje op het Duitse forum ken ik idd. Voorheen had je deze vereniging http://www.fsv-broel.de daar kon je ooit gast kaarten kopen en hadden behoorlijk wat kilometers in beheer. Ik lees net op een Duits forum dat deze vereniging nu een aantal jaar niet meer bestaat helaas.
Het water zou toch door iemand moeten worden gepacht nu zou je denken  ???

Ach ja, en anders houdt het op, kijken we weer even verder.

Hyppo

Gisteren contact gehad met Boris Wagner met de volgende vraag:

Guten Morgen Herr Wagner

Kürzlich erhielt ich die Nachricht, dass Sie keine Tageskarten mehr für den Aar verkaufen. Ist das richtig? Auf Ihrer Website wird angegeben, dass Tageskarten erhältlich sind. Ich höre gerne.

Mit freundlichen Grüßen
Hyppo Wanders


Zijn antwoord is het volgende:

Wenn wir Äschen aussetzen dann haben mal 2 Wochen zu !

Dagkaarten worden dus nog steeds verkocht. De prijs fluctueert wel als gevolg van wisselende BTW tarieven. De website geeft de actuele prijs aan. Wil je een dagkaart bestellen, neem dan voor de zekerheid contact met hem op. Hij is inderdaad bezig met het opwaarderen van het vlagzalm bestand.

sarca2

Tsja, ik had dus voor de zekerheid (netjes) via hun website en apart per Email contact opgenomen en heb zijn antwoorden hier vermeld.
Het zit blijkbaar anders. Ik lees niks over 10 jaar in het berichtje dat jij kreeg.
Niet iedereen is daar welkom, zoveel is duidelijk.

De Aar was zowieso wat uit de richting bij het combineren met andere visplekken dus het maakt uiteindelijk voor mij niet zoveel uit.

Ik hoop wel dat het straks bij de andere Duitse riviertjes anders gaat met een dagkaart aanvragen.


::new::

Alex

Ik zal het nog minder leuk maken een mail van enkele weken terug.
Mijn favoriete dagbesteding Altenahr Geeft ook geen dagvergunningen meer uit.
Ook weet ik inmiddels niet meer waar ik mijn 5 jaar vergunning moet verlengen.
Dat deed ik ook altijd daar en is inmiddels verlopen.

De mail van de vvv Altenahr

Sehr geehrter Herr ....


die Touristinformation Altenahr stellt leider keine Tagesscheine mehr aus, da die Ahrstrecke privatisiert wurde.
Für Tagesgäste besteht nicht mehr die Möglichkeit zum Fliegenfischen.
Angelscheine für den Fischereibezirk II Altenahr erhalten Sie bei Vorlage Ihres gültigen deutschen Fischereierlaubnisscheins und dem Nachweis von mindestens zwei Übernachtungen vor Ort.
Kontakt mit dem Pächter unter:

Johannes Gasper
Auf dem Acker 11
53505 Kalenborn
Tel.: +49 2643 903232

Es ist nur das Fliegenfischen gestattet! Eine Reservierung ist zu empfehlen, da die Vergabe pro Tag begrenzt ist.

Unter http://www.altenahr-ahr.de/de/angeln finden Sie weitere Informationen und Möglichkeiten zum Fliegenfischen an der Ahr.
Die aktuellen Pegelstände am Pegel Altenahr erfahren Sie unter +49 2643 19722.

Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

sarca2

De Fishereischein kun je (als niet-Duitser) volgens mij in bijna alle stadjes krijgen waar een Gemeentehuis staat. Ik heb m het voorjaar in Gerollstein gehaald, 5 jaar voor 45 euro of zo. Het is voor buitenlanders een soort van 5 jarige vispas die op gemeentehuizen wordt uitgegeven. No questions asked. Als Duitser moet je les volgen en examen doen voordat je m krijgt geloof ik.

Over de Ahr bij Altenahr, ik zou dan 2 dagen op een camping gaan staan en die geven op verzoek wel één of ander briefje dat als bewijs van overnachting dient. Dus ja dagtrip houdt op maar je kunt er nog wel vissen als ik het zo lees.

::new::

FSCHAMP

@Sarca : Dit klopt niet, er zijn gemeentehuizen, die ze niet afleren of ze maar afleveren voor 1 jaar. Ik heb dit vorig jaar voor gehad.

Ik kan wel bevestigen dat ze in het gemeentehuis van Gerollstein, geen vragen stellen en ze zo afleveren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Wij hebben vorig jaar ook gewoon een 5 jaar kaart kunnen halen in Gerolstein.
Was binnen 10 min geregeld.
Oude vergunning mee, pasfoto en een kopie van je vispas of vnv kaart ofzo en het is zo gepiept.

Ik hoor en lees al een aantal jaar allemaal drama hieromtrent maar bij ons ging het net zo makkelijk als 10 jaar geleden.
We waren vorig jaar zelfs een stuk sneller klaar dan voorheen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Alex

Zijn er ook nog dagkaart trajecten in Omgeving Gerolstein Mike?
Ik heb er wel eens met overnachting gevist en met name in het parkgedeelte heel goed gevangen.
Vanaf volgende week 2 weken vakantie en Frankrijk verschoven naar eind augustus dus wil eigenlijk wel weer een dagtripje naar de Eifel maken. Ben ik gelijk weer klaar met mijn 5 jaar vergunning.

Mike

Ja die zijn er wel.
Bij dit winkeltje verkopen ze allemaal verschillende dagkaarten.
Je zou ze ff kunnen belle en vragen naar de opties.

Haus und Hobby - Fachgeschäft Eul (Inhaber: Erwin Eul)
Bahnhofstraße 6
54568 Gerolstein
Telefon: 06591/7249
Fax: 06591/5002
e-Mail: info@eul-gerolstein.de

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Alex

Dankjewel Mike
Ik zal eens een dagje plannen volgende week

gijsie20

Even bellen van te voren is idd wel handig ivm maximaal aantal vissers per strecke, ze geven kaarten uit voor een aantal streckes. (max 3 per strecke dacht ik) Ik was er toen ook in Gerolstein ivm verlenging voor 5 jaar (geen enkel probleem)  en een dag vissen, dezelfde dag waren al aantal vissers aanwezig dus keuze was voor mij toen beperkt.

Mike

Wat ik meestal doe is een combi vergunning halen.
Je kunt dan voor een gereduceerde prijs een vergunning krijgen voor 2 of 3 trajecten.
Soms zijn bepaalde trajecten al helemaal kapot gevist. Dan rijden we snel naar t volgende traject.
We vinden zo bijna altijd wel ergens vis.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Koen

Quote from: sarca2 on June 30, 2020, 18:17:40
Ik ben noodgedwongen dan maar aan het plannen op 6 uur rijden, zwarte woud

Best gedoe om alles uit te zoeken. Zie mooi water maar vaak best duur. € 50,= voor dagje Murg bijvoorbeeld. Ahr was 15,= nu € 30,= (op duitstalige website). Kwam ook al een keer ergens tegen dat het kwotum aan dagkaarten voor dit seizoen bereikt was of dat hotel dat visrecht (untere argen) uitgeeft failliet is door corona. Zowieso op veel plekken beperkt aantal vergunningen per dag uitgegeven en vaak gekoppeld aan verblijf. maakt het plannen best een klusje. Kinzig, Wolf, Nagold, Murg, Wiese, Ahr zijn riviertjes waar ik maar eens op ga plannen, kijken wat er van overblijft na het bellen voor reservering dagvergunning. Misschien in aanreis tussenstop op Kyll. Ingewikkelde liefhebberij dat vliegvissen.

Niet echt een straf hoor. Leuk water daar. Wat je ook nog ff kan proberen is bij de VVV van wolfach zelf. Die hebben een stads stukje van een paar kilometer. Zit leuke dikke kopvoorn die zich wel laat vangen :) Dat stuk bij oberwolfach heb ik ook een vergunning gekregen ondanks dat ik niet daar verbleef. Beetje geluk gehad, weinig vissers in de zomer. Dat riviertje kan wel laag staan hoor.

sarca2

ha Koen, ik ben daar vanochtend geweest, dat stuk van Wolfach waar je via het vvv vergunning hebt. eerste half uur 3 mooie vlagzalmpjes, daarna 5 uur niks en op heetst van de dag lekker in de schaduw onder de brug nog inderdaad een mooie kopvoorn gevangen. op een rode chenille worm met een goudkopje eraan.


32 graden hier, strakblauwe lucht. geen goede condities, laag water ook. ik kon een vergunning voor de Wolf krijgen, voor een bovenloop stuk, 2 meter breed en 10 cm water, overal struiken, heb maar afgezegd. bij de vereniging van kinzigtal kon ik helaas geen vergunning voor hun 4 km kinzigstuk krijgen, dat stuk ziet er wel heel mooi uit.

ik sprak met een vliegvisser op de kinzig, dat stuk van de kinzigtal fischers, hij zei dat het heel slecht is met forel omdat ze van de regering niet mochten uitzetten. hij wist ook niet waarom dat was.

ik vraag me daarom af of er in heel duitsland wellicht geen uitzettingen zijn gedaan en de vangsten van forel daarom slecht zijn. Ahr bij Altenahr was in ieder geval echt slecht wat dat betreft.

eind van de week heb ik dagje Murg op het programma, hopelijk daar wel wat forel te vangen.

::new::

FSCHAMP

@ sarca : Heb je met de double legs haakmaat nr 12 of 14 of PT haakmaat 16 of 18 of een steenklever haakmaat 16 gevist? Dit zijn drie topvliegen voor de wolf en Kinzig en ik kan het weten want ik vis als sinds 1992 op de Wolf en Kinzig. Als je hieraan twijfelt kijk dan op dan op https://www.youtube.com/user/FSCHAMP/
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

hallo Gino, ja die nymphen uit je video had ik mee. het punt is dat het hier erg slecht is geworden kwa visbestand. heel erg jammer. ik heb met verschillende locals gesproken die zelf ook visten. 1 zei zelfs dat de kinzig ' tod' ist. dat is misschien wat al te dramatisch maar na een lange visdag had ik nul forel gevangen. wel 5 vlagzalmpjes.

de man zei dat het sinds 2 jaar heel slecht is. nu was dat een man die met zijn hond aan het wandelen was, wie weet had ie niet echt verstand er van. maar ik heb ook met een vliegvisser gesproken die toevallig net begon met vissen op de plek waar ik wandelde langs de kinzig bij Halbmeil, verenigingslid kinzigtal fischers, die vertelde ook dat het erg slecht was gesteld met de visstand. hij wist niet of het kwam door de aalscholvers. hoe dan ook, die mooie visdagen zoals in jouw kinzigvideo, kon wel eens een hele tijd duren voordat dat weer zo is. ik betwijfel of het zo 1, 2, 3 met uitzetten weer goed komt. bij het in de avond wandelen langs de rivier zag ik wel een paar kopvoorns maar geen enkele forel. kanttekening is dat ze dit jaar van de regering niet mochten uitzetten.

zijn jouw ervaringen op de kinzig van langer dan 2 jaar geleden? als je iemand hier in de regio kent met verstand van de rivier zou ik die eerst even bellen voordat je opnieuw hier naartoe gaat. treurig om te zeggen maar de visstand hier is momenteel vergelijkbaar met de openbare stukken in de ardennen in augustus.
::new::

FSCHAMP

Ik vis bijna elk jaar op de Kinzig en de Wolf. Vorig jaar heb ik wel niet op de Kinzig gevist gehad, maar het jaar daarvoor nog zeer goed gevangen gehad en mooie grote beekforellen en regenbogen. Ik vertrek de laatste week van Juli opnieuw naar het Zwarte Woud voor een 5-tal dagen. Ik ga er vooral vissen op de Wolf. Ik check met de uitbater, waar ik verblijf voor de Kinzig. Hij kent één van de eigenaars van een strecke op de Kinzig zeer goed, dus hij zal zeker weten hoe het met de rivier is.
Ik laat weten hoe het geweest is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>