Franse alpen (vlak bij briancon) vliegenhengel 100% mee

Started by jur606, March 01, 2012, 09:21:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Beste mede visfanaten,

het is nog even weg, maar alle info kan ik nu al wat mee doen.
deze zomer gaan we naar de franse alphen en in onze buurt (op +/- 10km van briancon op +/-900Meter hoogte ligt onze camping)
Daar in de omgeving zijn genoeg riviertjes ed wateren te vinden.

Ik wilde proberen om kopvorn en forle te gaanv angen met de vliegenhengel voornamelijk met oppervlakte aasjes en e.v.t. wat natte vliegen.
hebben er wel eens mensen gevist en waar op te letten? (vergunning uiteraard maar dat is bekend)
en met wat te vissen ga vissen emt een 4tje en een drijvende lijn. maar de rest ?

Alle info welkom, mocht iemand iets hebben.





Beertje

vergunning is bij de "TABAC" te krijgen vraag naar carte de peché vacance +/_ €30,- voor 1 week. Je kunt dan in cat 1,2 en 3 water vissen in een heel district.Ga je naar en ander district verkassen,dan toon je de vergunning die al hebt,je hoeft dan alleen het bedrag voor het water in het betreffende district te betalen en niet ook de staat bijdrage.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jur606

vergunningen zijn duidelijk (bijna overal in frankrijk zelfde dat komt wel goed)

we zitten zelf aan de gyronde(hoop goed geschreven)

http://www.youtube.com/watch?v=0qQLgGaE9RM


filmpjes die ik gezien heb stroomd het vrij aardig zelf in de zomer,
Ik vermoed dat het daarin hard werken wordt voor een visje misschien toch de poelen en rustigere stukken opzoeken (binnenbuiten bochten nog tips?)

heb nog weinig gevonden over vissen in dat water


H. Middel

Ben in maart nog wezen skien in Briancon, toen stond het water laag met hele mooie poeltjes. heb met een paar franse visser proberen te praten maar die hadden daar geen zin in. Zag ze wel forelletjes vangen, dat was wel voor de pan.

Weet niet hoe het daar in de zomer is.