DIY Wiggle Tails

Started by FSCHAMP, December 30, 2020, 13:27:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

 ::goodjob::
Goed bedacht om dat elastische spul te kunnen knippen, anders is het bijna geen doen. En ook dat uitprinten is een mooie vondst. Heb geen printer thuis, maar weer een reden om er toch eentje aan te schaffen misschien nu ik met pensioen ben.

En ook nog een mooie leather boy pike gevangen  ;)

Menno_siemensma

Ik doe dat ook met de swimcaps die ik meestal kreeg bij triatlons, latex spul maar vaak waren die net even wat te zacht  om lang goed te blijven na wat worpen  en aanbeten. Maar wel omslachtig met dat ducttape, je kunt toch gewoon de vorm op het materiaal tekenen en dan gelijk uitknippen? scheelt je 2 stappen werk en zo verschrikkelijk netjes hoeft het niet bij het initiele uitknippen, als je iets ruimer doet dan kun je het altijd nog wat bij knippen. heb je geen 15 min nodig maar 1:)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Menno,

de duct tape vorm kan je verschillende keren op verschillend materiaal  kleven om uit te knippen. Dit bespaart je extra tijd. Dus als ik weinig tijd heb kleef ik de duct tape vorm verschillende keren op verschillende materialen en heb ik gelijk verschillende wiggle tails. Gewoon kleven, uitknippen, de tape er afhalen en op nieuw materiaal kleven en terug uitknippen en dit kan je zo verschillende keren doen. Dit is makkelijke dan steeds opnieuw aftekenen en dan uitknippen
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Streamer

Een printer heb je niet nodig, gewoon overtrekken direct vanaf je scherm, makkelijk toch ?

Ik maak die tails gewoon uit huishoud handschoenen. Ok, er is dan 1 kant wit  maar daar kan je je weer op uit leven met een marker stift. Patroontje er op kalken en klaar.

IHYT

sjoerd

Quote from: Streamer on December 31, 2020, 23:33:05
Een printer heb je niet nodig, gewoon overtrekken direct vanaf je scherm, makkelijk toch ?

Ik maak die tails gewoon uit huishoud handschoenen. Ok, er is dan 1 kant wit  maar daar kan je je weer op uit leven met een marker stift. Patroontje er op kalken en klaar.
[/quot3e]
Klopt en kun je evt ook nog vergroten😁😁

Menno_siemensma

Quote from: FSCHAMP on December 31, 2020, 20:41:43
Menno,

de duct tape vorm kan je verschillende keren op verschillend materiaal  kleven om uit te knippen. Dit bespaart je extra tijd. Dus als ik weinig tijd heb kleef ik de duct tape vorm verschillende keren op verschillende materialen en heb ik gelijk verschillende wiggle tails. Gewoon kleven, uitknippen, de tape er afhalen en op nieuw materiaal kleven en terug uitknippen en dit kan je zo verschillende keren doen. Dit is makkelijke dan steeds opnieuw aftekenen en dan uitknippen
Ik snap je idee er wel achter maar ik knip ze gewoon uit de losse hand, die kleine afwijking die je evt daar mee krijgt merkt die snoek echt niet.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.