Middagje vissen ....

Started by Sieger, September 14, 2012, 21:47:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vanmiddag op pad geweest met Herman.... en heb er een blogje van gemaakt.... zoals altijd te lezen op:

http://tight-loops.nl/?p=1593

tekst en (kleine) plaatjes ook even hier...



Het valt niet mee om deze maand iets over (het vangen) van vissen te vertellen, laat staan iets te laten zien. Op een of andere manier wil het me maar niet lukken nog een roofblei te vangen. De laatste weken ben ik elk weekend wel een dag onderweg om te zoeken, vissen en als het kan te vangen natuurlijk... Ach ja mooie plekken levert het in elk geval wel op, dus laat ik het maar zien als een goede voorbereiding op volgend jaar.

De herfst komt eraan....Vanmiddag toch nog maar eens geprobeerd een visje te verschalken. Samen met Herman op pad naar de IJssel... Een mooie plek die veelbelovend lijkt voor de roofblei... Eén nadeel.... het lijkt wel herfst vandaag. De temperatuur is behoorlijk omlaag gegaan en er staat windkracht 6-7.... en dan ook nog een flink aantal buien erbij .... Ja de herfst is onderweg....


Herfst is onderweg... wind in het gezicht, gladden stenen... valt niet mee om de streamer op de plek te krijgen...

De plek lag er inderdaad veelbelovend bij, maar geen vis te zien... Nou ja de meeste vissen leven onder water, dus hup streamer erin.... Dat valt ondanks de heerlijke hengel die ik ervoor gebruik (Loop Opti Coast 9'6″ #7) niet mee met de wind vol in je gezicht.... De stroomnaden liggen toch op een behoorlijke afstand, maar om de paar worpen lig ik er midden in... 4, 5, 6 keer gooien en plotseling BANG! een geweldige dreun op mijn hengel en plotseling hangt er een super sterke vis aan... De hengel trekt schitterend krom, maar ik sta wat de klooien op de gladde stenen en de lijn ligt ook nog ergens.... Ik laat de spanning kennelijk wat los, want zo snel als de klap kwam, is de vis ook weer los... Bagger, bagger, bagger.... Geen vis dus, maar ze zitten er wel... Nog zeker een uur door gevist, maar helaas... niets meer gezien of gevoeld...


EP minnow streamer... mijn favoriete 'aas' om de Roofblei te pakken...

De rest van de middag samen maar eens geprobeerd om snoek te vinden... Nieuwe plekken bezocht en mooie gevonden. Super helder water, maar nog steeds zo vol met waterplanten dat het vissen erg lastig was... Helaas ook geen snoek gezien of gevoeld... tsja daarom heet het vissen en niet vangen...

Binnenkort lekker een weekend naar Duitsland... Maar eens zien of er dan meer blijft hangen...


Sieger

Gerrit72


Mooi verslag Sieger!  ::goodjob:: Volgende keer meer succes met de vangst!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

forel


Rossie69

Eptje zelf gebonden Sieger ?
Zijn ook mijn favo,s

Leuk stukkie.
was toch ook de 13e .

Zelfs ik, krijg nu Platbek kriebels.


Sieger

Dank je Mannen.... Deze nog niet zelf gebonden Henk.. Maar ik ben druk bezig.....;)


Sieger

Rossie69

succes ermee Sieger.
winter avonden komen eraan dus oefentijd heb je dan zat.

;D

harlin

Quote from: Sieger on September 14, 2012, 21:47:37
Op een of andere manier wil het me maar niet lukken nog een roofblei te vangen.
De laatste weken ben ik elk weekend wel een dag onderweg om te zoeken, vissen en als het kan te vangen natuurlijk...

Morgen misschien?? komt zon zeggen ze.
Wordt ook weer iets warmer, ze kunnen er goed op reageren.
Maar het wordt steeds moeilijker om deze tijd van het jaar.
Heb zelf vanaf september tot april (nog) geen roofblei gevangen.

Ze worden hier wel groter,  ;D
De eerste boven de 80cm komen hier al op de kant, niet door mij.  :'(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Had ik erg graag gewild, maar de planning "zegt" iets anders... ach ja....

Ik heb op één van de vele sites gelezen, dat de roofblei (als de temperatuur sterk daalt in kortere tijd) de roofblei een soort vreetreflex krijgt... Als de temperaturen heel geleidelijk teruglopen, schijnen ze dit niet te hebben en langzaam de diepte in te verdwijnen... tot het volgende seizoen dan.. :-)

Op zich zegt me mooi weer ook niet zo heel veel... Gisteren was het toch redelijk K... weer en toch kreeg ik een aanbeet.... Volgens Willem Stolk (misschien wel "de Roofbelikenner") zou het tot eind september goed moeten kunnen.... Heb dus nog een paar kansen....  ;)

Begin gelukkig wel meer plekken te ontdekken, dus voor het komende jaar heb ik de route al gepland....  :)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Jammer van de losser...was het je toch bijna gelukt een mooie jongen (of meisje) te vangen.

leuke streamertjes ook, hoe groot zijn deze ?
ik denk dat een kleine variant het ook wel goed zal doen op de baars ?

Sieger

Ze zijn 7/8 cm. Bas... Af en toepast een baars de streamer ook, maar iets kleiner zou dan misschien ook prima zijn....


Sieger