vakantie zwarte woud Gutach en wilde Gutach

Started by Kees76, January 04, 2024, 17:02:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kees76

Goedemiddag Ik ga augustus  richting Triberg 2 weekjes er tussen uit .
Ik wil natuurlijk van een nood een deugt maken en dan ook daar even een lijntje strekken :D  .
Heeft iemand ervaring in de rivier de Gutach bij Hornberg  of Wilde Gutach bij Simonswald?
Dit is voor mij geheel een  nieuw terrein

vliegvis Groet Kees

FSCHAMP

Kees,
ik vis al jaren op de Wolf in Wolfach/Oberwolfach en in Bad Rippoldsau-Schappach in het Zwarte Woud. Deze rivier kan ik je zeker aanraden (zie mijn YouTube Kanaal FSCHAMP en dan onder Fly Fishing Germany). Echter ik heb geen ervaring met de Gutach of Wilde Gutach, maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en waar je een vergunning kan bekomen op beide stukken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jan114


jan114


sarca2

Ik geloof dat ik ook eens van plan ben geweest om op de Gutach te gaan vissen, midden zomer paar jaar geleden in de corona tijd. Ik heb eerst het parcours verkend en daarop besloten om er geen dagkaart voor te gaan halen. Erg klein water, weinig vis te zien en gezien de omstandigheden (zonnig en erg heet) zag ik een slechte visdag aankomen (ook al omdat ik op de Kinzig slechte ervaring had). In dit topic heb ik iets verteld van mijn ervaringen van toen: https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12549.0
Beste lijkt me om de Wolf te bevissen (daar wordt blijkbaar veel uitgezet) maar dan moet je (zoals gezegd) in een hotel zitten in Oberwolfach. Maar misschien zijn de zaken veranderd en is het daar beter geworden ben wel benieuwd. Eerst even parcours verkennen, zo groot is dat niet, lijkt me slimste. Je zou ook op de Kinzig achter de grote kopvoorns bij de brug van Wolfach aan kunnen gaan. Je kunt onder de brug in de schaduw staan zodat ze je niet opmerken en met onverzwaarde wurmies haak je ze wel. Dagkaart bij gemeentehuis te krijgen.
::new::

FSCHAMP

@Sarca 2: ik ben het volledig oneens met je ivm de Kinzig. De Kinzig is een zeer goede rivier (ik heb ze zelf meerdere keren bevist in verschillende jaren, ik ga nl. jaarlijks naar het Zwarte Woud sinds 1992), maar het is inderdaad geen gemakkelijk rivier en zeker niet voor beginners. Op deze rivier zitten ook grote regenboog en beekforellen (50+, 60+ en 70+).
Verder kan ik je zeggen dat de Wolf ook een moeilijke rivier is, deze is niet breed (6 tot 15 meter afhankelijk van welk parcour) en het water is er altijd kristal helder en er is dikwijls ook een lage water stand. Desondanks verblijven er zeer grote forellen in deze rivier (50+, 60+ en zelfs 70+). Mijn grootste forellen zijn een beekforel van 58 cm en een regenboog van 59 cm op de wolf. Voor de Wolf en de Kinzig dien je inderdaad steeds ergens te verblijven om een vergunning te bekomen (zowel bij toeristinfo als bij de meeste hotels, dien je een gastkarte en de staatsvergunning voor te leggen (Hotel Ochsenwirtshof is een uitzondering hierop)).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

Ok Gino, ik heb destijds 2 vliegvissers aan de Kinzig gesproken (die mij destijds bevestigden in mijn ervaring; "Kinzig ist tod" zei er 1) en bij Wolfach gevist dus dat is mijn beperkte ervaring ermee. Maar misschien is het ondertussen anders. Pracht rivier wel die Kinzig. Hoe dan ook ik raad aan om eerst even, op welke rivier dan ook, het parcours te verkennen en als je geluk hebt tref je een vliegvisser waar je wat meer informatie van kunt krijgen.
::new::

FSCHAMP

Beste Sarca 2

ziehier een filmpje van mij van het vissen op de Kinzig net voor Schiltach met Heer Hemelvaar in 2018.


En ik had gelijkaardige vangsten vorig jaar op de Kinzig bij Schiltach met Heer Hemelvaart(dit was rond 18 Mei 2023). Volgens mij is deze rivier toch niet dood.

Spijt genoeg kan ik dit jaar niet gaan aangezien mijn neef zijn plechtige communie doet met Heer Hemelvaart anders zou ik het tegendeel bewijzen met foto's/filmpjes.

Er worden maar twee vergunningen per dag afgeleverd aan gast vissers voor boven vermelde strecke en de club vissers zijn helemaal niet scheutig op buitenlandse vliegvissers, misschien is dat de reden dat ze zeiden "Kinzig ist tod".


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

grey-ton

There's a fine line between fly fishing and standing in the water like an idiot.

sarca2

Nou ja ok, dan zal dat het zijn geweest. Ik kan natuurlijk niet anders vertellen dan wat ik heb meegemaakt. Jouw filmpjes waren ook een reden dat ik het daar ging proberen, maar het mocht voor mij niet zijn. Ik heb het stuk verkend onder trendcamping Wolfach en een uurtje rustig uitgekeken op een vliegvisser in de Kinzig daar voor de deur dat is ongeveer een kilometer stroomafwaarts van Schiltach, ook uitgebreid mee gesproken, denk niet dat deze man onwaarheden vertelde. Uitspraak over dode Kinzig was bij Wolfach. Wel handig voor Kees om te weten dat ie bij Schiltach een dagkaart moet proberen te krijgen. Het was 1 van de mooiste forelwater strecken die ik ooit heb gezien dus ik geloof zeker dat het goed zou kunnen zijn, en we zijn ook weer paar jaar verder na de keer dat ik er was.
::new::

sarca2

jouw verhaal wordt hier bevestigd, met gelijk ook info over hoe dagkaart te krijgen: https://wizardofflyfishing.com/portfolio-item/kinzig-schiltag/ niet uit op te maken van wanneer het verhaal is
::new::

Kees76

Heren Hartelijk dank voor deze info  maar het gaat mij echt even om de Gutach en Wilde Gutach .
Als dit niets wordt kan ik altijd uitwijken naar de rivieren die jullie beschrijven

Vriendelijke Groet Kees