super vlieg voor forel

Started by Philip, June 01, 2012, 14:31:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Philip

Dit is een vlieg waar wij al veel lol mee beleefd hebben, we gebruiken deze oa veel op de Ronde Bleek, maar op het OVM of in Oostenrijk werkt deze ook prima. Omdat ik deze vlieg altijd uit de vliegendoos van Vincent pikte heb ik deze de Vincent 32 genoemd, inmiddels maak ik hem zelf mede door de handige video die Vincent gemaakt heeft http://www.0031flyfishing.com/2012/v32/



Als de vis actief is in de oppervlakte dan rossen we deze door de top water laag heen aan een lange leader en een drijvende lijn. Als de vis actief is dan komen de boeggolven achter de vlieg aan en begint de fun.

veel plezier ermee en als je wat vangt laat het ons weten.

groeten Philip

vliegvisgek

ik vis vaak met de zelfde in het zwart en olive en bruin bij de eemhof of de kool ook daar werken ze goed word tijd dat we weer naar de ronde bleek ,
gaan testen mooi daar effe nieuwe stok testen daar ;D

Rossie69

Duidelijk :)

bedankt voor het delen Philip.

Oranje kontje en oranje kop.

hmm ga ik ook is mee bezig.



vliegvisserdorian

dan ga ik er maar een paar knuppen nu,

johannes


mrproper

Staan op de NOG TE BINDEN lijst.!!    8)

Bert J.

Mooi patroon. Ook mooi voor zeeforel, lijkt me.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Philip


johannes

hier getest deed het niet echt maar dat kan de omstandigheden zijn ook.

rugtas staat klaar


Nootjez

Daarnet 6 stuks van deze V32 gemaakt, om volgende week uit te testen op La Salamandre!

zal zeker en vast het resultaat laten weten!

Rossie69

Beweegt heel mooi in het water.
Je kan hem ook super langzaam binnen vissen.


Troutbuster

Het is een "vangtastisch" mooie vlieg die V32!!
Een mooie mix tussen klassieke en moderne materialen en technieken, en Olive is altijd een goede forel kleur!

Gaaf!!!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Eric

Probeer deze zeker een keer te binden staat opgeslagen

Thx voor de info

Marksman

Heb er een paar gemaakt en probeer deze week het lokale baarsbestand op stang te jagen, moet wel lukken lijkt me.

Philip

Leuk dat je ze gemaakt hebt, ben benieuwd hoe de baars er op reageert. Laat weten hoe het gegaan is.

Inderk

Baars doet het ook prima op dit type vlieg!
Kleine baars reageert heel primair vanwege voedselnijd en de grote dames/heren  reageren als je dit type vlieg afwisselend snel en langzaam vist.

(ik lijk wel een ervaringsdeskundige)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit