Enne nou ff eerlijk, wie bind zelf en wie bind niet zelf

Started by ben, May 01, 2012, 21:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

ach arno maakt ook niet uit toch vangen doe je toch wel zelf gemaakt of gekocht forel ziet geen verschil ;D

maar waar is |BEN hoor of zie niks van hem ???

Herman

Ik doe beide... meedte knoop ik zelf. Af en toe koop ik es wat...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Arno

Ik denk dat Ben op zoek is naar balans tussen Werken en Vissen en Zeilen en zijn vrouw??

Gr Arno

John

Ook in die volgorde of is dat nog wel eens veranderlijk??  ;D ;D ;D

Arno

Het veranderd alleen als zijn vrouw begint te zeuren John

John


Rossie69

dan nog,knuppe kan je ook tijd vor vrij maken ;)
willen is iets anders.

oh moeten dan ;)


ben

@ Arno, gister vissen, vandaag zeilen, en als er geen wind is toch zwiepen!!!

Ron-O


Arno

He Ben
Nog wat gevangen gister of stond er nog zoveel wind dat er gezeild kon worden hoeveelste was je??
Zijn jullie al weer aan het zeilen op woensdag avond??

Gr Arno

ben

Nou onbewust op ander topic deze vraag al gedeeltelijk beantwoord, en we zeilen vanaf 1 april alweer op woensdagavond, en het is eigenlijk net zo leuk als vliegvissen!!!!!!!

Hilco


ben

Hilco, vaak heb je met wedstrijd zeilen een bepaalde spanning die je ook met een aanbeet met vliegvissen hebt, daarna volgt de ontspanning en die is vaak top, en daarna een biertje ofzo!!!!!

Hilco

en smeer je jezelf ook in met drijfvet? ideaal als je "gedipped" wordt in de trapeze.
of doe jij het grootschoot. ;)

ben

Beste Hilco, ik zeil in een Olympiajol (De enige zeilboot waar Nederland ooit Goud met de Olympische Spelen met zeilen heeft gewonnen), dit is een boot die je alleen zeilt en deze heeft geen trapeze, wel een grootschoot, hij is 5 meter lang en heeft ongeveer 13 m2 zeil, het is de grootste eenmansklasse!!!!
En als er geen wind is ga ik uiteraard vliegvissen!!!!!

Plantje

Eigenlijk wel ideaal: de ene hobby sluit de andere zo'n beetje uit. Dus je hoeft nooit zelf te kiezen; dat doet het weer wel voor je!

ben


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Erwin

Ik bind zelf want dan vind ik het vissen leuker ;)
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

A{b}r{a}xa{s}

afgelopen week 'toevallig' weer eens wat meer gebonden, maar doorgaans beperk ik dat tot het maken van super simpele nimfjes.
vissen is toch leuker dan binden ;)

forel


HappyFisherman

Vanmiddag GRHE's gestrikt met een kraal op een stukkie nylon (idee gejat van McPhail). Heb ze wel reversed gebonden zodat de haakbocht over de bodem stuitert :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

lord4163

Ik ben net begonnen te binden heb al een paar Europa 12 gemaakt, maar ze zijn echt niet zo mooi als uit de winkel, heb ze ook al uitgetest (aan de spinhengel :-\) ze werken wel goed, gelijk twee vlagzalmen  :), de sessie duurde helaas niet lang vanwege de muggen  >:(

Freek

Ik bind soms zelf, alleen voor een simpel vliegje ben ik al minimaal 15 minuten bezig dus ik koop af en toe ook wel wat:p maar ik ga het kopen langzaam afbouwen!:D

Christof van den Berge

Leuk topic..
Heb het nooit voorbij zien komen eigenlijk.
Heb in het begin vliegen gekocht, en heel veel gekregen wat natuurlijk  super is!.
Maar ben sinds kort ook aan het binden geslagen en  in mijn  ogen is er niks leukers dan met je eigen gebonden vliegen een visje te vangen.
Bind nu alleen nog maar de standaard "simpele"nimfjes, maar probeer dit langzaam aan uit te breiden. 18 sept. aanstaande ga ik naar de eerste bindavond van de vliegvisclub waar ik in mei lid van ben geworden, denk dat er dan wel wat andere patronen naar voren gaan komen dan de RED TAG nimf ::dance:: ::dance:: ::dance::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben