Welke polder?

Started by BramC, December 23, 2011, 12:31:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BramC

Hoi,

Ik ben kersvers forumlid, woon in Belgie.
Ik vis nog niet zo lang met de vlieg, op de baars in kanalen en op een vijver waar ik baars(jes) en rietvoorn vang.
Heb nu een #8 gekocht om te snoeken in de Nederlandse polders. Maar waar moet ik heen?
Na wat research op het net en advies denk ik dat ik me zal aansluiten bij HSV Groot Rotterdam. Dat zijn zowat de eerste polders die je tegenkomt als je uit Belgie komt.
Goede keuze?

Herman

Ik zou zo zeggen, neem eens contact met Marc of Sexyloops op. Kunnen je beter vertellen dan ik als oosterling van Nederland waar je terecht zou kunnen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rene V.

Hallo Bram,

Groot Rotterdam deelt viswater met een vereniging in Den Haag dat betekend dat er nogal wat water is in het Westland.Ook aan te raden is de Rotte,het Noorderkanaal en het Zuidelijk randpark,weliswaar geen polder maar wel grote snoek,dit alles is in Rotterdam.Heel veel polders rond Rotterdam zijn volgebouwd met overslagloodsen en andere shit.In deze industrie achtige gebieden is wel veel water met de nodige snoek.Omdat dit niet de nodige charme oplevert wordt hier niet zoveel gevist,dat kan weer een voordeel zijn.

Groet en succes,Rene V.

vliegvisserdorian

in het west en oostland ligt nog wel het nodige snoekwater

Rene V.

Helemaal mee eens,maar de vraag was omgeving Rotterdam,dus vandaar dit antwoord.

Rene V.

Rene V.

Er zijn natuurlijk wel polders rond Leiden en Gouda.Geen idee wie het beheerd maar Google lost wat dat betreft veel op.Een aantal jaren geleden was er behoorlijk wat aan polder rond Rotterdam maar alles is ongeveer verdeeld,bebouwt enzovoort.Wat overgebleven is zie toch echt als veredelde hondenschijt veldjes.Bv rondom Rhoon zijn er in korte tijd complete woonwijken gebouwd met alles erop en aan,wel ten koste van mooie polders.

Rene V.

Sieger

Dag Bram.... allereerst welkom en veel plezier hier...

Als je hier eens kijkt: http://www.anglermaps.nl/?s=rotterdam&submit=Zoeken&cat=1

Daar staan vaak goede tips over viswater... ook van veel andere plekken... hoop dat het wat info geeft...


Sieger

BramC

Hey,

Merci voor info!

Ik heb het vooral over de polders ten oosten van Rotterdam. Omgeving Graafstroom, Liesveld, Bergambacht, Schoonhoven, Vlist, Ouderkerk,......
Ik rijd Nederland binnen via de E19, heb het eens bekeken op Googlearth en dat lijken me de dichtste polders.
Volgens Visplanner.nl is het water rond Bergambacht en Schoonhoven in beheer van HSV GrootRotterdam, vandaar.......
Vind wel dat er maar weinig water is ingekleurd op die visplanner, is deze wel volledig?

anglermaps.nl   deze is nieuw voor mij, ik bekijk het even, merci Sieger!

Het water dat  Rene V. aangaf lijkt me ook wel wat, als er maar met de vliegenlat vanop de kant kan gevist worden, maar men voorkeur gaat toch uit
naar de polders, lijkt me rustiger.


marc

he Bram
op visplanner zijn alleen de waters die ingebracht zijn in de vispas ingekleurd,wordt je lid van een vereniging gaat het plaatje er heel anders uitzien .
die hebben namelijk nog veel water waar je met de vispas alleen niet mag vissen. sommige geven daarom een dagkaart uit.
is niet zoals bij ons dat je met een vergunning in heel het vlaamstalige belgié mag vissen prive water daargelaten,even aanpassen daar ,dat wel.
kan je maar één raad geven ,zoek iemand op forum die de omgeving daar goed kent en kijk of je eventueel eens meemag vissen.
zo deed ik het jaren geleden ook ,heb er trouwens nog altijd een heel goede vriend aan
succes in je zoek tocht .
grt den kleine belg

Sieger

Ik ben er ook nog steeds niet aan gewend hoor Marc... loop inmiddels al met 3 passen op zak en daar komt er in januari nog 1 bij...... Tsja al dat gepachte water is wel mooi, maar ook wel erg lastig....  ::)


Sieger

marc

he sieger ,
daarmee ook de raad gegeven van mee te gaan met iemand die er goed de weg weet.
je staat er zo in een polder te vissen waar je niet mag komen,gevolg een dikke prent meestal.om deze onaangename dingen te vermijden is er maar één oplossing ; een lokale visser te vriend zoeken.
he bram
kijk ook eens naar bv
oni terneuzen  (http://www.oni-terneuzen.nl/
baroniesche hengelaars breda ( http://www.dbh-breda.nl/ )
ook mooie polders en niet eens zo ver als R dam waar zoveel water ligt die je niet kent ,je loopt er zo verloren man .  :) alleen is maar alleen
grt marc

greg

#11
Hoi Bram,

Ik woon in de polders rondom Bergambacht, Krimpen a/d Ijssel om precies te zijn. Zelf heb ik met de vliegenlat hier nog niet op snoek gevist, maar ze zitter er wel degelijk. Ik fiets ook graag rond de mooie veenweidepolder van Bergambacht en het valt mij op dat er steeds meer met de streamer op snoek wordt gevist en dat de aantallen vliegvissers hier ook toenemen, kennelijk word er dus goed gevangen op snoek gevangen (80 cm is gemiddeld formaat!).

De polders rondom Bergambacht vallen gedeeltijk onder de visvergunning van HSV Rotterdam. De Loet (Bergambacht) is hier dacht ik de scheidslijn, ga je meer richting Gouda dan val je onder De Algemeene Zuid Hollandsche Hengelaars Bond (A.Z.H.B.), http://www.azhb.nl/viswater/berkenwoude/bergambacht. Hier kun je goed met de vlieghengel uit de voeten schitterend water, maar voor de echte grote ruisvoorns moet je hier niet zijn!

Let op, het is er een wirwar van gepacht water en sommigen hebben het alleenrecht. Dus mocht je de weilanden willen bewandelen, vraag dit ff aan de bewoners, meestal is dit geen enkel probleem. Zondag mag er niet gevist worden in deze wateren.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!


Herman

Quote from: speycast on December 23, 2011, 20:02:01
Herman juist jij zou het beter kunnen vertellen dan marc jij zit denk ik 100km dichterbij dan marc  ;D ;D ;D
Dat dan weer wel, maar om concreet atwoord op de vraag te kunnen geven is zowel jouw naam als die van Marc goed.
Jullie hebben daar vaker gevist dan ik.... Die ene keer bij jou smaakt overigens wel naar meer!
Gelukkig valt er in mijn "nieuwe" omgeving nog genoeg te ontdekken.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

BramC

Hoi allen,

Merci voor al de info.

Breda of terneuzen.....had ik zelfs nooit aan gedacht, heb de websites eens doorgenomen, ziet er ook niet slecht uit. En volgens enkele visverslagen en forums zwemt er toch snoek rond......hopelijk meer dan in Belgie.

Nog een weekje en het is hier gesloten tijd voor de snoek, nog even een tip voor een snoekstek proberen en daarna een beslissing nemen waar ik het in Nederland ga proberen.

thx

Prettige feesten!

Bram